Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop binnen wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Goedkoop binnen wiet

op een wc of in de douche kan je altyd kweken,en is het lekker coolafzuiger van de wc of douche 24 aan en knallen met die 2e hands rommel.

Comment

kheb nog tweedehands zaad liggen ook... maar 1 keer ontkiemt en geoogst

Comment

Hartelijk bedankt voor al jullie advies en dergelijke. Wij kunnen zeker betere apparatuur kopen maar we weten ten eerste niet of we wel samen blijven wonen en we weten niet of we door willen gaan met het kweken van wiet. Mijn oprechte verontschuldigingen dat ik het hier vraag zonder extreem veel rond te hebben gekeken, maar ik dacht dat we hier advies op maat zouden kunnen krijgen. Dat hebben we inderdaad gehad en hartelijk dan voor jullie advies. We gaan vanmiddag waarschijnlijk zaden halen en we hebben besloten om 3 plantjes onder een bouwlamp van 400 W te zetten met een tafelventilator. Nogmaals bedankt en als iemand nog andere informatie heeft over welke voeding ed. dan zouden wij dat erg op prijs stellen.

Comment

neem een bouw lamp met led,s erin die is veel zuiniger,en in vogelzaad,zitten ook wietzaadjes,die zijn veel goedkoper.succes ermee

Comment

Hier volgt een eerste advies op maat: vergeet die bouwlamp maar, want de meeste bouwlampen zijn halogeenlampen. Halogeenlampen geven te veel warmte af en hebben niet de juiste kleurtemperatuur. Mijn tweede advies: surf rond op het forum, alle info is voorhanden. Je bent intelligent genoeg: als je in staat bent om 6 volzinnen te formuleren zonder een taal- of stijlfout, dan voorziet je geestelijke bereik er ongetwijfeld in om aan de hand van de geboden info een systeempje op te zetten dat voldoet aan de door jou gestelde criteria.

Comment

Comment

Tot 250Watt HPS kun je via een VSA je lamp direct op het zetten. 400 Watt of hoger gaat via de VSA naar een relais/schakelkast. De schakelkast zet je op het net.

En een kap en fitting voor een lamp, er zijn genoeg growshops waar ze deze verkopen.

Gr Q

Comment

zelfkennis is het belangrijkste worstenbroodje, dus ik zou in jouw geval alleen aan hps beginnen als je een complete set op de kop kan tikken. Anders gewoon lekker wat spaarlampjes > keep it simple.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

We hebben net een spaarlamp gevonden die we willen gebruiken. Zou iemand alsjeblieft willen zeggen of dit een goede keus is? Ik ben blij dat jullie ons zoveel hulp bieden en als er iemand interesse in heeft gaan we bijhouden hoe de groei verloopt. We hebben deze lamp gevonden: http://www.hollandlamp.nl/a-16008230...-of-helder-wit . We hebben Royal Ak-47 automatic zaadjes kunnen regelen voor de kweek. We gaan drie planten in een klein kastje plaatsen met een basische lucht aan-en afvoer. Ik ben verbaasd over de hoeveelheid hulp die we aangeboden krijgen, Hartstikke bedankt hiervoor!
                    Harry en huisgenoten.

Comment

Kijk toch eens bij een growshop op internet. Daar hebben ze spaarlampen in de juiste kleurtemperatuur: 2100 0f 2700 Kelvin voor de bloei en 6500 Kelvin voor de groei. Echt nodig is een groeilamp (van 6500 Kelvin) niet: je kan ook onder 2100 Kelvin groeien op 18/6 (18 uur licht en 6 uur donker) en bloeien op 12/12 (12 uur licht en 12 uur donker). Als je aangestoken raakt door het kweekvirus kun je altijd nog een specifieke groeilamp kopen.
                      Last edited by Xtreme; 18 September 2011, 17:28.

Comment

Pleiris, ik kauw het hem voor en dan begint hij nog over een bouwlamp.

Ben ik nou zo wazig????????????????????????????????????????
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

We gaan liever voor een spaarlamp opstelling vanwege de aansluitmakkelijkheid en vanwege het energieverbruik. Is de spaarlamp die ik hierboven ergens vermeld heb geschikt?

Comment

1e tip: Als jullie onder 100,- gaan, kunnen jullie dan niet gewoon ff wachten en dan aan een buitenkweekje beginnen voor 100,-?
                            Als dit geen optie is:

- Zoek wat (gratis) hout en maak er zelf een kweekkast van
                            - Voor planten zijn HPS (of beter) toch echt het beste, zoek een goedkope. Misschien nu 250w. Later kun je altijd nog upgraden.
                            - Vraag eens bij de growshop, die zijn altijd blij om je te helpen. Ze gaan daar niet voor niets werken, ze weten er heel wat vanaf!
                            - Zoek dingen 2e hands, je wil niet weten wat mensen allemaal voor welke prijs verkopen.
                            - Bespaar niet op veiligheid, maar voor onder de 100,- een Koolstoffilter te halen samen met de rest van de kweekset gaat niet lukken.
                            Leuk initiatief, succes ermee!
                            -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Worstenbroodje View Post
                              We gaan liever voor een spaarlamp opstelling vanwege de aansluitmakkelijkheid en vanwege het energieverbruik. Is de spaarlamp die ik hierboven ergens vermeld heb geschikt?
                              De spaarlamp die je gevonden hebt heeft een kleurtemperatuur van 3000 Kelvin. Dat is dus geen 2100 Kelvin (meest geschikt) of 2700 Kelvin (ook nog geschikt). Kijk eens op de site van EU-garden naar het spaarlamp assortiment: dan weet je zeker dat je de juiste temperatuur te pakken hebt.
                              Last edited by Xtreme; 19 September 2011, 17:23.

Comment

Begin meteen LED en niet zoals je opa met wit licht. Scheelt een hoop ellende.

Comment

Bezig...
                                X