Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken onder LED-lamp, pro's en contra's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweken onder LED-lamp, pro's en contra's

Dat de meest geavanceerde leds de HPS-lampen benaderen klopt helemaal. Dutch Green Growlights zit al dicht in de buurt, maar wel met 16 verschillende kleuren. Maar dat spectrum zal nog breder moeten worden. De link naar de site van jouw leds geeft aan dat die slechts 3 kleuren hebben en dat lijkt me erg beperkt. Lees alleen maar eens door wat het Emerson Enhancement Effect inhoudt. Zolang er geen verrood en rood gezamenlijk aanwezig is treedt dat niet op.
    @Ik persoonlijk vind: een eigen mening is per definitie persoonlijk. "Ik vind" dekt de lading volledig.

Comment

Comment

Op dit moment is de led nog niet rendabel: maar dat ze de toekomst zijn, daar ben ik van overtuigd. Ook bij DGG kun je maar het best er van uit gaan 600 watt per m2.
        Trouwens ik vind DGG niet echt vernieuwend: de meeste artikelen zijn in 2008 op de markt gekomen en nadien niet vernieuwd, terwijl het rendement van leds in de tussentijd flink gestegen is.

Comment

Waar moeten we dan terecht voor de goeie grow and blow led lampen? Anyone?

grtz

Grow and Blow ?? wtf .. Groei en bloei dus ...
          Last edited by uit verveling; 22 November 2011, 09:46.

Comment

En hoe zit het met de spaarlampen? Werken die dan niet goed?

Comment

bekijk dit eens. heb een led unit te koop maar staat ook een link naar mijn led verslagje

Comment

Spaarlampen geven niet genoeg Lumens, check topic verlichting voor de gehele uitleg...

grtz

---------- Post added at 09:47 ---------- Previous post was at 09:46 ----------

@ borklots: kan de pagina niet openen.

Comment

Spaarlampen hebben een lager lumenrendementminder lumen bij het zelfde opgenomen vermogen in vergelijking met HPS-lampen. Als je je hok helemaal volpropt met spaarlampen genereer je echt wel voldoende lumen, alleen je bent een dief van je eigen portemonnee.

Comment

Bezig...
                  X