Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
hangt ervan hoeveel... maar ik zou me er niet te druk over maken > luchtvochtigheid is belangrijker dan (veel) licht -voordat iemand protesteert : natuurlijk is licht de bron van energie maar stekjes hebben nauwelijks wat nodig.. 1 tl-balkje is ook prima
En als het heel erg spannende kleurtjes zijn zou ik er voor de zekerheid gewoon een discobol naast hangen
Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
haha, ik heb gewoon een klein houten kastje gepakt, bovenkant is open, heb daar aluminiumfolie op gelegd, spaarlamp erin gehangen, plantje erin, boterhamzakje erover..
Kan ik deze plantjes hun hele levensduur onder die lamp laten, of moet ik toch echt een fatsoenlijke kopen?
Deze binnenkweek is trouwens puur voor de winter, ik vind de natuurlijke buitenkweekjes veel leuker
wat wil je bereiken met je dames ? dat moet leidend zijn toch .... Voor een leuk microkweekje voor de fun en 3 jointjes ben je met je spaarlampje klaar. Wil je potentie en massa zal je toch richting HPS moeten.
Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Het is vooral voor de lol, hoe meer er af komt hoe leuker natuurlijk, maar ik wil niet te veel inkopen doen. Het gaat mij meer om de lol van het kweken dan de opbrengst. Ik ga wel even wat hout kopen en maak een kastje die net iets groter is dan een PC kastje.
Ik ga sowieso een verslagje maken, allleen al door jouw enthousiasme
Nog een vraagje: Als ik de planten in de bloei wil zetten, kan ik ze dan gewoon voor het raam zetten in de winter, of hebben ze toch echt een lamp nodig?
qua lichturen zou ik denken van wel, maar als je toch met zo'n hokje bezig bent kan ik me voorstellen dat een tijdschakelaartje ook wel tot de mogelijkheden behoort. Betere controle over de lichturen (vooral de constantheid ervan) want jij gaat vast niet slapen als in de winter het zonnetje de brui eraan geeft en om dan de hele tijd met je plantje te zeulen... nee gewoon een tijdklokje zou ik doen.
Ik bedoel om juist te profiteren van de lichturen, zodra ik ze in de bloei wil zetten, uit het hokje halen, voor eht raam zetten en nooit meer erin zetten.
@Poepzak: Je weet toch dat planten vanzelf gaan bloeien zogauw ze op 12-uur-licht/12-uur-donker staan? Het soort licht maakt niet uit; HPS, spaarlamp of zonnetje.
(Als je dat wel wist: Sorry voor deze post.)
Comment