Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweek, hulp is welkom :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mijn eerste kweek, hulp is welkom :)

Korting op 420shop
    Ik ben nu 4 weken bezig en zitten nu in 12 dagen bloei
    ik heb spijtig geen foto's van het begin
    P1050593.jpgP1050594.jpg

P1050595.jpgP1050588.jpg
    P1050589.jpgP1050591.jpg

Hallo ,,
    eerst en vooral danku voor al de reactie enz ,
    dit is een projectje dat we doen met 2 vrienden ,
    ik kwam op het idee om een kweekje te starten en heb een hokje in elkaar gestoken dat ik met behulp van het forum tgo wel redelijk geslaagd vind.
    Het is een 250 Watt lamp van growsupple in breda , 60 euro met transfo en kap bij.
    de koeling valt wel mee rond de 25-28 graden , heb 2 grote pc fans gebruikt aangesloten op een laptop oplader die verstelbaar is
    (kan ik de snelheid van de fans regelen).

Het dichtste plantje is een vanilla kush van barneysfarm en het andere is een WW, die ik er gratis bij heb gekregen .
    Ben er van verschoten dat het zo goed gaat eigelijk.

Nu het netje bedoelt hij eigelijk om te SCROG'en maar we hebben hier niet egt ervaring mee , als iemand tips heeft ?
    We hebben nu een netje geinstalleerd en laten het er nu door groeien om dan te kunnen in het net wreken , iemand tips hier bij ? de zij takken zijn nu eigleijk een stuk korter als de hoofd tak, moet ik al derekt beginne met die er in de werken of niet ?
    Over de follie , ja ik heb dit getest maar die temp valt egt overdreven goed mee waar de plant het raakt.
    ik zal nog filmpjes posten enz maar deze krijg ik niet op de forum met mijn gsm
    Ik hoop dat jullie me nog kunnen helpen met het SCROG gedoe he.

tips welkom!!

mvg vanilla SWED

P1050606.jpgP1050607.jpg
    P1050609.jpgP1050610.jpg
    P1050611.jpgP1050612.jpg
    P1050613.jpgP1050615.jpg
    P1050616.jpg
    Last edited by vanila; 27 September 2011, 22:31.

Re: mijn eerste kweek, hulp is welkom

Bassie en Adriaan die hadden altijd een net hangen......

Comment

Dolfijnen doen hun stunts juist weer zonder net. Alleen suicidale dolfijnen spelen met netten.

Maar nu even serieus:
      @Vanila: Waar heb je het over?
      (Mooi plantje heb je daar trouwens.)

Comment

Je planten zijn wat gestrekt omdat je lamp waarschijnlijk te hoog hangt.
        Je reflector hangt ook tegen de zijkanten.
        Heb je je hand weleens op die reflector gelegd, als die een uurtje brandt ? Die worden best warm.

Ben benieuwd naar de rest van de info over je hok, apparatuur, voeding en planten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

je gaat kunne oogsten dat is toch het belangrijkste
          als je volgende kweek dezelfde zaadjes gebruikt kan je best wat langer voorgroeien (aangezien je nu ook plaats over hebt)
          en let er idd op dat de folie niet te warm wordt (als deze gaat dampen komt dat de kwaliteit en smaak niet ten goede)
          voor de rest schone pot groen

Comment

Langer voorgroeien in zo'n smal hokje geeft alleen gerekte planten, denk ik.

De lamp hangt inderdaad erg hoog en ventilatie zal zo ook niet mee vallen. Oppassen met warmte dus.
            En buig inderdaad de kap vrij van de wanden.

Krijgen ze ook nog wat te eten?

Succes, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Hallo ,,
              eerst en vooral danku voor al de reactie enz ,
              dit is een projectje dat we doen met 2 vrienden ,
              ik kwam op het idee om een kweekje te starten en heb een hokje in elkaar gestoken dat ik met behulp van het forum tgo wel redelijk geslaagd vind.
              Het is een 250 Watt lamp van growsupple in breda , 60 euro met transfo en kap bij.
              de koeling valt wel mee rond de 25-28 graden , heb 2 grote pc fans gebruikt aangesloten op een laptop oplader die verstelbaar is
              (kan ik de snelheid van de fans regelen).

Het dichtste plantje is een vanilla kush van barneysfarm en het andere is een WW, die ik er gratis bij heb gekregen .
              Ben er van verschoten dat het zo goed gaat eigelijk.

Nu het netje bedoelt hij eigelijk om te SCROG'en maar we hebben hier niet egt ervaring mee , als iemand tips heeft ?
              We hebben nu een netje geinstalleerd en laten het er nu door groeien om dan te kunnen in het net wreken , iemand tips hier bij ? de zij takken zijn nu eigleijk een stuk korter als de hoofd tak, moet ik al derekt beginne met die er in de werken of niet ?
              Over de follie , ja ik heb dit getest maar die temp valt egt overdreven goed mee waar de plant het raakt.
              ik zal nog filmpjes posten enz maar deze krijg ik niet op de forum met mijn gsm
              Ik hoop dat jullie me nog kunnen helpen met het SCROG gedoe he.

---------- Post added at 17:01 ---------- Previous post was at 16:58 ----------

Dolfijnen ja , mh waar haal je dat ?
              maakt niet uit bedank voor de reactie

Met het net bedoelen we eigelijk SCROGGen
              weet niet of u er gekent mee bent ? wij ook niet egt , proberen het voor het eerst uit

---------- Post added at 17:04 ---------- Previous post was at 17:01 ----------

Hallo QNQ thx voor de reactie , ja we hadden de planten eerst op dozen gezet maar na een tijd vonden we dat het tijd was om ze gewoon op de bedem te zetten aangezien ik gelzen had van 25 cm voor een 250 watt lamp , hebben we vanaf dat de plant hier boven kwam hem op de bodem gezet.
              Te gen de zij kant ja inderdaad maar dit is het beste tog ?
              ik heb het een beetje ge update. aangezien mijn kameraad de info achterwegen had gelatenen we tog een beetje hulp kunnen gebruiken denk ik .
              Mother of all growers = Vraag , heeft u info over hoe ik in dit kasje een scrog netje kan hangen ?

---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 17:04 ----------

Hey !
              thx voor de reactie ,
              ja we hebben de Groei kort gemaakt omdat we dachten dat de planten anders te groot gingen worden , 3 weken groei denk ik.
              Staat nu al een tijdje in de bloei , Ziet er heel goed uit ! update komt nog hoor !

---------- Post added at 17:11 ---------- Previous post was at 17:09 ----------

JA indrd dat dacht ik ook.
              Ja we hebben de planten eerst op een verhoogje gezet maar dit is nu weggenomen.
              Vantilatie valt eigelijk wel goed mee hoor , 2 grote fans doen hun werk behoorlijk goed hoor !

Ze krijgen Voeding van Canna.
              Grtz Martyrules

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Je planten zijn wat gestrekt omdat je lamp waarschijnlijk te hoog hangt.
                Je reflector hangt ook tegen de zijkanten.
                Heb je je hand weleens op die reflector gelegd, als die een uurtje brandt ? Die worden best warm.

Ben benieuwd naar de rest van de info over je hok, apparatuur, voeding en planten.
                Hallo QNQ thx voor de reactie , ja we hadden de planten eerst op dozen gezet maar na een tijd vonden we dat het tijd was om ze gewoon op de bedem te zetten aangezien ik gelzen had van 25 cm voor een 250 watt lamp , hebben we vanaf dat de plant hier boven kwam hem op de bodem gezet.
                Te gen de zij kant ja inderdaad maar dit is het beste tog ?
                ik heb het een beetje ge update. aangezien mijn kameraad de info achterwegen had gelatenen we tog een beetje hulp kunnen gebruiken denk ik .
                Mother of all growers = Vraag , heeft u info over hoe ik in dit kasje een scrog netje kan hangen ?

Comment

Comment

-THX zo ver was ik al hoor , waarom niemand met een paar deftige reactie"s .?

Comment

Okee, je wilt de geheime informatie die in geen van die sites voorkomt. Die wil ik je best vertellen, maar vertel ze niet verder. Ze zijn geheim, namelijk.

Scroggen is net zo iets als Donderdag. Het is niet zozeer een of/of, het is meer dat het gewoon is, soms. Bij Donderdag is dat 1 op 7 (nogal wiedes) maar bij scroggen is het anders.
                      Zoals donderdag ingeklemd zit tussen woensdag en vrijdag, zo moet scroggen netjes zijn ingepast tussen yin en yang. De statische energie van de scrog (die meestal electrisch geleid) is dan het meest optimaal in frequentie met de planten zelf, zeker als het om Indica's gaat. De scrog is dan ook de afscheiding tussen de twee "ethers", die een plant in het wild prima aanvoelt maar die je een kasplant moet aangeven. Vertinde scrogs (gewoon kippegaas) zijn dan ook het best, omdat tin de juiste potentiaal heeft om de sapstromen te balanceren.

Is dat de informatie die je zocht? Zoniet, misschien moet je dan wat specifiekere vragen stellen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                        Okee, je wilt de geheime informatie die in geen van die sites voorkomt. Die wil ik je best vertellen, maar vertel ze niet verder. Ze zijn geheim, namelijk.

Scroggen is net zo iets als Donderdag. Het is niet zozeer een of/of, het is meer dat het gewoon is, soms. Bij Donderdag is dat 1 op 7 (nogal wiedes) maar bij scroggen is het anders.
                        Zoals donderdag ingeklemd zit tussen woensdag en vrijdag, zo moet scroggen netjes zijn ingepast tussen yin en yang. De statische energie van de scrog (die meestal electrisch geleid) is dan het meest optimaal in frequentie met de planten zelf, zeker als het om Indica's gaat. De scrog is dan ook de afscheiding tussen de twee "ethers", die een plant in het wild prima aanvoelt maar die je een kasplant moet aangeven. Vertinde scrogs (gewoon kippegaas) zijn dan ook het best, omdat tin de juiste potentiaal heeft om de sapstromen te balanceren.

Is dat de informatie die je zocht? Zoniet, misschien moet je dan wat specifiekere vragen stellen...
                        haha wat een uitleg :p

te grappig gewoon , mjaa de hoofd tak is gewoon veel te lang geworden door dat ik niet op tiijd heb getopt
                        moet ik da nu nog toppen ( zie foto's waar het netje er al in zit

of gwn weg halen?

grtz marty

Comment

Kijk, een gerichte vraag waarop ik gericht kan antwoorden.

Scroggen en toppen doe je VOOR je planten in bloei komen. Voor zover ik zie staan je planten al stevig toppen te maken en kun je er maar het beste zo min mogelijk aan doen. Je zou hooguit de takken een beetje naar buiten kunnen buigen zodat de onderste toppen wat meer licht krijgen.

Kortom: NIET toppen, NIET scroggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                            Kijk, een gerichte vraag waarop ik gericht kan antwoorden.

Scroggen en toppen doe je VOOR je planten in bloei komen. Voor zover ik zie staan je planten al stevig toppen te maken en kun je er maar het beste zo min mogelijk aan doen. Je zou hooguit de takken een beetje naar buiten kunnen buigen zodat de onderste toppen wat meer licht krijgen.

Kortom: NIET toppen, NIET scroggen.
                            Beste,
                            dankuwel voor het duidelijke antwoord nu weet ik dat ik volgnde rond beter op voorhand het netje ga plaatsen anders gaat het niet lukken
                            hooplijk krijg ik hier mee tog een redelijke oogst , ben van plan ze nog een maand en half te laten bloeien met bloeivoeding van canna.
                            en dus ik heb geleerd toppen alleen in de groei !

thx voor de reactie
                            ik ga nog meerdere foto's plaatsen van de vorderingen .

Comment

volgende keer een scrognet nemen met grotere gaten,ik vrees ervoor wanneer de toppen echt gaan dikken dat je problemen gaat krijgen met je scrognet gaten te klein,je zal ze moeten groter knippen daar waar de toppen beginnen te dikken..

Comment

Bezig...
                              X