Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rare vlekken op bladeren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Rare vlekken op bladeren.

Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb sinds anderhalve maand een microkweek staan. Mijn planten lijken vrij langzaam te groeien ze zijn nu plus ontkiemen 6 weken oud. De grootste is 15 cm hoog en de kleinste 5 cm is dit normaal? Er zitten ook rare witte aangevreten randen aan de bladeren ook al zijn deze plekken heel klein, toch maak ik me zorgen. Ik heb een foto bijgevoegd van de grootste waar met een beetje fantasie aan de linker kant een aangevreten randje valt te zien. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt voor de moeite.
    Attached Files

Re: Rare vlekken op bladeren.

weet iemand alsjeblieft iets hierop?

Comment

Wat voor licht hangt erboven, hoe hoog, hoeveel liter water geef je ze per dag ?

oh..en hoe warm wordt het bij de planten ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Er hangt een 125W spaarlamp boven en een 7W spaarlamp tussen de plantjes. Het wordt 21 graden in de kast en ze krijgen allemaal ong. 250 ml water op een dag met een groeimiddel+ PH-verlager. De 125W lamp hangt ongeveer 1,2 meter boven de grond en zo een 80 cm boven de planten.

Comment

goeie tip meschien geef minder water, beter wat droger dan te nat houde ze niet van en gaan ze minder hard groeien
          & geef ze ook niet elke dag water, laat ze maar beetje werken is goed voor de wortels worden ze vele groter en
          ontwikkelen ze dus vele malen beter

groetjes

Comment

je lamp mag ook wel wat lager....ongeveer 40cm tot de bovenkant plant en later misschien wat dichterbij.
            sigpic

Comment

Comment

Inderdaad, het meeste is al gezegd.
                Die lamp moet veeeel lager, 250ml water per dag is te veel, en voeding zijn ze nog helemaal niet aan toe.
                Zo'n klein plantje geef je pas een klein beetje water als de pot lichter wordt. Even voelen dus.
                Voeding hoef je pas over een week of drie toe te voegen.
                Je geeft pH verlager ? Welke pH geef je precies ?
                Ik neem aan dat je dat meet voor je het geeft ?

Comment

ja natuurlijk ik verlaag de PH tot 5,8 voordat ik ze water geef. Ik zal erop letten maar iedereen vertelt me wat anders want ik ken ook behoorlijk wat kwekers maar die kunnen me allemaal niet fatsoenlijk antwoord geven. Die lamp zit jammer genoeg vast maar er hangt een 7W lamp tussen de planten. Ik had laatst gelezen dat 250 ml per dag normaal was dus sorry maar ik ben verkeerd geinformeerd. Hartstikke bedankt voor de moeite.
                  Harry

---------- Post added at 19:25 ---------- Previous post was at 14:28 ----------

Kan iemand me misschien nog vertellen wat de oorzaak van die witte vlekken op de bladeren van mijn planten zijn?

Comment

Als de lamp niet omlaag kan, zet je de plantjes omhoog
                    Dat witte kan komen doordat ze te nat gestaan hebben. Dat trekt ook niet meer weg.
                    Opletten of het nieuwe blad het ook krijgt, desnoods even wat nieuwe (betere) foto's.

Zoveel kwekers, zoveel meningen.

Comment

Bezig...
                    X