Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke ph-meter is nu de beste koop??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

welke ph-meter is nu de beste koop??

Korting op 420shop
    Hoi

Welke ph meter moet ik nou aanschaffen? ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Wat ik verwacht van een ph-meter:
    Zeker niet duurder dan 75 euro.
    Gebruiksvriendelijk, want ik ben een beginner, ik ga volgende week mijn 3e kweek pptjes beginnen.
    Er zijn wel 20 soorten verkrijgbaar, ik weet het niet meer.
    Het moet niet zo'n meter zijn waar je 30 min moet wachten op de uitslag maar max 3 min.
    En hoe zit het met eiken?
    Hoe vaak moet dat?
    Moet ik dan ook eikvloeistof hebben?
    Temperatuurcompensatie?

Gr Matthijs

Re: welke ph-meter is nu de beste koop??

Oorspronkelijk geplaatst door matthijs View Post
    En hoe zit het met eiken?
    beter Kersen of beuken nemen Matthijs, of als de poen geen probleem is bezield perenhout.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

hahahaha !! kon IK wel bedacht hebben ,die grap!!

ijken bedoel ik ja

Comment

Ik werk zelf tegenwoordig met deze meter. http://www.degrowshop.eu/?menu=artic...cleID=19852555
        Ik ben er zeer content mee. Je hebt ook nog een type de PH1 zonder temperatuur meter.

Deze Ph meter heeft drie ijkpunten. Uiterlijk.... ja hij werkt prima

Gr Q

Comment

niet om het een of ander hoor, ik gun iedereen het beste, laat dat duidelijk zijn!

maar eum ... ik hanteer wel het principe dat je goed spul WAARD moet zijn, en dat je beter geen prutsspulletjes kan kopen waarmee je na 2x meten toch klaar bent.
          Je hebt namelijk geen zak aan een professionele electronische metert als je niet weet hoe je ermee om moet gaan, of wat je nou eigenlijk aan het meten bent. Da's geldverspilling, koop daar liever nuttige andere spulletjes voor (ik noem maar iets : een brandblusser ofzo)
          en dus voor de beginnende kwekert die z'n tong niet wil gebruiken :

5 meter op 'n rol, per meting gebruik je 'n paar centimeters. Kost geloof ik nog geen tientje per 2 rolletjes(10m dus). Afgebeeld is de versie met tussenindicatie, anders werk je met hele pH-eenheden. Ook handig om te weten hoe dat ook al weer zit met zo'n logaritmische schaal...
          Op het moment dat ALLE andere dingen rond het wietkweken goed in je vingers zit ga je op zoek naar het betere werk.
          Let wel : dit is maar 'n mening, wat ieder doet moet 'tie zelf weten.
          Last edited by moreweed; 23 September 2011, 22:27.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Waar kan ik dat kopen dan?
            Iedereen meet met normale meters ?

Gr Matthijs

Comment

Het is niet onvriendelijk bedoeld matthijs, excuses als dat wel zo op jou overkomt. Ik vind het gewoon zonde geld, that's all.

Comment

Geen probleem.
                Ik lees het hier namelijk veel dat de ph zo ontzettend belangrijk is ivm de opname van de voeding.
                Ik ga aan mijn 3e kweek beginnen en ik ga steeds een stap verder.
                Dus wou ik beginnen met een ph meter en een fles ph-

gr

Comment

Als je aan het optimaliseren bent is de pH een belangrijke factor idd, maar om die te corrigeren voeg je wat extra's te aan je voedingsoplossing. Dat heeft weer invloed op de EC, zeker in gebieden waar het kraanwater erg hard is. Iets gaan meten en vervolgens aanpassen heeft dus consequenties op andere gebieden, ik ben er een sterke voorstander van dat als je daar aan begint dat je je bv goed inleest over wat de betekenis is van een bepaalde pH, wat voor factoren meespelen, waarom je een meter ijkt, wat de rol is van omgevingsvariabelen als temp en ga zo maar door. Met die info op zak kan je beter inspelen op behoefte van je planten in de situatie zoals die voor jou speelt. En dan heb je het dus over toegevoegde waarde, dan is elke redelijk goeie meter een aanwinst die je oogstjes beter uit hun verf laten komen.
                  Persoonlijk zou ik de vraag zoals je die hierboven stelt direkt doorzetten aan bv growshop alien > die heeft hier een sectie waar je zulk soort vragen in kan sturen. Want -met alle respect voor onze medekwekers hier- een selectie "Beste Koop" kan je alleen maken als je meerdere meters met mekaar vergelijken kan, en wie zouden dat kunnen doen denk je ? De lui die regelmatig kapotte meters hebben...

Comment

hmm, zit zeker wel wat in wat je daar zegt.
                    Alleen ik zou niet weten wat ik aan mijn huidige kweekruimte kan verbeteren...
                    Ik heb al een kasje wel klein 50x40x165 maar het is ook maar hobby voor me.
                    Goede afzuiging en filter.
                    70 Watt hpskit
                    Met daarin geen tomaten maar 4 pptjes die het naar hun zin hebben, blad zag er mooi uit geen paarse stengels.

Daarvan heb ik geleerd:

4 is te veel 2 kan wel
                    Ik heb butxl van house-garden gebruikt en in het begin wortolstimulator.
                    Ik heb gezien wat er gebeurd als ik te royaal ben met budxl hoe ik dus overvoeding kan herkennen.
                    Ik heb ze getopt op verschillende leeftijden in de groei dus ik heb goed kunnen zien wat uiteindelijk daar het resultaat is.

Nu wil ik met zo'n meter om leren gaan.
                    is dit wat ? http://doe-het-zelf-verbouw.marktpla...fta_ind=9&fs=1
                    Last edited by matthijs; 24 September 2011, 08:50.

Comment

kijk op ebay zelfde-meters voor 15 euro incl verzending

Comment

koop gewoon n adwa ph 100.ding kost 49 euro.en is net zo goed als n hanna.
                        grtz

Comment

Bezig...
                        X