Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te hoge PH-waarde van de aarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Re: te hoge PH-waarde van de aarde

Misschien eens je bodem PH meten met een gewone PH meter. 1 deel aarde op 2 delen gedestilleerd water goed schudden 24 uur laten bezinken en meten. Eventueel eerst door een koffiefilter de aarde er weer uitfilteren maar als het bezonken is houdt dit niet perse.

Misschien is je medium in die pot verzilt. En heb je een hoge EC in je grond door zouten die gevormt zijn bij een tijdelijke te hoge of te lage PH en niet meer opneembaar zijn voor de plant. (gips) Dit zou het slechte drinken kunnen verklaren. Bij een te hoge bodem EC opneembaar voor de plant of niet opneembaar vind er omgekeerde osmose plaats. Er word dan water aan de plant onttrokken om de concentratie opgeloste zouten binnen en buiten de plant weer gelijk te krijgen. De plant zal dit echter tegenwerken door alle huidmonden te sluiten en water proberen vast te houden om turgor verlies tegen te gaan.

Om deze ballaststoffen weer kwijt te geraken zou je kunnen spoelen met door citroenzuur afgezuurd water. Echter spoelen op aarde is altijd gevaarlijk daar je medium dan weer lang veel te nat is. Ik heb wel eens gespoeld (3 x potinhoud erdoorheen jagen) en vervolgens de kluit uit de pot gehaald om deze zo in het donker sneller te laten opdrogen.

Comment

Hey Monty, dit is een goede reactie. Ik ga dit eens proberen. Voor wat betreft het spoelen vind ik het risico acceptabel. Immers heb ik zo ook niets aan de plant. Ik ga er eens mee aan de slag.

Thanks

Comment

Hey Monty en QnQ (en de rest die dit leest uiteraard),

Ik wil je bedanken Monty. Ik heb gisteren de plant mee naar de douche genomen en hem met 80 liter afgezuurd water (PH 5.8) flink doorgespoeld. Hierbij heb ik de bovenste laag geprobeerd zo los mogelijk te maken. Hierbij viel meteen op dat de plant vrijwel bovenin geen wortels heeft (kan kloppen is geen via een buis water tot midden in de pot en alleen voor de bodem vochtig te houden een beetje bovenin). Ook viel me op dat de aarde naar zoveel water nog steeds op sommige plekken kurkdroog was (leken wel klonten die dreven op het water). Maar na deze extreme spoelbeurt heb ik de plant laten uitlekken op een verhoging zodat het water wat eruit komt niet meer terug in de pot gezogen kon worden.

Zojuist kwam ik in de kast en ik zag tot mijn verbazing dat de plant echt enorm is aangesterkt. Er zijn al veel bladeren (onderin met name) die weer gewoon recht zijn. Alleen in de top zijn ze nog gekruld. Ik denk dus dat er wellicht een ophoping van bepaalde stoffen kan zijn geweest welke nu eruit gespoeld zijn. Ik denk zelf dat over een paar dagen ik aanzienlijk verschil ga zien (ik hou mijn vingers gekruist).

Ik heb de PH-waarde niet gemeten omdat mijn gedestileerd water zo goed als op was. Maar dat is nu telaat en ga ik dus niet meer doen.

Maar je tip in je laatste post kon weleens de oplossing zijn. Daarvoor alvast mijn dank.

Ik hou jullie op de hoogte. Morgen plaats ik wat foto's van de verschillen.

Gr. JFF

Comment

We duimen met je mee. Ben zelf ook erg benieuwd hoe dit verder gaat. Fingers crossed.

Comment

spannend...

Comment

Kben benieuwd naar het resultaat!

Moet bij het spoelen het water afgezuurd zijn met citroenzuur? of kan je ook gewoon canna ph- bloei gebruiken ?

Grtz!
                Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Ik zie nu pas dat citroenzuur. Ik heb gewoon ph- van Canna gebruikt. Dus als dat niet goed iskomen we er snel achter.

Gr. JFF

Comment

monty als de ph van de grond nu bv 7,5 is kan je dan met afgezuurd water tot bv 4,5 niet sneller een daling van de grond ph behalen of doe je dan kwaad aan je plantje?
                    Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                    Je probleemplant heeft nog steeds kenmerken van the claw wat duid op een te hoge bodem PH. Of het spuiten er mee te maken heeft , zou best kunnen maar kan ik niet beamen, ik heb geen enkele ervaring met planten bespuiten met bestrijdingsmiddelen. Verder zat ik me te bedenken of een blad wat eenmaal in deze claw stand (door een tijdelijke PH verhoging) wel weer hersteld als de bodem PH weer normaal is of dat dit fenomeen dan zo blijft. Ook hier heb ik zelf weinig ervaring mee. Misschien dat iemand met een tijdelijke HP verhoging en herstel ons dat kan vertellen.
                    LED there be light and fotosyhnteses was born

Comment

Bezig...
                    X