Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over "ballast reflector HPS lamp"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje over "ballast reflector HPS lamp"

Korting op 420shop

Re: Vraagje over "ballast reflector HPS lamp"

ballast is een andere naam voor de voorschakelapparatuur die je nodig hebt om je lampje te ontsteken. Zonder dat ding gaat je lamp het niet doen (en elders op dit forum kwam ik berichten tegen dat je in geval van acute nood er ook topjes op kan drogen, maar dat terzijde)
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ok vriendelijk bedankt om (zo snel) te antwoorden!! Ik werk met spaarlampen, hier zit al een transfo in (als dat ongeveer hetzelfde als die ballast is) dus ken er helemaal niets van. En topjes drogen op zo'n ding?? haha lijkt me nogal raar maar ik zal het tege men spaanse vriend zegge =)

Nog eens bedankt,

Davy

Comment

Die ballast (VSA, voorschakelapparaat) hoort speciaal bij HPS (=HogeDrukNatrium)-lampen. TL's en spaarlampen hebben inderdaad iets vergelijkbaars: Bij TL's een zwaar ding in de houder, bij spaarlampen een heel klein circuitje in de lamp zelf.

Ik heb net weer een vers topje te drogen liggen op mijn VSA. Een klein proef-topje droogt daarop in ongeveer 3 uur, van knip tot rokende joint. Prima apparaat! Maar wees gewaarschuwd: Een VSA werkt alleen MET lamp. Een losse VSA kopen alleen om je toppen te drogen heeft dus geen zin.

Trouwens: Leuk hoor die spaarlampen, maar als je kast een HPS-lamp aankan dan zou ik dat doen. MET ballast.

Comment

JA! Het woordje VSA heb ik al ergens gelezen en ik weet dat dit een voorschakelapparaat is maar wist alleen niet dat dit ook ballast noemde =) HPS betekend High Pressure Sodium om ff exact te zijn Ik ben toch iets wijzer geworde nu haha.
          En smaakt dat dan nog wel goed als je het zorap droogt? Enja ik zou niet speciaal een VSA kopen om rap een topje te droge, daar gebruik ik men verwarming wel voor en steek ik het topje in een uitgekuiste mayo pot =)
          Neen, spijtig genoeg kan men kast geen HPS aan, ik zit met een SERIEUS low budget kweekje (eerste trouwens) rond de 70€ denk ik en werk met PC fans dus dit is zo goed als onmogelijk... Das iets voor later als ik alleen woon en het allemaal *NIET* zo stiekem & low budget hoeft te zijn

Peace & love baby

Davy
          Last edited by ganjamandavy420; 25 August 2011, 03:23. Reden: *NIET* vergeten

Comment

Topjes worden inderdaad niet superlekker op de VSA, maar ook niet supersmerig. De meeste wiet in koffieshops is te snel gedroogd, dus de mijn smaakt ongeveer net zo.

Maar let wel: Ik droog nu en dan een proef-topje op de VSA. De grote oogst ga ik voor een deel netjes te drogen hangen, en voor een deel "curen" op verschillende manieren.

Succes met je low-budget kweek!

Comment

Bezig...
            X