Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

    Korting op 420shop
    Hey hey,

    Ik heb dit jaar al een buitenkweek gedaan, en volgend jaar komt er zeker een nieuwe.
    Maar ik wil in de herfst/winter ook proberen om binnen wat planten te groeien.
    Hoe kan ik dit het beste doen zonder te veel geld uit te geven, Ik hoef niet de maximale oogst.
    Nu heb ik begrepen dat ik het beste spaarlampen kan gebruiken, Ik wil ongeveer 5 planten. Hoeveel spaarlampen en hoeveel watt heb ik daarvoor nodig?
    Ook zou ik graag willen weten of het handig is om ze in een serre te zetten, daar is het op warme dagen vaak lekker warm en soms ook broeierig. En dan als het donker word zet ik nog een paar uur de lampen aan, zodat ze genoeg licht krijgen.

    alvastt bedankt

    #2
    Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

    wat is nou precies je vraag eigenlijk ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

      Er staan 2 duidelijke vragen in, kort samengevat speciaal voor jou: Wat heb ik nodig voor een simpele binnenkweek zonder tenten en stoppen. Alleen een paar lampen erboven direct op het net, wat zijn goede spullen daarvoor en is dat mogelijk

      Comment


        #4
        Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

        je zult wel n kleine ruimte moeten creeren voor de plantjes met lucht afvoer en evt actieve of passieve inlaat.
        je kunt met spaarlampen,tl of duo fluor lampen kweken.voor dit soort materiaal hoef je geen relais of aanpassingen van de groepenkast uit te voeren.
        mijn mening ,micro is leuk maar je begint pas echt te kweken met hps!dan krijg je toch n ietwat betere en snellere wiet!
        met hps lampen kun je tegen woordig al krijgen vanaf 70 w tot 1000w.afhankelijk van wat je wilt.
        bij hogere wattages zijn relais en bij meerdere lampen bv 6,dan is een 16 a groep te licht.
        hoop je een beetje op weg geholpen te hebben!
        voorbeeld:de meeste huizen hebben groepen van 16 a dat betekent dat je 16 a x 230v=3600w,dit kun je dus maximaal verbruiken zonder aan passingen.
        grtz

        Comment


          #5
          Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

          Licht is gewicht, (min. 400 watt/m2) en goede voeding natuurlijk. B'Cuzz, HyPro, GoldStar, enz. de laatste test ik nu, en die bevalt erg goed.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

            hartelijk dank voor deze service op maat ik vroeg het in de hoop dat je er zelf misschien nog eens over zou nadenken en wat rond zou snuffelen... maar goed > je geeft zelf het antwoord namelijk al.

            nodig voor binnenkweek : zaad/stekken, potten, medium(aarde/cocos/steenwol/mapito/..), verlichting (spaarlamp/TL/HPS/LED), voeding, iets om de lucht wat in beweging te kunnen houden. Da's rockbottom basic. No- of lowbudget kweek is dan met basispotaarde, TL's of spaarlampen, standaardvoeding van de action of je lokale tuincentrum en een oud computerventilatortje.

            Aanrader : aparte ruimte voor je plantjes, zodat je het onvermijdelijke geur"probleem"kan tackelen. Dat doe je dan mbv een koolstoffilter (kost weinig en scheelt veel).

            Specifieker naar aanleiding van je vragen :
            1 / zie hierboven
            2 / lampen die direct zonder voorschakelen te gebruiken zijn zijn TL's of Spaarlampen
            3 / ja het is mogelijk
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

              kijk aan, dat is precies het antwoord en de bevestiging die ik zocht, toppie.
              bedankt moreweed ;p

              Comment


                #8
                Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

                mooi, veel plezier
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Wat heb ik nodig voor een binnenkweek.

                  Ik hoop dat het je goed gaat, het is dan wel een flinke investering maar je zult bijna nooit meer naar de cshop hoeven te gaan.
                  En er zijn natuulijk ook soorten die ze niet in de coffeeshop hebben, die kun je dan mooi zelf kweken.

                  Comment

                  Bezig...
                  X