Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

    Korting op 420shop
    Hey mensen,

    Ik ben een beginner. Mijn plantjes groeien elke dag en zien er grotendeels mooi uit. Toch twijfel ik over wat kleine plekjes hier en daar onderop een blad, een kromtrekkend blad en een blad wat mss aangevreten is of ergens anders last van heeft.

    Heb een secret jardin tentje 90x90 onder een trap weggestopt 400watt HPS, 500kuub afzuiger met fancontroller.
    Aarde is PP terramix bio, voeding alleen wortel stimulator en afgezuurd kraanwater.

    Stekken gehaald PP en royal moby x k2, 7 dagen groei gehad en nu 8 dagen op 12 uur. Totaal al 15 dagen in de tent.
    Temperatuur lamp aan 27-28 graden, lamp uit 20-22 graden
    Vochtigheid lamp aan 39-55%, lamp uit 60-70%

    De PP groeit als kool en ziet er lekker gezond uit, de royal mobi vertoont wat onvolkomenheden.
    Graag hoor ik wat een ervaren kweker er van vindt...

    Alvast bedankt

    plekjes onder #2.jpgkromtrekker.jpgheb mooiere gezien.jpgplekjes onder, witte stipjes achtergrond.jpgplekjes onderop.jpgslablaadje.jpgtuintje.JPG

    #2
    Re: 1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

    Kijk even goed naar de beestjes onder op je blad....

    Comment


      #3
      Re: 1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

      dat is spint vrindis bijna standaard met stekken.masai halen bij het tuincentrum en je planten er mee bespuiten,als de lamp net uit is.ook de onderkant van het blad.wel handschoenen dragen en liefts spuitmasker.verder gaan ze wel goed daar zo tezien.

      Comment


        #4
        Re: 1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

        Kak, was er al bang voor, maar foto van spint opgezocht en d8 dat ziet er anders uit. iig bedankt voor de snelle reacties. Tuincentrum here I come!

        Comment


          #5
          Re: 1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

          De spint lijkt op zijn retour na 2 behandelingen met masai. Kom ik op een volgende vraag. Ik heb iets te veel planten op mijn oppervlak gestopt, 15 stuks. Volgens de growshop had ik zo beste opbrengst, maar het wordt langzaamaan een heel oerwoud waarbij de grotere jongens de kleinere overwoekeren. Denk dat 5 of 9 plantjes volgende keer beter is. Planten staan nu 14 dagen op 12/12. Op het forum zijn de meningen verdeeld maar over het algemeen wordt snoeien afgeraden. Misschien om te jungle tegen te gaan kan ik wat blad wat door spint beschadigd is weghalen? Graag jullie meningen hierover. Alvast bedankt

          Comment


            #6
            Re: 1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

            What the F, comeback of da spint. Planten staan nu 5 weken op 12/12. Ik ben net eens gezellig in me tent gekropen om eens bij de toppen te kwijlen. Ze beginnen lekker aan te dikken. Op een paar plantjes zijn echter enkele webjes aan het ontstaan. Op 1 daarvan heb ik gewoon een spintje zien lopen. Die heb ik als eerste vermoord, maar zijn vrinden zijn ontelbaar. Ik ben bang dat ik met Masai er niet vanaf ga komen. Heb net wel met 1,5x de max concentratie die op de verpakking staat, plant voor plant in wolk met Masai damp gezet en ben niet zuinig geweest met aanbrengen. Schade aan het blad lijkt niet verergerd tov van de foto's van 3 weken geleden.

            Kan ik dit nog 3-4 weken volhouden? Of moet ik andere maatregelen nemen. en ik neem aan dat ik de laatste 2 weken sowieso geen chemische meuk ertegenaan moet spuiten.

            Graag hoor ik wat ik het beste kan doen...

            Comment


              #7
              Re: 1e keer, twijfels over gezondheid van sommige bladeren.

              Je moet echt alle bladeren van onder en van boven bespuiten. Beste werkt een spuit met pomp en groot lucht reservoir. Op youtube filmpjes checken.

              Wat ik normaal doe, is de planten die er bovenuit willen schieten toppen, of alleen de groeischeut verwijderen ( 5 mm toppen). Zo kan ik het gelijk houden. De langste planten in de hoek plaatsen werkt ook goed, zodat de lamp niet te ver van te kleinste planten af staat.

              Comment

              Bezig...
              X