Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe moet ik nu juist oogsten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hoe moet ik nu juist oogsten ?

Korting op 420shop
    hello,
    beste growers en blowers . Mijn eerste kweekje is binnen een klein weekje klaar, en ga nu beginnen spoelen en houd elke dag de trichomes goed bij en
    als deze naar mijn zin zijn zal ik moeten oogsten. Mag ik volgende week gewoon de plant kappen? Of moet deze nog ff in de pot blijven zitten in een donkere ruimte?
    Of gewoon kappen en alles direct omhooghangen? Alle tips zijn welkom dit is mijn 1ste x. alvast bedankt

Re: hoe moet ik nu juist oogsten ?

Comment

Ja zeker eerst het meeste blad weghalen als je ze te drogen hangt.
      Heb vorig jaar m'n hele early girl plant met blad enal te droge gehange, dat wil je ni meemaken om dat te knippen is echt rott!!
      1ste binnenkweek LED

Comment

owkay dus bv. vanaf morgen licht uit vr 3 dagen (plant blijft in de pot). Geen water meer gevenen na die 3 dagen het meeste knippen ? Of moet ik da al direct knippen? Mag ik dan na die 3 dagen vanonder de stam doorknippen en omhooghangen? terug in het donker? Sorry vr de vele vervelende vragen zne, maar wil dit gewoon goed doen. Bedankt vr de reactie gaste

Comment

als het tijd wordt om te oogsten gaat de plant er bij mij in z'n geheel af, afhankelijk van wat ik met de oogst van plan ben dan 2 scenario's waar uit te kiezen valt :

- "normale" wiet voor de dagelijkse blow wordt meteen geheel geknipt (inclusief fijn knipwerk), toppen laat ik omwille van drooggemak aan de stam zitten en zo worden ze goed geventileerd weggehangen. Na 'n week tot 10 dagen is dat dan klaar voor gebruik
          - speciaaltjes hang ik nog weleens in z'n geheel weg mits er geen schimmel te bespeuren valt. Zulk soort dames hangen rustig een maand of drie te drogen in een koele, donkere en goed maar niet overmatig geventileerde ruimte. Het rottige knipwerk wat je tegenkomt bij een op die manier geoogste plant neem ik dan voor lief omdat de smaak veel beter tot ontwikkeling komt bij deze manier van oogsten.

Planten gaan voor de oogst bij mij geen dagen in het donker staan, maar dat is eerder een praktisch punt omdat dat bijv bij guerillaprojecten niet uitvoerbaar is. Nu ik Vale's methode zo lees kan ik me er wel wat bij voorstellen en denk ik het eens te gaan uitproberen met de laatste run autoflowertjes van dit kweekseizoen.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Yo oy moreweed bedankt man ,nu snap ik het volledig man. Er zijn een aantal manieren ,en ieder de zijne heb ik ondervonden. Maar idd zoals Vale het doet lijkt me wel goed, de rijpe toppen deraf en de rest nog
            wat laten rijpen lijkt me wel een goede manier. Ga het voorlopig op uw normale weed manier doen denkt ik, is mn 1ste x en dit lijkt me de gemakkelijkste manier aangezien ik nog geen microscoop (komt er zeker nog aan) heb
            om alle buds te controleren. Veel succes met je laatste run AF en bedankt voor de nuttige oogsttips ...Jorges Diamond 84 trichomes.jpgJorges Diamond 85 trichomes.jpgJorges Diamond 86 trichomes.jpg

Comment

is cool Bernie, veel plezier en keep it simple > met elke run/oogst wordt je bedrevener en heb je meer feeling voor wat voor jouw situatie het beste werkt.

btw : waanzinnig mooie plaatjes man!
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

thx mate ,
                word idd leuker en beter naargelang je ervaring en nu na mijn 1ste kleine ervaring zou ik graag SOG kweekjes gaan beginnen. Maar moet hierover nog wat info vezamelen.
                Ga dit proberen met een paar potten ( kleindere potjes) in de volgende kweek. En zoals je al zei : we keep it simpel in de beginfase he nogmaals bedankt man grtzzz

Comment

Bezig...
                X