Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder op kot (kamer)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lowryder op kot (kamer)

    Korting op 420shop
    http://www.organicearth.nl/

    Nu ik ga ik dat niet doen met speciale lampen en dergelijke. Heeft iemand wat tips hoe ik mijn opbrengst kan maximaliseren. Ook zit ik met de vraag of dat fel gaat ruiken, want niet dat ze dat tot op de gang ruiken . Welke plant is dan ook het beste om op kot te zetten, ik dacht sowieso al aan een autoflowering (?) plant. Houdt die autoflowering in dat nacht en dag weinig effect heeft op de plant?

    Alvast bedankt.

    Gr.

    #2
    Re: Lowryder op kot (kamer)

    Tja als je het gaat doen zonder speciale lampen of iets dergelijk denk ik dat het veel moeite gaat zijn voor niets!! plantjes hebben verzorging nodig.
    Als je een alternatief voor coffeeshop runs zoekt, zal je toch wel enige materialen moeten aanschaffen!!

    Peace!!
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

    Comment


      #3
      Re: Lowryder op kot (kamer)

      lavendel!

      Comment


        #4
        Re: Lowryder op kot (kamer)

        Hmm dus alleen bepaalde 'voeding' geven helpt niet om er voldoende opbrengst uit te halen (zonder lampen)? En moeten dat speciale lampen zijn die veel warmte afgeven of volstaat een gewone TL-buis?
        Quattro, wat bedoel je met lavendel? :p

        (Bedankt voor jullie reacties trouwens...)

        Gr

        Comment


          #5
          Re: Lowryder op kot (kamer)

          Wat ik ermee bedoel?

          Dat je vragen stelt die je binnen enkele minuten op het forum al kunt vinden. Daar zakt echt mijn broek van af.

          Verdiep je gewoon eens in de materie en ga dan een overwegen wat je echt wilt. Een wietplant binnen, met maximale opbrengst zonder hok, licht, donker periode, en die ook nog niet mag ruiken, wanneer jij deze hebt ontdekt laat het me dan weten. Dan stop ik met lampen, kweekruimte, filters en zet ik mij hele huis, tuin en dakterras vol.


          Oja als je ook nog een nikkel hebt waar een boom uit komt als ik deze in de grond stop, stuur me dan een PM en dan mail ik je mijn adres.

          Succes met lezen,

          Gr Q

          Koop gewoon dit setje,
          De complete set bestaat uit:
          met fancontroller

          Comment


            #6
            Re: Lowryder op kot (kamer)

            @Jonko: Je moet even iets weten over planten.

            Planten halen hun voeding niet uit de grond, al noemen we het wel zo. Planten halen wat spoorelementen uit de grond, maar de energie, die wijzelf uit ons eten halen, halen planten uit licht. Ze gebruiken licht om water en koolzuurgas om te zetten in stengels, bladeren en uiteindelijk toppen. De spoorelementen in voeding zijn belangrijk, maar zonder licht kan een plant helemaal niets.

            Het gaat je allemaal NIET lukken zonder fatsoenlijke lamp - en dat kan niet zonder kast, afzuiging en filter. Ik zou het idee maar opgeven.

            Comment


              #7
              Last edited by ganjamandavy420; 25 August 2011, 02:43. Reden: Links erbij voor gemakkelijkheid

              Comment


                #8
                Re: Lowryder op kot (kamer)

                Ik ben garantie even jong als jij. Als je wiet wilt kweken kan je beter vanaf nu elke dag lezen en rond mei een guerilla farm aanleggen.
                Een autoflower achter een ruitje op kot is zeker en vast een no go! . btw een plant in bloei / drogen stinkt enorm. Gaat je kot baas niet fijntjes vinden.(enja het ruikt door muren heen)

                Comment


                  #9
                  Re: Lowryder op kot (kamer)

                  Bedankt voor jullie al dan niet vriendelijke reacties. Goh ja als ik dat zo bekijk heeft een plant zonder enige installatie dus weinig tot geen opbrengst. Dan ga ik maar voor guerilla kweek gaan. Weet wel een leuk plekje denk ik.

                  Gr

                  Comment


                    #10
                    Re: Lowryder op kot (kamer)

                    Een guerilla starten eind augustus?

                    Comment


                      #11
                      Re: Lowryder op kot (kamer)

                      Nee in mei volgend jaar...

                      Comment


                        #12
                        Re: Lowryder op kot (kamer)

                        Quattro, antwoorden op (eventueel 'domme') vragen kan echt op een andere manier. Voor een beginner is het veel informatie ineens, naar mijn mening soms 'teveel' informatie ineens om direct wegwijs te worden in het wereldje. Mocht je het nog niet weten, alles staat eigenlijk al op het forum (tot in het kleinste detail bijna), dat zou het forum dan praktisch overbodig maken? Neen echt niet, zoek misschien even de term 'forum' op bij Google...

                        Daarnaast is een HPS opstelling van dergelijke omvang voor 4 autoflowers absoluut overkill. Die planten halen maximaal 20-40g opbrengst en jij zou daar dan 250W of zelfs 400w boven hangen???? Weet dat je voor een beginner een halve gram per watt moet rekenen. Maar als je al planten neemt die van nature een beetje gelimiteerd zijn in opbrengst (omwille van het feit dat ze autoflower zijn en gewoon door het feit dat ze veel minder opbrengen dan gewone soortjes...) hoeft zo'n HPS opstelling niet. Daarnaast komt het feit dat de kosten niet tegenover de opbrengsten staan (en geloof me, deze man doet dat ook om een centje uit te sparen want met de prijzen tegenwoordig...).

                        Ik zou zeggen (als je wat wil experimenteren): TL (weinig verbruik - belangrijk als je huisbaas je elektriciteitsverbruik in de gaten houdt) lampjes, lowryders en echt compleet low cost gaan (zoals je zelf aanduidt niet teveel te willen spenderen of te 'professioneel' gaan). Als je het geld, de plaats en het risico ervoor over hebt kan je natuurlijk een HPS-lamp aanschaffen maar ga onder een 250W of 400watter ALSTUBLIEFT geen lowryders zetten, zonde van al die lichtenergie... Zet dan nog liever een powerplant en haal daar maar mooi 200 of meer gram vanonder (indien met 400Watt en 4 planten in 11L potten, of grotere potten, afhankelijk van de 'voorgroei' dat je ze geeft -> bepaalt de uiteindelijke grootte van je plant, misschien even wat over opzoeken ). Mijn eerste keer was ook 4 planten, tentje, 400W, 0,6g/W opbrengst dus daar kan je een hele tijd mee voort, geloof me .

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment


                          #13
                          Re: Lowryder op kot (kamer)

                          Goede zet van je.

                          Iedereen heeft het over na ijsheiligen je planten buiten zetten. Wanneer wij allen dit jaar en ook vorig jaar het lef hadden gehad om begin april de autoflowers buiten te zetten hadden deze een mega zonnige periode gahad in april mei en juni. Dan waren ze waarschijnlijk voor de regen periode gereed geweest. Helaas heb ik ook weer gewacht tot mei. Een stomme zet achteraf.

                          Volgend jaar goed het weer in de gaten houden en lax hebben aan de ijsheiligen. De mijne gaan in eind maart de grond in en half april naar buiten.

                          Succes met je kweek.

                          Gr Q

                          @jona,

                          Ik zou er zeker geen 400 watt boven hangen nee. 250 in een tent van 60x60
                          Daarnaast geef je zelf al aan dat je 0,6 gram de watt haalde met je eerste kweek en een lamp van 400 watt. En dan adviseer je een spaarlampkweek op een autoflower waar je hoe dan ook maximaal 20 tot 40 gram vanaf haalt. (Adviseer dan een normale plant op spaarlampen en deze te scroggen.) Nou zet er een 4 spaarlampen boven en ben blij met een 0,4 gram de watt. Je energiekosten en het risico dat je loopt in een huurhuis, is het allemaal waard voor een gram of 7. Oftewel. Wanneer je risico's wilt lopen ga dan niet knoeien of doe het dan goed. En jij weet ook, het zullen niet bij autoflowers blijven wanneer je de smaak te pakken hebt. Dus waarom twee keer geld uitgeven.

                          Gr Q
                          Last edited by Quattro; 25 August 2011, 08:47.

                          Comment


                            #14
                            Re: Lowryder op kot (kamer)

                            Het topic van Janleuri over Guerrilla is voor jou een prima leidraad!

                            Maar ik zeg altijd -en ik zal het altijd blijven zeggen-, als buitenkweker heb je minder in de hand dan als binnenkweker, al ben je natuurlijk weer wat makkelijker af want moeder natuur doet gewoon haar werk. Je bent natuurlijk -zoals Quattro aangeeft, ongelukkig dan wel aangezien het dit jaar een kleine ramp was- volledig afhankelijk van de zon en haar lichturen. Ook als het regent kan je er maar weinig tegen doen (zeker als het een complete guerrillakweek betreft zonder afdaken en dergelijke...). Volgens mij rest er maar 1 vraag:

                            WAAR ga je kweken?
                            -> Buiten (dan moet je wel wachten tot april/mei 2012, je oogst volgt dan ergens in ofwel Juli, Augustus of September), je hoeft relatief weinig te doen (buiten wat voorbereidend werk dat best wel meevalt) maar bent HEEL sterk afhankelijk van de zon en de weersomstandigheden...
                            -> Binnen, je kan direct van start met wat TL-Lampjes, een (zelfgemaakt) hokje, wat afzuig en wat lectuur van op het forum. Je hebt rookbare oogst over ongeveer 12 weken (tegen dat alles goed en wel in route is zijn we al snel 2 weken ver, dan nog 6-8weken bloei, 1 week drogen,...).

                            Up to you JONCO

                            Comment

                            Bezig...
                            X