Hey forumcolegas het leek me een leuk idee om zelf een xtje wiet te gaan kweken en kreeg ik toevallig 2 amnesia haze planten cadeau (stek) die ik nu onder een bouwlamp (400w) heb 12/12.Maar het leek me leuk om vanuit zaadjes wiet te gaan proberen te kweken dus was ik gister langs greenhouse gegaan en 3x ww zaadjes opgehaald. Ik heb op de forum heel veel kweekverslagen gelezen waar ik echt heel veel van hebt geleerd maar ik heb als nog paar vragen.
De kweekruimte is in een opbergkast dat ik op balkon heb(hy was toch niet in gebruik) de ruimte die ik heb is ongeveer 0.9 m2 en in de toekomst wil ik daar 6 planten hebben.
Ik ga morgen beginnen met het ontkiemen van 3 ww greenhouse zaadjes in een keukenrol met een bordje(fotos komen morgen)
Daarna als ze ontkiemt zijn wil ik ze in vierkante 18liter potten van 30x30x30 doen en 18/4 licht geven.
Ik wou in het begin met spaarlampen gaan kweken maar ik heb op het forum gelezen dat je daar minder g/w uithaalt.
dus wil ik nu voor dit lamp gaan:
Dat moet wel voldoende zijn voor 6 planten denk ik?
En voor de rest heb ik hier voeding van Canna gehaald Groei en bloei en rhizotonic wortelstimulator.
Andere dingen op mn boodschap lijstje tot nu zijn:
PH en EC meter
Potaarde(Advies?)
Wat zou ik nog derbij moeten halen?
Alvast bedankt,
ik hoor het wel van jullie.
Alle tips en commentaar zijn handig
De kweekruimte is in een opbergkast dat ik op balkon heb(hy was toch niet in gebruik) de ruimte die ik heb is ongeveer 0.9 m2 en in de toekomst wil ik daar 6 planten hebben.
Ik ga morgen beginnen met het ontkiemen van 3 ww greenhouse zaadjes in een keukenrol met een bordje(fotos komen morgen)
Daarna als ze ontkiemt zijn wil ik ze in vierkante 18liter potten van 30x30x30 doen en 18/4 licht geven.
Ik wou in het begin met spaarlampen gaan kweken maar ik heb op het forum gelezen dat je daar minder g/w uithaalt.
dus wil ik nu voor dit lamp gaan:
Dat moet wel voldoende zijn voor 6 planten denk ik?
En voor de rest heb ik hier voeding van Canna gehaald Groei en bloei en rhizotonic wortelstimulator.
Andere dingen op mn boodschap lijstje tot nu zijn:
PH en EC meter
Potaarde(Advies?)
Wat zou ik nog derbij moeten halen?
Alvast bedankt,
ik hoor het wel van jullie.
Alle tips en commentaar zijn handig
Comment