Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plasma - inductie - leds anno 08/2011 ???????????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plasma - inductie - leds anno 08/2011 ???????????

Korting op 420shop
    Hallo,

Kan er iemand mij vertellen of je met plasma, inductie,
    leds of een combinatie hiervan reeds op hetzelfde niveau kan komen als kweken onder HPS ?

Deze evolueren toch ook vrij snel en je leest hierover zoveel op het net . . .

Re: Plasma - inductie - leds anno 08/2011 ???????????

voordat de mainstream kwekert er wat aan heeft moeten de prijzen wel omlaag, en dat zie ik nog 1-2-3- niet gebeuren...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Maar indien de prijs geen rol zou spelen, is er dan gelijkwaardig alternatief , eventueel in combinatie om hps te vervangen ?

Comment

Ik zag vandaag twee 300watt plasma lampen in de growshop. Plasma Gavita 300. Jezus, wat een mooi licht kwam hier vanaf (wit en helder). Te vergelijken met zomers buiten licht. Ideaal voor de groei! Voor de bloei welliswaar gebruikten de testers 4 x 150 watt hps in een vierkant met een 300wat plasma in het midden. Laatste resultaat wat 1 kilo (tent 1,20x1,20x2). Ja dit is wellicht niet spectucalair voor sommigen onder ons, maar het scheelt je in de groei (wat ze dus alleen met 1 x 300 watt plasma doen) enorm veel stroom. Tevens zijn de temperaturen in de groei enorm makkelijk te controleren. Deze plasma lamp geeft niet veel warmte af. De lamp zelf is een grote rijstkorrel om het zo maar de omschrijven (2lang en 1cm breed ongeveer). De 4 x 150 watt die ze erbij hangen met de bloei is ook makkelijker te controleren dan een 600watt HPS. En ja, de 150 watt heeft minder diepte straling dan een 600 watt HPS maar door de mooie groei blijft de plant klein, hele korte internodes.

Al met al ik ben redelijk enthousiast, maar dan de 999,-- euro. Dit vind ik nog te gortig.

Ik wacht nog even tot er meer geexperimenteerd is, maar zie zo'n lamp in de toekomst wel zitten.

Gr Q

Comment

Als je de prijzen even vergeet, kun je erg goed onder plasma kweken. Er staan al wat mooie kweekjes online.
          Onder inductie gaat ook prima, dat ging 5 jaar geleden ook al goed.
          Onder LED heb ik nog geen -met HPS- vergelijkbare resultaten gezien.

Als alle lampen hetzelfde zouden kosten, zou ik met plasma werken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

En zou je dan in bloei alleen toekomen met plasma voor het spectrum,
            of moet je dan toch nog leds of hps bijvoegen om het spectrum te vervolledigen ?
            Want had gehoord dat ze in de bloei nog iets mankeren . . .

Comment

LED toevoegen is nutteloos. Ook bij HPS. LED moet dichter op de planten.
              Een plasma-lamp heeft een volledig spectrum.

Comment

Er zijn al losse Led's van 25, 50 en 100w, deze stralen waarschijnlijk wel diep genoeg.

Grtz.

Comment

halloo

Maar als plasma het volledige lichtspectrum bezit, kan je dan zowel in groei als bloei een evenwaardig resultaat verkrijgen als met HPS ?

En met hoeveel watt hps kan je een gavita plasma 300 watt vergelijken ?

En zit je met plasma ook met die stroompieken in opstart van de lamp en met de vervuiling op het net ?

Comment

Omdat alles er in zit betekent dit niet, dat het in de juiste proporties is.

De Luxim lifi (gavita) werkt op 28V DC, helaas kreeg ik schema's, en weet dus niet hoe deze het magnetisch veld aanstuurd.

Grtz.

Comment

is deze lamp dan nog door niemand ooit uitgetest ?

Comment

lees mijn eerste bericht.

Comment

Jahoor. Er zijn wel een paar topics/sites die het lezen waard zijn. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.deze link (video)
                          Plasma is zeker interessant, maar de prijs is een struikelblok, en de innovatie is nog gaande.

Als je een Topshield pro reflector koopt, een Digistar evsa, een 400W HPi en 600W HPs dan behaal je waarschijnlijk betere resultaten, en hou je nog geld over.

Comment

In de nabrander... wat een slecht gepresenteerde presentatie zeg! Tenenkrommend...

Comment

Even voor diegenen die met LED willen spelen, SamenKopen.Net heeft een actie waar je vrij goedkoop een 30W growled kan kopen: klik.
                              Ik vermoed dat je met 3 van deze (ca. 90W) al een 400W HPS zou kunnen vervangen. De golflengten zitten alleszins juist, maar een enkele fanatiekeling kan nog experimenteren door andere golflengten aan te kopen bij je plaatselijke elektronicaboer.
                              Mogelijk is er wel nog een LED-driver nodig (beetje elektronica-kennis nodig) maar google zal wel kunnen helpen

P.S.: Wou geen nieuw topic aanmaken hiervoor
                              Last edited by Bombadil; 13 January 2012, 13:35.
                              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Bezig...
                              X