Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Ph-meter Troubles !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Ph-meter Troubles !

Korting op 420shop
    Hey iedereen, ik gebruik zo'n ADWA AD 100 spul om de Ph te meten en tot voor enkele dagen deed die het prima.
    Maar telkens als ik hem nu aanzet verschijnt er Ph 16. Als ik heb dan wil kalibreren met de ijk-vloeistof (ph 7.1)
    komt er "EC" op de display te staan. Dit zou betekenen dat mijn ijk-vloeistof vervuild is..maar dat kan toch
    niet na amper 3 weken? Heeft iemand ook zoiets ervaren of weet er iemand wat ik nu best kan doen?
    Mijn plantjes en ik zullen heel dankbaar zijn
    <-- I like big buds and I cannot lie -->

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Help! Ph-meter Troubles !

Aight ik heb hem voor de komende 10 min in bewaarvloeistof gezet.
      Ik dacht dat je zo'n ding vaak moest kalibreren aangezien die toestelletjes niet al te nauwkeurig zijn/blijven.
      Ik doe straks de test..

---------- Post added at 20:14 ---------- Previous post was at 19:25 ----------

Nog steeds hetzelfde..Misschien moet ik morgen wat nieuwe ijk-vloeistof halen en als dat niet werkt moet ik mij maar een andere Ph-meter aanschaffen. Klotedingen.
      <-- I like big buds and I cannot lie -->

Comment

Ik giet ijkvloeistof in een klein tuppeware potteke (mag ook ander klein potteke zijn) waar een deksel opzit en juist groot genoeg zodat ik de meter erinsteek dat de vloeistof tot het streepje staat van maximum (op de meter) en je goed kan afsluiten. Ik steek mijn meter in het potteke ik ijk mijn meter nr PH 7.1 doe het potteke goed dicht en dit kan je de volgende x terug gebruiken. Voor ik ijk steek
        ik mijn meter 24uur in gedestileerd water zodat ie proper is. Ikzelf heb datzelde potteke al 4x gebruikt en telkens ik mijn meter in het potteke stak kwam er 7.1 op mijn meter. Dus dit werkt echt wel.
        succes ermee grtzzz

Comment

goede tip

Comment

Bezig...
          X