Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: lamp

Hello,

ik gebruik altijd mijn lampe horizontal, maar soms en combinatie van de twee als ik ruimte genoeg in mijn serre. want voor mij is meer lichten is meer gewicht van u toppen. als ik da doe gebruik ik 2x 400watt, voor +- 6planten. ik heb de indruk als je werk met 2 lampen dat de onderste top van u planten zijn heve groot als die van bovenhaan. ik verweider ook altijd die kleine pruul van vanhonder op zo ne 15cm die zijn omnutig en neemt veel voeding af van u planten voor niets.

Comment

Comment

compleet setje is natuurlijk goedkoper dan als los kopen.vooral als je ergens een aanbieding heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
          andere optie is dimbare vsa kopen, die kan je voor 250 400 en 600 watt gebruiken kan je later je setup nog aanpassen of bijvoorbeeld met 250 groeien en met 400 bloeien
          Waar haalt ge die info? Ook bij dimbare vsa's moet de wattage van vsa en lamp overeen komen. Die zijn onderling niet wisselbaar.

Comment

Je kunt een dimbare vsa gebruiken als je daarbij verschillende bollen gebruikt. De meeste starten zowel de hpi als natrium lampen.

Je kunt een lamp tot 10% meer of minder belasten zonder noemenswaardig verschil in het spectum.

Denk eraan dat de meeste dimbare ballasten electronisch zijn. Dat is een groot verschil met de magnetische ballasten. De electronische geven meer lichtopbrengst doordat de fase niet meer fluctueert. De lamp brand dus echt continu en gaat niet 50 x per seconde aan en uit.

Voordeel daarvan is meer licht en meer rendement.
            Nadeel is dat de bol wat heter wordt. Dat is de reden dat Philips bollen soms ontraden worden voor electronische ballasten. Te heet.
            De Philips sont+ GREEN POWER kunnen daar echter wel tegen. Die branden heter. Doordat er een iets ander gas inzit wat meer blauw licht geeft als daglichtcompensatie. De normale sont+ is bedoeld voor kassen waar daglicht doorheenvalt en dus al aanwezig is.

Grt
            Har
            No-nonsens kweker

Comment

beo, dacht ooit zoiets tegegekome te zijn of schakelbare ballast of hoe het ook noemt

Comment

Je kunt een dimbare vsa gebruiken als je daarbij verschillende bollen gebruikt. De meeste starten zowel de hpi als natrium lampen.

Je kunt een lamp tot 10% meer of minder belasten zonder noemenswaardig verschil in het spectum.

Denk eraan dat de meeste dimbare ballasten electronisch zijn. Dat is een groot verschil met de magnetische ballasten. De electronische geven meer lichtopbrengst doordat de fase niet meer fluctueert. De lamp brand dus echt continu en gaat niet 50 x per seconde aan en uit.

Voordeel daarvan is meer licht en meer rendement.
                Nadeel is dat de bol wat heter wordt. Dat is de reden dat Philips bollen soms ontraden worden voor electronische ballasten. Te heet.
                De Philips sont+ GREEN POWER kunnen daar echter wel tegen. Die branden heter. Doordat er een iets ander gas inzit wat meer blauw licht geeft als daglichtcompensatie. De normale sont+ is bedoeld voor kassen waar daglicht doorheenvalt en dus al aanwezig is.

Grt
                Har
                No-nonsens kweker

Comment

Comment

@monty: sorry, 2 machines aanstaan, 2 x gedrukt dus, Ik had de sprong van blad 1 naar blad 2 gemist.
                    No-nonsens kweker

Comment

20 jaar al in flanderen geen enkel probleem voor nederlands te spreek, maar het schrijf is iets anders. DOE MIJN BEST

CIAO,CIAO

Comment

np dude, het feit da je al overgekomen bent getuigd van mensenkennis
                        en ik denk dat er maar weinig vlamingen zijn die walen als persoon niet zien zitten hoor ...
                        besides alle blowers en zeker alle growers zijn bro's 4 life

Comment

Bezig...
                        X