Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek ruimte in appartement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: kweek ruimte in appartement

    aight pat

    ik kweek zelf op een appartement en indien je geen goede afzuig of filter hebt in een gesloten ruimte dan kunnen je geburen met een zeer onaangename geur zitten
    voordat ik zelf een filter aanschafte en nog bij mijn ouders kweekte opeen appartement was de geur van een royal ottomatic ( autoflower) +/- 30cm hoog " NIET TE HARDEN" voor mijn ouders en geburen dan!

    ik raad je aan een aan te schaffen ( je hebt van die minifiltertjes toch) voor in kleine ruimtes en koop daarbij de gepaste ventilator met afzuigbuizen
    mijne is RVK 125kuub op een 125 kuub koolstoffilter
    hou er rekening mee als je je geur niet wil verspreiden in je appartement dat die toch wel constant aan moet staan eenmaal de geurtjes beginnen op te komen
    je kan door je filter blazen of je kan er door aanzuigen
    filter is goed voor 4 kweken dacht ik
    +zo'n ventilator maakt tamelik wat lawaai ( softbox bestaat ook en is geruisloos)
    hoe meer bochten j maakt in je afvoerbuizen hoe meer lawaai er kan ontstaan
    +
    aangezien je maar 1 plantje wil ofzo en nog vollop an het proberen bent probeer eerst een rondje te doen met TL lampen

    philips is beste kwaliteit

    2x75watt gebruik ik voor mn voorgroei proces (koel wit licht) groei
    en dan schakel ik over naar hps 400w bloei

    in jouw geval kan je ook geel licht gebruiken van TL (warmwit)

    echter is je opbrengst 2x niets

    ik heb dit zo een paar jaar geprobeerd thuis en dit was niet te doen
    max 10 gram per plantje gehaald
    dit is te doen maar levert niets op als je veel wilt he hahahahah

    dit heeft te maken met je lumen ( het licht moet diep kunnen stralen op je planten )
    en van TL is die dieptestraling niet zo diep als hps ( daarmee dat je TL dichter op je planten kan )


    lees eens rustig wat info op internet omtrent verlichting en verluchting enbezint eer ge begint ( met je geurtjes dan heehhehe)

    daz maar gewon mijn menig he

    mvg zendrfwh

    ---------- Post added at 15:57 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

    kheb zelf een paar jaar geklungeld en geklooid

    schaf zo'n Darkroom van secret jardin aan met alles derop en deraan ( alles is kant en klaar , geen geklooi)
    ik zelf heb DR 80 met 400 w hps / afzuig van 125kuub + carbfilter van 125kub + davin dv12 schakelkast voor mn hps)
    temp word niet warmer dan 30 graden

    heb net mn vorige kweek afgerond met 5royal cheezen (opbrengst 100gr ( 20 gr / plant)
    en 3 NL's 80gr/plant)
    hps is de shit en die tenten ook

    ze zijn dervoor gemaakt
    ik versta het wel dat dit een investering is !!!
    maar ht is wel ee goeie als je er in wil verder gaan snapppie
    als je een goeie kweek draait en verpatst de helft ofzow hebje dat rap terug hoor

    + als je kast in je slaapkamer staat bvb of er naast slaapt of weet ik veel wat ( schaf een softbox aan)
    heb een jaartje naast die fan geslapen van mijn kweektent en die was echt luidruchtiger dan ik dacht
    die van mij staat nu op zolder dus geen last meer van

    mvg zendrfwh

    geen weggesmeten geld en is makkelik op te bergen

    ---------- Post added at 16:00 ---------- Previous post was at 15:57 ----------

    aja en die afzuiging kan je gerust de lucht laten uitblazen in een kamer hoor ofzo ( indien je tent goed gesloten is en je filter aanzuigt
    die zuigtde geur aan + wat warme lucht filtert en de lucht komt uit de buizen geurloos

    ---------- Post added at 16:03 ---------- Previous post was at 16:00 ----------

    die pc fans moet je ook kijken voor een potentio meter ofzo en liefst zo groot mogelijke fans ( want daarmee heb je je temperatuur nog niet inorde he als je lamp aanstaat
    tis moeilijk te regelen en veel geklooi :d
    Last edited by zendrfwh; 24 August 2011, 14:48.

    Comment


      #17
      Re: kweek ruimte in appartement

      dat kastje staat bij mij thuis niet bij mijn vriend<<<<<< op het vroegere duivenhok daar speelt het geen rol of het reukt of niet staat helemaal alleen

      Comment


        #18
        Re: kweek ruimte in appartement

        ik gebruikte in mijn hok zelf 8x 22watt spaarlampen
        opbrengst = kak
        + je temperatuur stijgt ook in een klein hokje
        dus moet je ervoor zorgen dat je fans voll toeren moeten kunnen draaien om die warmte kwijt te kunnen he

        als je echt met Tl wil kweken moet je eens kijken voor Tneon verlichting ( heb zelf zo'n armatuur van 2x75watt
        lampen kan je erbij bestellen
        groen== stekjes
        wit== groei
        warmwit= bloei

        dacht dat dit zo'n 75euro kost
        en in een zelfbouw markt hier in belgie vind je geen spaarlampen van 75 watt met voldoende lummen en kelvin

        je vind van die spaarlampen van 10 watt of 20 watt die zogenaamd 100watt uitstralen
        maar dan magje niet rekenen op 100 watt per lamp
        het zijn die lummens de belangrijk zijn

        :p

        Comment


          #19
          Re: kweek ruimte in appartement

          Zo een een 250 watt lamp voor in de tuin is echt niet interssant.
          Hps lamp geeft meer lumen en is net dit dat u plant nodig heeft.
          http://www.growshopalien.com/onlineshop/contents/nl/d12_lightsystems.html
          H
          ier vind je de soorten lampen met prijzen.
          Je kan eventueel wel kweken met een 250 watt hps lamp maar denk dat u plantjes niet vlug
          zullen evolueren en u kweek ook langer zal duren dan normaal plus da de opbrengst minder ga zijn.
          Ik persoonlijk stel je
          Homebox Small Grow Tent Basic Setup (80x80x1.6m)

          dit kost je een 350€ maar dan ben je al redelijk geinstalleerd
          En dat geld haal je er vlug weer uit want reken maar eens de coffeeshopprijzen dag van vandaag.
          10 keer achter 5 gram gaan en je kweeksetje heb je uitgespaard
          Als de inrichting geen geld mag kosten raad ik je gewoon buitenkweek aan zal meer opleveren
          als je een goeie zomer hebt dan een gans jaar onder u lampjes kweken.

          greets

          Comment


            #20
            Re: kweek ruimte in appartement

            ik kweek ook met tl lampen dis mijn eerste kweek en het ga lekker hier is mijn topic



            en om te verluchen doe ik gewoon mijn ruit open hihihi

            Comment

            Bezig...
            X