Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen, wat zou er aan de hand zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen, wat zou er aan de hand zijn?

Korting op 420shop
    Kalashnikova03b.jpg

Bij een vorige kweek Big Bangs zonder de PAR38 lampen en verder zelfde condities als hierboven beschreven had ik dit blad probleem niet.

Iemand?

Re: Bladproblemen, wat zou er aan de hand zijn?

Vreemd verschijnsel waar ik zelf niet 123 een antwoord op heb. Maar ik denk dat je zelf al je antwoord in je post hebt ingesloten. Schijnbaar doet ze die par lamp niet echt goed. Alhoewel ik diet niet kan onderbouwen.

Comment

Hoi monty,

Bedankt voor je reactie.
      Ik zelf kan er ook geen touw aan vast knopen vandaar dat ik het hier ook vroeg.
      Sinds gister (PAR38 lampen niet meer gebruikt) is het niet erger geworden.
      Dus misschien is dat het wel, maar ook ik kan het niet onderbouwen.

Comment

Op het eerste zicht lijkt dit van mijten te zijn. Heb er buiten soms last van en lijkt juist hetzelfde. Kijk eens of je geen beestjes vind. Ook in nachtcyclus eens kijken moesten ze nachtactief zijn. Onder je potten, in bovenste laag grond,..... goed chekken.

gr

Comment

Dat was in 1e instantie mijn gedachte ook, growplace: ongedierte...
          Maar dan zouden andere planten er ook last van moeten hebben/krijgen.
          En aan de onderkant van de foto zie je een stukje blad met duidelijke gele vlekken en sporen, niet typisch voor insectenschade. Lijkt mij op bladgroenschade door de lamp.

Maar ja, onder lampen, zei het HPS of LED kun je eigenlijke schade zeer slecht zien, tenminste in mijn geval dan.
          Had liever een onbelichte foto gezien.

Comment

Lijkt me inderdaad lichtschade, door die PAR38 lampen. Dat zijn toch gewoon van die gloeilampen voor buitengebruik ? Heb je een fotootje van die lampen ?
            Ik neem aan dat je de oorzaak 'beestjes' al uitgesloten had toch ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

BladKalahsnikova.jpg LampPAR38.jpg
              Last edited by 11blad; 7 November 2011, 22:42.

Comment

Kijk, zo zie je maar weer hoe belangrijk

Comment

trips.

Comment

Je beschrijving lijkt idd op thrips. Daar staat hier een mooi topic over.
                    Onder die lamp is het misschien lekker warm ofzo, dat ze daarom in die regio verzamelen ?

Die lampen hebben een kleurweergave van 2700K als ik het goed gezien heb en een kleine stralingshoek van 12-30 graden..
                    Dat is niet zo geschikt volgens mij, alhoewel ik ze nooit geprobeerd heb, misschien wel om die reden
                    olino_kleurtemperatuur.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zie Trips. Een soort slijmspoortje op het blad.

grt
                      Har
                      No-nonsens kweker

Comment

Bedankt weer voor de reacties.
                        Ik heb maar een middeltje tegen trips bij een tuincentrum gekocht en net erop en eronder gespoten, hoop nog wat te redden.
                        Natria van Bayer Garden met o.a. Pyrethrum (concentraat voor 30 liter).
                        Volgens de beschrijving ook prima tegen trips en tot 2 dagen voor de oogst nog te gebruiken.
                        Oogsttijd is het nog niet, maar vraag me wel af of ik over een paar weekjes de boel wel veilig is voor gebruik, of dat het gif aanwezig blijft, of dat het eraf te spoelen is, maar spoel ik dan ook niet alle kristallen van de bloemen af????

QnQ duidelijk topic over trips, maar krijg zo langzamerhand wel overal jeuk

Comment

Nou het lijkt te hebben geholpen de Natria van Bayer Garden met o.a. Pyrethrum.
                          Zie geen tripsje meer lopen (voor nu tenminste).

Iedereen hier bedankt voor je hulp en info!

Comment

Pyrethrum is op basis van natuuurlijke gifstoffen. Als ze zeggen tot 2dagen gebruik voor oogst zal dit ook wel zo zijn! Word uitvoerig getest door allerlei instanties dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Maar het is fijn dat de beestjes heengegaan zijn Het is best van de behandeling 2x te doen om heropleving de kop in te drukken. I.v.m. eitjes die niet vernietigd zijn en trug voor een nieuwe generatie irritante beestjes kunnen zorgen. Hier zul je er wel genoeg info over vinden. Veel succes met je strijd

gr,..

Comment

Bezig...
                            X