Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plasma - inductie - leds anno 08/2011 ???????????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Plasma - inductie - leds anno 08/2011 ???????????

Daar heb je dus letterlijk niets aan. Het licht bevat maar -net als de ufo's die ook van geen meter werkten- 2 golflengten.

Comment

Je kan nog altijd extra golflengten bijkopen. Die op SK.net zijn gewoon al goedkoop en net daarom tof om mee te experimenteren.
      Also: http://www.ledgrow.eu
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
        Even voor diegenen die met LED willen spelen, SamenKopen.Net heeft een actie waar je vrij goedkoop een 30W growled kan kopen: klik.
        Ik vermoed dat je met 3 van deze (ca. 90W) al een 400W HPS zou kunnen vervangen. De golflengten zitten alleszins juist, maar een enkele fanatiekeling kan nog experimenteren door andere golflengten aan te kopen bij je plaatselijke elektronicaboer.
        Mogelijk is er wel nog een LED-driver nodig (beetje elektronica-kennis nodig) maar google zal wel kunnen helpen

P.S.: Wou geen nieuw topic aanmaken hiervoor
        Dus 90 watt aan leds in 2 golflengten zouden een 400 watt HPS kunnen vervangen? Dan hing het Westland toch vol met leds, of zouden die tuinders allemaal zo dom zijn? En zo fanatiek hoef je niet te zijn om golflengtes bij te kopen. Het spectrum is simpelweg te smal: je bent dus genoodzaakt om andere golflengtes bij te kopen.

Comment

http://www.ledgrow.eu/test10.html - http://www.ledgrow.eu/test9.html
          Ik heb natuurlijk amper kweekervaring, maar deze experimenten deden toch even m'n ogen opendoen

EDIT: Wat verder aan het lezen en de claim dat een 90W LEDlamp een 400W HPS vervangt is een marketingtruc. Sorry voor mijn uitspraak
          Last edited by Bombadil; 13 January 2012, 14:40.
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Waarom zijn die tuinders in het Westland toch allemaal zo stom om niet collectief op leds over te stappen? Ben jij nou zo slim of zijn zij nou zo dom? Lees je eerst eens behoorlijk in, alvorens je afgaat op niet te verifieren verslagen (gesponsord door de leveranciers). Dokkie heeft goed gedraaid met leds, maar dan wel met panelen met 16 golflengtes en -als ik met niet vergis- 600 watt aan leds per m2. Dus 90 watt aan leds die een 400 watt HPS vervangen? Ruim 5 jaar wilden de fabricanten dat doen geloven, maar er is niets van waar gebleken. Maar als zo nodig tegen de stroom in wil roeien: ik ben benieuwd naar je verslag.

Comment

En wat is de opvatting over inductie? Daar zijn toch al enkele verslagen van te vinden.
              Voordelen: verbruik, afstand tot planten (in lagere ruimtes), minder hitte
              Nadelen: Slecht rendement groeiperiode (vs verbruik), temperatuur (bijwarmen?), Prijs, Nog meer nadelen??

Comment

Bezig...
              X