Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw keert terug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Meeldauw keert terug

Korting op 420shop
    Hoi, ben na veel lezen tot de conclusie gekomen dat mijn plantjes meeldauw hadden.
    Die heb ik 5 dgn lang met knoflookthee bespoten
    Maar nu lijkt het wel of het terug komt op sommige plekjes, nu weet ik niet meer wat nu te doen, heb al 1 van de 2 ramen dicht gedaan i.v.m. tocht, had ik gelezen, maar durf de plantjes niet nog een x te bestuiven ook omdat er reeds mooie toppen beginnen te komen, en ben dan bang ben om toprot te krijgen.
    Ze staan binnen achter het raam op het zuiden, als de zon schijnt, krijgen ze direct zonlicht van ong. 12:00 tot 18:00
    Als ik goed heb geteld zit ik nu in week 7 van de bloei
    Dan heb ik nog een vraag; moet ik deze week stoppen met voeding geven?
    Maar wat moet ik nu nog tegen de meeldauw doen en als ik het op z'n beloop laat, wat gebeurt er dan??
    Hier de foto's van de plantjes, meeldauw is niet goed zichtbaar op deze, maar het is er welP240911_10.20.jpgP240911_10.20[01].jpgP240911_10.20[02].jpgP240911_10.20[04].jpgP240911_10.21.jpgP240911_10.21[01].jpg

Re: Meeldauw keert terug

meeldauw krijg je niet meer weg!je kunt meeldauw wel in toom houden door verschillende middelen te gebruiken.de boven vernoemde is nieuw voor mij!en ik denk dat deze ook bedoeld is tegen spint!!!.
    meeldauw kun je behandelen met zwavel,silinal enz.maar gaat niet meer weg.lage lv en slechte ventilatie laten de schimmel snel gedijen.
    kans op budrot,bijflinke meeldauw is zeker aanwezig.
    grtz

Comment

Bayer Exact..........................................
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Met zwavel kan je het wel wegkrijgen, En voorkomen dat het terugkomt.

Comment

Bedankt voor deze antwoorden, wist niet dat je meeldauw bijna niet meer weg kon krijgen
          Met Zwavel dus wel een kans, maar hoe kom ik er aan, en wat kost het?
          En dan, heeft het geen effect op de toppen(smaak), heb tot nu toe zo natuurlijk mogelijk gekweekt, met af een toe een heel klein beetje opgeloste koeiemest, zaterdag hebben ze de laatste x die voeding gehad en dacht vanaf nu geen voeding meer tot de oogst goed was.
          Ben nog beginnend, wel veel lezen erover en natuurlijk roken ook

Comment

Comment

Bezig...
            X