Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar moet ik op letten bij lampen kopen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waar moet ik op letten bij lampen kopen??

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Morgen ga ik naar de gamma om wat lampen en fittingen te kopen, en ik weet dat ik op de lichtkleur, spanning en lumen, maar heb geen idee wat de waardes ervan moeten zijn en of ik nog ergens op moet letten. Het gaat trouwens over spaarlampen.

Groetjes pz200
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Re: Waar moet ik op letten bij lampen kopen??

gewoon wat denken aan de lichtkleur, zoals bij mij stond er op, warmwit, coolwhite, enzo, dan weet je coolwhite is witter licht dus meer blauw; is goed voor groei, enz
    warmwit; meer rood, geel enzo, goed voor bloei, maar vooral rustig op je gemakje het is bekijken, ben er zeker van dat je dat gaat lukken
    dus geen paniek

Comment

Ja de spaarlamp die ik nu heb werkt prima, maar wat advies kan nooit kwaad

Comment

Lichtkleur is relevant: spaarlamp 2700 Kelvin (kan worden gebruikt voor groei en bloei).
        Spanning: het net levert 230 Volt, je lampen zijn ook 230 Volt, dus de spanning is geen punt.
        Lumen: die zijn van groot belang. Echter spaarlampen leveren ongeveer 50 lumen per watt: dat is een vaststaand gegeven. Wat niet vaststaat is het aantal lampen die je koopt. Per vierkante meter heb je voor een optimale opbrengst ongeveer 50.000 lumen nodig. Reken maar uit: Je hebt dus voor een optimale opbrengst 50 spaarlampen van 20 watt nodig. Een HPS van 600 watt met vsa is goedkoper en levert significant meer op.

Comment

Ik bedoelde eigenlijk stroomsterkte, maakt dat iets uit? Ik koop dan wel iets van 5 lampen ofzo, daarmee zal het resultaat vast wel goed genoeg zijn..

Comment

Comment

gwewon met een paar spaar lampen hard drugks gaan kweken,waat zeker dat ze voor u een uitzondering gaan maken

Comment

Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als je meteen de nieuwste LED-lampen koopt, ben je voor jaren klaar. Je bespaart heel veel stroom waardoor je de aanschafprijs er zo uit hebt. Door de lage temperatuur hoef je ook weinig te koelen en te ventileren. Je hebt dan niet zo snel last van nsb'ers in je buurt.
                  led mari2.jpg
                  Last edited by ceBep; 19 October 2011, 11:04. Reden: spam verwijderd

Comment

en ernie kan het weten,want die draait er al jaren mee in ze dromen

Comment

Koop gewoon HPS lampen en niet van die Led's en spaarlampen als je echte wiet wilt kweken. Wil je niet teveel stroom gebruiken dan neem je een 150w HPS lamp. Je hebt ze al van 100w ook en dat is vergelijkbaar met een ouderwetse gloeilamp.

Comment

Bezig...
                      X