Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Breedte per plant?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Breedte per plant?

Korting op 420shop
    Goeiedag smokers, ik wil beginnen met een kleine kweek in een (nog een zelf te maken) kweek hok, alleen ik weet niet hoe breed zo'n plant kan worden, ik wil graag 4 plantjes ongeveer, alleen weet niet hoeveel cm ik in de breedte/hoogte nodig heb. het zal wel per plant verschillen...
    maar kan iemand een getal zeggen waar ik naartoe kan werken?

bedannkt

Re: Breedte per plant?

1 bij 1 bij 1,80 of 2 meter is zit je altijd goed maar dan wel met een 600 watt anders zou ik kleiner doen 80 cm x 80 cm en dan 400 watt..

Comment

Dus als ik voor 4 plantjes, een koel(kast) van 1 breed, 1 lang, 1.8-2 hoog. tog?

btw, dat is voor indicas neem ik aan? xd ;/

Comment

ja kan je doen alleen moet je dan een gat in je koelkast zagen voor de afzuiging (warme lucht en guur) en een gat voor verse lucht..je kan ook hele mooie complete tentjes kopen voor weinig (bankie of 4) ben je gelijk klaar op aarde en voeding en zaadjes na dan en je hebt natuurlijk altijd marktplaats nog ..

Comment

Ik probeer de kosten zo laag mogelijk te houden, maar wat kost zo'n tentje nou dan?

Comment

http://www.eugrowshop.eu/nl/complete...t-80x80x160cm/ kijk daar maar ff

Comment

Aardig prijzig

Maar hoe lang word een plant ongeveer? Heb ik aan 1.60 genoeg? kan namelijk niet hoger dan 1.60 in de hoogte

Welke plant is een beginners aanrader die beetje rond die onder de 1.60 blijft of ietsjes hoger maar niet veel

En hoeveel liter potten moet ik hebben voor zo'n hoogte ongeveer ofzo?

Comment

gewoon een indica soortje nemen die worden niet zo heel groot..en het ligt ook een beetje aan de tijd hoe lang je de plant laat groeien natuurlijk.

dus je plant mag maximaal 1 meter worden (1.60 min pot hoogte en dan nog 40cm ruimte tussen je lamp en de plant) anders krijg je problemen doordat je lamp dan te dicht op je plant zit...zijn wel oplossingen voor zoals een cooltube maar dan wordt het nog duurder.

omdat je maar 4 plantjes neemt zou ik een 18 liter pot nemen is groot zat.

en ik zou voor een critical (snelle plant) gaan of Shining silver haze of zo
                je kan natuurlijk ook een autoflower nemen..zijn zoveel keuzes en ik weet natuurlijk niet wat jij lekker vindt

Comment

Beslis eerst even welke lamp je er precies boven gaat hangen. De grootte van je kast moet je daar ook op afstemmen.
                  Die keuze hangt samen met het effectieve oppervlak wat zo'n lamp bestrijkt.

Voor HPS is dat ongeveer :
                  250W : 0.5 m2
                  400W : 0.7 m2
                  600W : 1.2 m2

Dan kun je ook voor TL verlichting gaan, dan heb je een stuk of 8 30W TL-balken nodig ongeveer, om 4 planten onder te zetten.
                  Ook kun je een stuk of 10 spaarlampen ophangen.

Die laatste twee maakt het meer een hobby-kweek.
                  Als je echt een mooie zak wiet wilt kweken, zou ik voor HPS gaan.

Vergis je niet in de kosten. Je hebt nogal wat dingen nodig, 200 euro ben je zo kwijt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik smoke alles haha

Maar 1 meter is niet echt hoog he :O Maar moesten die lampen niet iets van 10 cm van je plant hangen? dat heb ik gelezen

En beetje noob vraag maar, 18 liter pot PER plant tog? xdd

Edit: Ik ga gewoon voor 4-5 100 watt+ spaar lampen, denk ik

Comment

ja hahaha 1 plant per pot

400 watt..40 cm vanaf je top
                      600 watt..60cm vanaf je top

Comment

Ik heb net ff lope shoppen en heb wat spaarlampen weten te bemachtigen.. Maar zullen dit voldoen voor een ohk van 90x90x160 <Of iets hoger>

Een 23 watt, Gelijk aan 120 watt ongever
                        Een 18 watt, Gelijk aan 90 watt ongeveer
                        Een 14 watt. Gelijk aan 75 watt ongeveer

Deze heb ik tot nu toe.. Maakt het uit dat er een paar lage wattages lampen tussen zitten? of kan ik gewoon meerdere lampen ophangen dan ofzo
                        Maar als ik dit nu al heb, zal ik dan nog 1 of 2 100 watt lampen halen?

En ik ben vanplan boven elk plantje een lamp te hange van rond de 100 watt, is dat goed?

Comment

ik zou me niet blindstaren op watt per plant, maar ook vooral checken wat de lichtopbrengst per type lamp is. HPS is onovertroffen op dat gebied, en binnen die groep de 600watt als meest efficient. In jouw geval zou ik 250 of 400watt doen, HPS wel te verstaan. Maar goed, dat ben ik
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik zou eens een beetje gaan lezen op het forum voor je allerlei dingen koopt die je niet kunt gebruiken.
                            Je mag er best zelf een beetje energie in steken, en dan heb ik het niet over lampen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

waar ik woon is al niet teveel geld. dus wil ik graag de kosten zo laag mogelijk proberen te houden, vandaar dat ik dus het liefst spaarlampen heb
                              4x 90/120 watters goed dan?

Comment

Bezig...
                              X