Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 3xWW en 1x amnesia haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek 3xWW en 1x amnesia haze

Korting op 420shop
    Hey forumcolegas het leek me een leuk idee om zelf een xtje wiet te gaan kweken en kreeg ik toevallig 2 amnesia haze planten cadeau (stek) die ik nu onder een bouwlamp (400w) heb 12/12.Maar het leek me leuk om vanuit zaadjes wiet te gaan proberen te kweken dus was ik gister langs greenhouse gegaan en 3x ww zaadjes opgehaald. Ik heb op de forum heel veel kweekverslagen gelezen waar ik echt heel veel van hebt geleerd maar ik heb als nog paar vragen.

De kweekruimte is in een opbergkast dat ik op balkon heb(hy was toch niet in gebruik) de ruimte die ik heb is ongeveer 0.9 m2 en in de toekomst wil ik daar 6 planten hebben.
    Ik ga morgen beginnen met het ontkiemen van 3 ww greenhouse zaadjes in een keukenrol met een bordje(fotos komen morgen)
    Daarna als ze ontkiemt zijn wil ik ze in vierkante 18liter potten van 30x30x30 doen en 18/4 licht geven.

Ik wou in het begin met spaarlampen gaan kweken maar ik heb op het forum gelezen dat je daar minder g/w uithaalt.
    dus wil ik nu voor dit lamp gaan:

Dat moet wel voldoende zijn voor 6 planten denk ik?

En voor de rest heb ik hier voeding van Canna gehaald Groei en bloei en rhizotonic wortelstimulator.

Andere dingen op mn boodschap lijstje tot nu zijn:
    PH en EC meter
    Potaarde(Advies?)
    Wat zou ik nog derbij moeten halen?

Alvast bedankt,
    ik hoor het wel van jullie.
    Alle tips en commentaar zijn handig

Re: Eerste kweek 3xWW en 1x amnesia haze

Zou toch even bij de growshop langsgaan.
    Daar hebben ze aarde die het best geschikt is voor onze hobby. (en neem 1 zak extra mee, iedereen haalt de eerste keer te weinig
    Kun je meteen een filter en afzuiger meenemen.

Op 18L potten, met de goeie geschikte aarde en bio voeding heb je geen EC of pH meter nodig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heyy bedankt voor je reactie,
      dus de dan zou ik nieuwe voeding moeten halen : Bio Canna? en wat heb ik dan daarvan precies nodig?
      Potaarde haal ik morgen op bij de Growshop, Maar is die lamp wel voldoende voor 6 planten?

Ik post zo ff fotos van de ruimte waar ik mee gaat werken, dan is het wat duidelijker.

Comment

IMG_0629.jpgIMG_0646.jpgZaadjes opgehaald by green house en vandaag 12:00 -11-2011 begonnen met ontkiemen
        IMG_0638.jpgDit is 1 van de 2 haze stekken die ik kreeg(deze ziet er nog gezond uit)
        IMG_0630.jpgHier zie je die 2 naast elkaar (de grote gaat het niet zo goed mee)
        Dit is eventueel hoe mijn kweekruimte na een tijdje deruit moet zien IMG_0648.jpgIMG_0650.jpg

Comment

1.24 x 55 is de grootte van je kweektafel ?
          Dan heb je er toch wel een 600W boven hangen neem ik aan. (of 6x 54W TL5)
          Want die heb je nodig om dat oppervlak effectief te verlichten. Met een 600W verlies je wel een deel natuurlijk, op die 55cm breedte.
          Met een goeie reflector kan je daar misschien iets mee doen.

Ik zou ze niet zo hoog op een tafel zetten, om te beginnen, want die hoogte heb je nog nodig.
          1 meter plant, 30cm pot, 60cm afstand lamp, dan kom je al op zo'n 2 meter wat je nodig hebt, even grofweg gerekend.
          600W belicht 120 x 120
          400W belicht 70 x 70
          Dingen om rekening mee te houden als je zelf iets gaat bouwen.

Wel opschieten met je bouwplannen, want ze mogen nu al onder dat HPS licht !
          Waar ze nu onder staan zie ik even niet, alleen wat alu folie met een kaarsje ofzo waar niet voldoende licht vanaf komt.

nb. De haze-stek staat al in bloei, die moet dus heel rap onder goed licht, en op 12/12.
          En als je die fan even omdraait, blaas je via de wanden.
          Het mooist zou zijn, als je planten lichtjes wiegen op de luchtstroom.
          Ik denk dat ze zich nu met alle wortels vast moeten houden om niet uit hun potje geblazen te worden, als je die fan aan zet

Comment

Hey weer bedankt voor je reaktie, heel erg handig. Dus dan word het een 600watter die heb ik wel morgen pas binnen heb die stekjes tijdelijk onder een bouwlamp 400 watt gezet. Hahaha dat zouden ze zeker moeten doen maar die fan stond daar gewoon hij is niet aangeweest, ik was op dat moment bezig met de ruimte. ik wil graag een PC fantilators in de ruimte zetten.

En verder wil ik Ganna Terra Professional halen voor aarde, en voor voeding wil Bio canna gaan gebruiken. (BioVega,BioFlores,BioBoost)
            En ik heb de tekening verandert, de tafel gaat weg, er komt dan een plank op 5cm hoogte(fotos komen nog)

Comment

Heb je ook een mogelijkheid om warmte af te voeren ? (via afzuiger/filter)
              Want het gaat misschien wel warm worden in het hok, als je daar niets aan doet.

Comment

Bezig...
              X