Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer moet ik de bloei inzetten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer moet ik de bloei inzetten?

    Korting op 420shop
    Ha Gasten,

    Ik heb een tent staan, 90*90*200, 400w lamp, met de hele mikmak
    er verder op en aan, zoals gebruikelijk is...

    Ik heb wel ervaring met buiten kweken, echter wordt dit mijn eerste binnenkweek.

    In de tent staan sinds vorige week zaterdag, inmiddels dus 10 dagen, vijf PP stekken op
    18 uur licht. De stekken zijn zeker gegroeid, maar het valt me enigzins tegen.

    Ik heb gelezen dat tegenwoordig al na 4 dagen de bloeifase wordt ingezet ?
    Al lijkt mij dit meer voor grootschalige kweek (veel kleine planten die sneller klaar zijn)

    Wat is een beetje de gemiddelde duur groeifase als je kijkt naar 5 stekken in mijn opstelling ?

    Hoe groot zouden jullie de stekken laten worden voordat de bloei ingezet wordt ?

    Gr. Curry

    #2
    Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

    14 dagen bloei rest bloei vanaf zaad deed ik vroeger nu doe ik met zaad direkt op 12 uren licht 2 uren donker dus met andere woorden moest ik ooit met steken kweken zou ik deze direct op 12-12 gooien
    vriendelijke groeten thclover

    Comment


      #3
      Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

      pp en andere wiet houd in het begin van een hoge lv en max temperatuur van 25 graden in de groei.als de lampen uit zij,dan niet kouder laten worden dan 18 graden liefts iets warmer.zet de planten in de bloei als de bladeren van de zijtakken,de buurvrouw op 10 cm genaderd zijn.dus volgende keer luchtbevochtiger gebruiken in de groei,en eerste weken van de bloei,dan groeien ze als kool

      Comment


        #4
        Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

        Als je even een fotootje plaatst kunnen we je precies vertellen als je iets fout doet, en wanneer je op 12/12 over kunt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

          Tent 90x90x200 400 watt met 5 planten.

          Ontkiemen en week groeien in potje 10x10 cm

          Lamp 50 / 60 cm erboven.

          Overpotten naar 25 liter na een week. Van 18 naar 12 uur als planten 15cm zijn of minimaal4 setjes gekarteld blad hebben.

          niet toppen, je hebt geen ruimte voor brede planten. 5 x hoofdtop moet het doen.

          lamp 35 / 40 cm erboven, niet hoger.

          Je krijgt dan planten van ongeveer 70 / 80 cm

          grt
          HAr
          No-nonsens kweker

          Comment


            #6
            Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

            Wat is het beste, voorgroeien onder 6 x 36 watt TL of onder 400watt HPS ?

            grtzz

            Comment


              #7
              Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

              Als het echt om het beste gaat heeft een 250 watt of 400 watt kwikjodide (een HPI-lamp dus) de voorkeur. Onder tl, met de juiste kleurtemperatuur (6500 Kelvin), kun je ook voorgroeien, maar dat is 2 keer niks in vergelijking met de HPI of de HPS. De HPS is van alle markten thuis, je kunt er mee voorgroeien en afbloeien.

              Comment


                #8
                Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

                Toch heb je onder TL minder snel last van strekken in vergelijking met HPS.
                Waarschijnlijk omdat TL vanaf het begin op 3cm kan en koeler licht is.
                Met HPS moet je eigenlijk met de lamp iets te hoog beginnen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

                  150 watt hps gaat ook prima, vooral met een tl-tje kleur 33 of cool-white erbij.

                  Moet je wel een goeie kap gebruiken . (lucillu, gemaakt van adjust-a-wing materiaal)
                  No-nonsens kweker

                  Comment


                    #10
                    Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

                    lucillu ? Dat klinkt als een lekkere thaise..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

                      Hierbij de foto, zojuist genomen... Stekken zijn nu rond de 16 cm hoog... Lamp hangt op 50 cm.

                      Inmiddels de 12e dag op 18u. Nog een weekje door ?

                      Verder heb ik nog een vraag over de PH... Op dit moment heb ik geen PH/EC meter... Is het echt
                      van essentieel belang ? Je kan het natuurlijk altijd zo gek maken als mogelijk....

                      09-11 PP.jpg
                      Last edited by Curry; 9 November 2011, 18:19.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wanneer moet ik de bloei inzetten?

                        IK zou ze wel nog een weekje op 18/6 houden. Je PH is wel degelijk van belang.

                        Hoe komt het nu eigenlijk, dat planten niet willen groeien als de pH niet geschikt is? Het antwoord heeft alles te maken met de voeding van de plant.
                        De pH bepaald voor een groot deel hoe de voedingselementen die in de grond zitten zich zullen gedragen. Bij een bepaalde zuurgraad vormen sommige elementen andere verbindingen, die niet opneembaar zijn voor de plantenwortels.
                        De elementen zitten dus nog wel in de grond, maar zijn niet meer beschikbaar voor de planten. Dat leidt dan tot gebrekverschijnselen, die het eerst tot uiting komen bij die elementen waar de planten het minst van nodig hebben. Bijvoorbeeld een molybdeengebrek

                        bij te lage pH
                        gebrek aan fosfor (P), wat de jeugdgroei remt.
                        gebrek aan magnesium (Mg).
                        gebrek aan molybdeen (Mo).

                        overmaat aan mangaan (Mn), aluminium (Al), ijzer (Fe), waardoor vergiftiging van de plant door te grote opname van deze elementen mogelijk is.
                        meer uitspoeling van kalium (K) en magnesium (Mg).

                        algemene remming van het bodemleven.
                        N.B. De gewassen ondervinden minder schade van een te lage pH, naarmate het humusgehalte hoger is.


                        bij te hoge pH
                        alle gebreksziekten mogelijk: ijzer (Fe), mangaan (Mn), borium (B), koper (Cu), zink (Zn).
                        de afbraak van organische stof neemt sterk toe, ook de humus wordt dan in versneld tempo afgebroken.

                        pop-blz-072.gif

                        Comment

                        Bezig...
                        X