Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te veel ? Of juist niet .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Te veel ? Of juist niet .

Korting op 420shop
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

Re: Te veel ? Of juist niet .

4 x 600 wat plus verwarming (2000 Wat) plus toebehoren (vsa's ventilator en afzuiging) Zal een flinke aanslag worden op je stroomrekening.

Comment

Zal dit zoveel omhoog gaan dat het opvalt of kan dit nog ? Ben ook aan het denken om snachts te draaien en hoop dan geen kachel nodig te hebben ?

---------- Post added at 15:04 ---------- Previous post was at 15:03 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      4 x 600 wat plus verwarming (2000 Wat) plus toebehoren (vsa's ventilator en afzuiging) Zal een flinke aanslag worden op je stroomrekening.
      Zal dit zoveel omhoog gaan dat het opvalt of kan dit nog ? Ben ook aan het denken om snachts te draaien en hoop dan geen kachel nodig te hebben ?

Comment

ff rekenen he.

zal voor je lampen het even voorrekenen , rest kan je zelf ook wel.

lamp 4 x 600 = 2400 watt per uur.
        -Stel dat deze 12 uur aanstaat per dag= 2400x12= 28800 per dag
        -28800 per dag x 7 (per week)= 201.600 watt per week.
        -kwh = wattage : 1000.
        -dus....201.600: 1000= 201,6kwh. x prijs (0,22)= 44,35 euro per week.
        -dan dit x het aantal weken je bloeit...dus neem b.v. 12 weken
        44,35 x 12 = € 532,23 pleuroos

Dit is dus enkel de 12 weken op 12/12 (overgansweken en de ware bloei weken). Hierbij is geen rekening gehouden met het verbruik van je vsa's je afzuiging ventilatoren verwarming luchtbevochtiger enz.

Rest ken je zelf wel uitrekenen lijkt me zo

Comment

ff rekenen he.

zal voor je lampen het even voorrekenen , rest kan je zelf ook wel.

lamp 4 x 600 = 2400 watt per uur.
          -Stel dat deze 12 uur aanstaat per dag= 2400x12= 28800 per dag
          -28800 per dag x 7 (per week)= 201.600 watt per week.
          -kwh = wattage : 1000.
          -dus....201.600: 1000= 201,6kwh. x prijs (0,22)= 44,35 euro per week.
          -dan dit x het aantal weken je bloeit...dus neem b.v. 12 weken
          44,35 x 12 = € 532,23 pleuroos

Dit is dus enkel de 12 weken op 12/12 (overgansweken en de ware bloei weken). Hierbij is geen rekening gehouden met het verbruik van je vsa's je afzuiging ventilatoren verwarming luchtbevochtiger enz.

Rest ken je zelf wel uitrekenen lijkt me zo
          Dank u , qua stroomkosten zat ik ongeveer juist . Maar hetgeen ik me echt afvraag is of dit een abnormaal stroomverbruik is of niet ? Want ik wil echt geen problemen met justitie en dergelijke .

Comment

Je stroomleverancier opbellen en melden dat je je voorschot wil verhogen. rede aankoop waterbed en een nieuwe hobby, je zeeaquarium. Als je netjes betaald zal het hun een bal jeuken waar de stroom voor is.

Comment

Je stroomleverancier opbellen en melden dat je je voorschot wil verhogen. rede aankoop waterbed en een nieuwe hobby, je zeeaquarium. Als je netjes betaald zal het hun een bal jeuken waar de stroom voor is.
              Ok Thx Monty , ik sla wel wat uit mn botten . Nog 1 vraag. Ik ben aan het twijfelen of ik hiervan een kweekverslag zou maken . Zou namelijk een hele kamer inrichten voor die zooi . Is dit welkom hier op het forum , of wordt dit niet meer aanschouwd als hobbykweek hier op het forum .

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Er zijn idd concrete afspraken en ik vorder uiteraard een meerder deel vn de oogst naar mij toe . Maar het zijn 2 familieleden + een goede vriend op hun kan ik wel rekenen . ( Veronderstel ik )
                  Maar dit is nu net het doel van Mn Topic . Bestaat de kans erin gepakt te worden , en hoe groot is die . Want ik kweek al lange tijd maar alleen niet op die schaal .

Comment

4 x 600 watt, voor eigen gebruik ?! ... lijkt me sterk, maar soit... Als het commercieel bedoeld moest zijn, bespaar u dan de moeite, ze komen erachter ( i know it ) .. Ge moogd zoveel waterbedde en zeeaquariums hebbe staan als ge wilt, ze komen er ni achter via de stroom, maar door juist dit aan te geve bij de maatschappij weten ze ook ineens de datum wanneer ge begonnen bent met kweken, niet goed dus omtrent de beboeting. Justitie zoekt niet naar hoge stroomverbruikers, ze zoeken zelfs helemaal niet zolang er geen klacht is binnengekomen. Uw kweekruimte installere, bevoorraden en altijd mense die binnen en buiten lopen valt op bij de buren, en die willen gewoon tegenwoordig zo min mogelijk activiteit in hun straat, dit is namelijk het struikelblok... Het is NIET mogelijk, euh, ik zeg het verkeerd, het is niet 'rendabel' voor commercieel gebruik te kweken omdat u jaren zal kweken, goed zal verdienen, ( of alle dage 50gr. zult kunne smore in u geval ) en het uiteindelijk toch zal moete beboete met een fikse geldsom, berekend in uw nadeel. Denk ff na vooraleer ge met zoiets begint, 1 telefoontje volstaat en ge kunt den boel opdoeke, en u gaan amusere in brugge...

grtzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snlac View Post
                      Er zijn idd concrete afspraken en ik vorder uiteraard een meerder deel vn de oogst naar mij toe . Maar het zijn 2 familieleden + een goede vriend op hun kan ik wel rekenen . ( Veronderstel ik )
                      Rekenen doe je ofwel uit je hoofd danwel op een zakjapanner of voor mijn part een rekenlineaal. Juist met goeie vrienden en familie is afspraken maken extra belangrijk, een conflict met zulk soort lui achtervolgt je de rest van je leven als je niet uitkijkt. Je zal het maar hebben dat elk familiefeestje weer terugkomt hoe het ook alweer zat met de verdeling. Vergeet ook niet dat het een illegale handeling betreft, dat kweken. En dat mensen onvoorspelbaar reageren als ze voor het eerst met politie of justitie te maken krijgen.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door uit verveling View Post
                        4 x 600 watt, voor eigen gebruik ?! ... lijkt me sterk, maar soit... Als het commercieel bedoeld moest zijn, bespaar u dan de moeite, ze komen erachter ( i know it ) .. Ge moogd zoveel waterbedde en zeeaquariums hebbe staan als ge wilt, ze komen er ni achter via de stroom, maar door juist dit aan te geve bij de maatschappij weten ze ook ineens de datum wanneer ge begonnen bent met kweken, niet goed dus omtrent de beboeting. Justitie zoekt niet naar hoge stroomverbruikers, ze zoeken zelfs helemaal niet zolang er geen klacht is binnengekomen. Uw kweekruimte installere, bevoorraden en altijd mense die binnen en buiten lopen valt op bij de buren, en die willen gewoon tegenwoordig zo min mogelijk activiteit in hun straat, dit is namelijk het struikelblok... Het is NIET mogelijk, euh, ik zeg het verkeerd, het is niet 'rendabel' voor commercieel gebruik te kweken omdat u jaren zal kweken, goed zal verdienen, ( of alle dage 50gr. zult kunne smore in u geval ) en het uiteindelijk toch zal moete beboete met een fikse geldsom, berekend in uw nadeel. Denk ff na vooraleer ge met zoiets begint, 1 telefoontje volstaat en ge kunt den boel opdoeke, en u gaan amusere in brugge...

grtzz
                        Als u ff de moeite zou nemen om te lezen zou u zien dat er 4 personen in kwestie zijn . Als ik dit voor eigen gebruik zou doen kan ik jaren weg + is niet de bedoeling om commercieel te kweken als ik dit zou doen zou ik me vaneens loods huren en volduwen . En niet in mn huis .

Maar u kan gelijk hebben . Is tenslotte wat ik hier nu aan het uitzoeken ben . Doen of niet doen .

---------- Post added at 16:21 ---------- Previous post was at 16:16 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                        Rekenen doe je ofwel uit je hoofd danwel op een zakjapanner of voor mijn part een rekenlineaal. Juist met goeie vrienden en familie is afspraken maken extra belangrijk, een conflict met zulk soort lui achtervolgt je de rest van je leven als je niet uitkijkt. Je zal het maar hebben dat elk familiefeestje weer terugkomt hoe het ook alweer zat met de verdeling. Vergeet ook niet dat het een illegale handeling betreft, dat kweken. En dat mensen onvoorspelbaar reageren als ze voor het eerst met politie of justitie te maken krijgen.
                        Ik zal het zo zeggen , mn familieleden zijn geen idioten en weten zeer goed wat te doen . Maar je hebt hier wel een punt . Ik denk er allesinds nog eens heel goed over na .

Comment

als het echt voor eigen gebruik is, dan zou ik het al helemaal niet doen, 4 x 600 watt krijg je bij het gerecht niet verkocht als eigen gebruik kweek, geloof mij... Dan heb je er meer aan bij ieders 1 tent te zette, en ieders 1 lamp van 600 te gebruiken... ( theoretisch gezien, qua bestraffing )
                          Ik zeg u alleen hoe ik erover denk, daar dient dit forum voor namelijk .. het lijkt mij dom om voor andere mensen u zo een installatie in huis te nemen, waar je dan zelf in principe niets aan hebt.. ( toch niets meer dan anders, zoals je zei, je kweekt namelijk al jaren, maar niet in deze hoeveelheid )

Comment

Blijft een kwestie van de pro's en cons tegenover elkaar zetten.
                            Als je het je absoluut niet kan veroorloven om gepakt te worden, lijkt me dat minstens 3 cons waard.

Misschien moet niet de ruimte een doorslaggevend argument zijn om bij iemand te kweken, maar het antwoord op de vraag bij wie de kans op ontdekking het kleinst is.

Als je eruit bent, gewoon gaan beginnen. Bouwmaterialen en voorraden ongezien binnenkrijgen.
                            Een goeie aanvoer van frisse lucht, en een stealth afvoer.
                            6 bakken cocosslabs per m2, 5 en 4 plantjes per bak maakt 27 per m2.
                            Watersysteem installeren, 115-120 stekken bestellen en je kunt van kiet.

Verslagje zal wat moeilijk worden vanwege de oude regels (tegenwoordig wordt toch op een andere manier bepaald of je professioneel bezig bent), maar je mag me wel af en toe vervelen met een fotootje natuurlijk
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

veel uiterst hobbybekwame kwekers zijn volstrekte idioten Snlac, ikzelf pas daar ook wel tussen denk ik (welliswaar gezakt voor de iq-test, maar toch). Ga gewoon de worst-case scenario's af samen met je kweekbuddies en bespreek tot in detail wat de te volgen weg wordt. in ieder geval heel veel succes/plezier gewenst!
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                              X