Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik heb me gisteren een ph meter van milwaukee aangeschaft en een fles ph- van canna,
    nadat ik de meter 24u laten weken heb in de bewaarvloeistof, en hem geijkt heb ben ik men water gaan afzuren.
    Nu staat er op de fles van canna ongeveer 5ml ph- te gebruiken op 100l voedingswater.
    Mijn ph van kraantjeswater hier is 7.9 nadat ik men voeding toegevoegd heb stond ie op 7.0,
    ik heb nu toch wel al zo'n 5ml toegevoegd en mijn ph is nog maar 6.6 dit kan toch bijna niet ?!?
    Wie kan me hierbij wegwijs helpen?

    Grtz La_confidential

    #2
    Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

    gewoon meer ph - gebruiken.temperatuur van je water op 20 graden houden.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

        Dankjewel voor de snelle reactie,
        Ik was gewoon bang dat ik teveel ph- gebruik en dat dit schadelijk is voor de plantjes.
        Is het dan mogelijk dat hij al vervuild is? Hij is splinternieuw!?

        Grtz La_confidential

        Comment


          #5
          Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

          Splinter nieuw zal je voeler niet vervuild zijn. Wel moet je zoon meter eerst eens 24 uur in je eikvloeistof zetten en goed eiken.
          Als je de meter niet gebruikt zet je de electrode in bewaarvloeistof, een 3 molair KCl oplossing.

          De PH van een oplossing is sterk temperatuur afhankelijk, daarom is het belangrijk om ofwel gebruik maken van een temperatuur gecompenseerde meter, of of de meter eiken op dezelfde temperatuur als de oplossing die wordt gemeten.
          Last edited by monty; 23 September 2011, 07:32.

          Comment


            #6
            Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

            hmmm, mischien is die fles niet meer goed.
            5ml om van om 7.9 tot 6.6 te komen, veel zuur zit er dan niet in.
            met pool ph- doe ik het met 1.5ml per liter water om van 7.8 naar 6 te gaan.
            met ph- van hypro zelfs maar 7 druppels per liter water.

            grtn

            Comment


              #7
              Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

              Monty heeft een punt : temp is van vitaal belang. Daarnaast zou je het bufferend vermogen van je kraanwater eens kunnen checken > kijk hiervoor op de webpagina's van je waterleverancier en let op zaken als waterhardheid en samenstelling / analyse.

              de waterstofionen die je toevoegt met pH- worden ook gebruikt voor bijvoorbeeld binding aan carbonaten, fosfaten en andere ionen, daardoor zal in geval van water met veel van zulk soort stofjes meer pH- nodig zijn om tot een lagere pH te komen. Je kan dan ook in problemen komen met je EC...

              Check anders even met aquariumgasten zoals $ir > die zijn bekend met dit soort vraagstukken en kunnen je stukken duidelijker dan ik uitleggen hoe het zit en wat je er aan kan doen.
              Last edited by moreweed; 23 September 2011, 09:02.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

                Ok zal eerst even maken dat de temperatuur van de ijkvloeistof en de temperatuur van men voedingswater zelfde is, dit is nu namelijk niet zo.
                En ik heb geen temperatuur compenserende meter dus mss ligt het daar wel aan.
                Alvast bedankt voor de reacties

                Grtz La_confidential

                Comment


                  #9
                  Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

                  Heb nu de meter geijkt op dezelfde temperatuur als m'n voedingswater en denk wel dat het daaraan lag, kmoet nu net zoals CPLIFJ ongeveer 7 druppels ph- per liter voedingswater gebruiken.
                  Toch had ik me wat beter moeten informeren, dan had ik me direct zo'n meter met temperatuurcompensatie toch wel makkelijker denk ik.
                  Maar ah we weten dat nu weer bij voor de volgende.
                  Tot later

                  Grtz La_confidential

                  Comment


                    #10
                    Re: Krijg ph waarde bijna niet omlaag!

                    En...................jou pH- is salpeter of fosforzuur.
                    Voor een plant is dat stikstof c.q. fosfor, lekker dus.
                    Uiteraard binnen bepaalde waarden

                    Grtz, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Greenscene; 8 February 2012, 11:25.

                      Comment

                      Bezig...
                      X