Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem bij ontkiemen! need help

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

probleem bij ontkiemen! need help

Korting op 420shop
    hallo allen,
    ik was van plan om een kweekje AMS van greenhouse te beginnen,5 zaden
    ik heb ze op donderdag 10/11/11 op een schaaltje gelegd met een nat stukje papier,plastic er over en boven op de lampenkap,
    ze zijn allemaal ontkiemd maar 3 van de 5 hebben een wortel van 1mm en zijn nog niets gegroeid in 1dag en half
    ik heb nog nooit eerder problemen hiermee gehad,maar ik heb ook voor de 1ste keer mijn schaaltje boven op de lampenkap gezet,
    te warm?ik denk ni da te warm het probleem is maar kan iemand mij hier iets meer over vertellen waarom de wortel stil staat?
    te weinig zuurstof misschien?te vochtig staan ze ook niet en ik geef ze ook verse lucht 2x per dag,
    het is ook de 1ste keer dat ik zaden van Greenhouse probeer misschien zijn ze gewoon niet goed.
    is het verstandig om ze miss al te planten in de plagron light mix?
    het zou fijn zijn moest iemand mij daar zo snel mogelijk een antwoord op kunnen geven vermits ik misschien nieuwe zaden moet bestellen en mijn bloeikast binnen 2-3 weken leegstaat
    Alvast bedankt,

Greetingz,
    Last edited by Svekke; 13 November 2011, 09:41.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: probleem bij ontkiemen! need help

ha ja had ik ni aan gedacht :p bijwerking van stonedheid op een zondag ^^ net gechecked,24graden,net op de limiet dus,maar ik ben echt niet gewoon om zo weinig verschil te zien,
      normaal eens ze barsten duurt het nog een kleine dag voor ze om een mooi worteltje te ontwikkelen maar nu niets,ze staan gewoon stil
      ik stop dan worteltje naar beneden en ze zijn boven na 1-2dagen,
      ik weet dat als je 1mm wortel hebt je het naar boven moet richten omdat het nog in een boog naar beneden groeit maar een kennis van me heeft al aantal keren voorgehad dat het zaadje helemaal niet doorgroeit en sterft,in goede omstandigheden.
      dus ik wacht liever een dagje om zeker te zijn, denk da ik ze gewoon ga terugstuuren,eerste keer da ik van greenhouse koop,ik had al wa dinge gehoord..zaden van royal queen en rokerij ontkiemen beter,in 3dagen zijn ze boven,een dagje in schaaltje en dan onder de 250watt,nog nooit 1 gehad da niet ontkiemde,maar hier moet een reden voor zijn,die ik graag wil weten ^^ wat hebben de zaden tekort of teveel,tenslotte zijn ze gebarsten

Comment

Meest gemaakte kiemfout is het te nat leggen. Ze hebben vocht nodig maar geen plons water!. Keukenpapier neemt veel te veel water op. Beter gebruik je voortaan een ongebleekte koffiefilter die je 4 keer dubbel vouwt en nat maakt en uit laat druppelen, Hier je zaden opleggen en nog eens dubbelklappen. Een koffiefilter neemt aanzienlijk minder water op wat het kiemen te goed komt. Een andere manier is tussen uitgeknepen natte watten in alufolie gewikkeld, wel goed uitknijpen die watten!. of gewoon onvoorgekiemd meteen in vochtige niet natte stek/zaaigrond og een licht growmix.

Comment

Goei zaden kiemen. Ik heb ze deze keer tussen keukenpapier gelegd en zo goed als verzopen. Geen probleem gehad.

Comment

ik stop ze weer in een handwasje met plasticzakje erom heen.

Comment

Good old Dame Blance(rip) stopte ze in een boterhamzakje met wat vochtige aarde , donker weg leggen voor drie dagen en dan uitzoeken met pincet.

Hou er ook rekening mee dat bij een te hoge temperatuur er meer mannen komen

Ajo
              Ventje
              Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

tnx voor de reacties,
                ik heb ze gewoon in de lightmix gestopt en zijn vandaag allemaal uitgekomen
                binnen 3 weekjes de kast in!

Comment

Proficiat met de geboorte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ventje View Post
                    Good old Dame Blance(rip) stopte ze in een boterhamzakje met wat vochtige aarde , donker weg leggen voor drie dagen en dan uitzoeken met pincet.

Hou er ook rekening mee dat bij een te hoge temperatuur er meer mannen komen

Ajo
                    Ventje
                    Vanaf die 2 cellen samengesmolten zijn heb je toch iets mannelijk of vrouwelijk. Wat kan temperatuur daar achteraf nog aan veranderen?

Comment

Vrouwelijke cannabis is in staat om als tweehuizige plant (mannetjes en vrouwtjes op aparte planten) om toch het geslacht van de andere sekse te produceren. Dit word aangestuurd door plantstuurstoffen (planthormon) en staat los van de genetica.

Daarnaast word bij cannabis het (genetische) geslacht niet op een allel vastgelegd maar op meerdere.

Comment

Bezig...
                      X