Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp met eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp met eerste kweek

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik zal me eerst eens even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.
    Mijn naam is Bart ik kom uit amstelveen en ben 18.

Ik ben nu voor het eerst van plan om zelf 2 of 3 plantjes te nemen en ik zou graag een beete advies van jullie hebben als dat kan!
    Ik heb nu een kast verbouwd zodat die 110cm hoor bij 110cm breed bij 70cm diep is.
    Mijn ouwe man heeft ook aangeboden om een afzuig systeem aan te leggen naar het dak (Via de rechterkant van de kast een slang door het plafon het dak in en in de kast een zuig fan).
    is dit nodig kwa luchtstroom en stank (Mijn ma vind het niet goed en zou meteen mijn studie fonds blokeren denk ik haha maar ze zijn gescheiden)

Ook heb ik gehoord dat als je 2 plantjes hebt dat je dan eigenlijk ook gewoon 2 x 30 watt spaarlampen kan gebuiken of is dit een slecht idee? Ik heb al een timer dat de lampen 18 uur aan staan en 6 ur uit voor de eerste 2 weekjes dan.

Kwa aarde en voeding heb ik eigenlijk geen idee, Misschien kan iemand een paar linkjes sturen waar hij de potgrond en de voeing haalt?

Ik dacht kwa planten aan 2 of 3 Super Silver Haze plantjes aangezien ik deze zelf erg chill vind, Maar ik weet niet of dit een erg lastige plant is, dus als iemand mij hier commentaar over kan geven zou dat fijn zijn!

Ik hoop snel van jullie te horen, en sorry voor de grote hoeveelheid vragen ik wil het gewoon graag goed doen

Bart
    Last edited by Bardete; 24 November 2011, 10:29.

Re: Hulp met eerste kweek

Die uitlaat is wel handig, enkel in de winter kan dit dampen. Let ook op als je kweekt heb je verse lucht nodig. dit ivm de c02 aanvoer voor je planten. Onder 30w spaarlampen ga je bijna tot niets van oogst hebben. Beter een 250w hps! Vergeet maar die spaarlampen.

groeten

Comment

Wat bedoel je met ''In de winter kan dit dampen?
      Verse lucht vind ik wel wat op denk ik, Er zijn toch ook 120 wat hps lampen en dat is toch ook wel genoeg voor 2 plantjes? Want ik denk niet dat een 250 watt lamp in de smaak gaat vallen bij de stroom rekening van me ouwe man.
      wat vind je verder van de soort wiet die ik wil kweken? is dat een beetje te doen en ook kwa ruimte?

Kan iemand mischien nog een voorbeeld geven welke voeding en potgrond die hij gebruikt? en ook misschien een 120 wat hps lamp die iemand een beetje bevalt?

Comment

250 cub of 200 cub filter heb je nodig om de geur van de wiet te verbergen,en 200 cub afzuiging,kan je een buis afzuiger voor nemen.en dan een 150 watt hps plug en play.dan lightmix kopen in de growshop en biovoeding,deze voeding hoef je niet af te zuren,hierdoor heb je ook geen ph of ec meters nodig.een haze plant word meestal wat lang,maar met hulp hier op het forum moet het wel lukken.afzuiging naar buiten is niet nodig omdat je lamp niet zo veel warmte afgeeft.

Comment

Zal ik dan deze grond kopen? http://www.eugrowshop.eu/nl/kweekmed...mix-50ltr-zak/
          en wat vinden jullie van deze voeding? http://www.onlinegrowsupplies.com/nl...s-1-liter.html
          En is het dan ook slim om deze groei voeing te kopen voor de eerste 14 dagen groei? http://www.onlinegrowsupplies.com/nl...a-1-liter.html
          en deze lamp? http://www.desjop.nl/index.php?item=...=10328&lang=NL

want dan ga ik dit vanavond bestellen!

Ik zou graag nog wat advies hier over willen!

Comment

Die voeding en grond is niks mis mee. Maar ja, er zijn zoveel merken voeding die allen wel werken. Ik vermoed wel dat je een vsa voor je lamp nodig hebt. Volgens mij is bij de getoonde lampen de vsa niet ingebouwd. En een HPS-lamp kun je niet rechtstreeks op het stopcontact schakelen: de stroomvoorziening moet over een vsa lopen.

Comment

gewoon zoeken op bio voeding en plug en play 150 watt hps

Comment

Kan je me misschien een linkje sturen van een 100 watt hps lamp (Plug and play)?
                Want ik ben blijkbaar te stom om er 1 te kunnen vinden haha

Comment

150 watt minimax evsa

Hi iedereen, ik heb nu 150 watt evsa`s van minimax aangeschaft, met 3 verschillende bulbs van superplant, metal halide voor de groei,hps voor de bloei en superred voor het afbloeien, ik ga ze proberen en dan verslag doen of ze werken.
                  Ze zouden bijna evenveel licht geven als een 400 watt lamp en dus minders stroom gebruiken en minder hitte afgeven.
                  Of dit allemaal waar is???????
                  heeft er iemand al ervaring met deze, in ieder geval ik laat wel weten wat ze doen.
                  Greetzz Krasi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bardete View Post
                    Kan je me misschien een linkje sturen van een 100 watt hps lamp (Plug and play)?
                    Want ik ben blijkbaar te stom om er 1 te kunnen vinden haha

Comment

Ontzettend bedankt! dan ga ik zo dit bestellen + 3 Super silver haze zaadjes
                      Groei Voeding: http://www.onlinegrowsupplies.com/nl...a-1-liter.html
                      Grond: http://www.eugrowshop.eu/nl/kweekmed...mix-50ltr-zak/
                      Voeding: http://www.onlinegrowsupplies.com/nl...s-1-liter.html
                      Lamp: http://www.growshopalien.com/onlines...s/nl/d217.html (de 2de lamp van boven)

Nog een keer bedankt iedereen! ik zal ook een kweek verslagje bij houden

Comment

Netjes Bardete, je hebt van te voren goed nagedacht en dus bevestigd gekregen dat de set-up die je in gedachten had voldoet aan de daaraan te stellen criteria. Je kweekverslag zie ik met belangstelling tegemoet. Nog een kleine opmerking: je hebt gekozen voor lightmix en dus terecht ook groeivoeding aangeschaft, omdat lightmix wellicht in de groeifase niet voldoende voeding heeft. Maar om het op zeker te spelen zou je kunnen overwegen om een paar euro extra uit te geven om speciale zaai- en stekgrond (bij een tuincentrum) aan te schaffen. Zaailingen houden niet van (zwaar) bemeste aarde. Hoewel lightmix minder zwaar bemest is dan bijvoorbeeld canna terra professional zit er mogelijk toch iets te veel voeding in voor de zaailingen.

Comment

wens je veel succes grtss climax

Comment

okey net alles besteld + een ventilatortje en een temp/vochtigheids meter.
                            Ook 5 Super Silver haze zaadjes (Ga er 3 gebruiken) Kan ik een 12 liter pot gebruiken per plant?

Comment

Hooi Barbete

een plant groei meestal naar de grote van de pot, het is dus goed op 12 liter te nemen, dan hebben ze direkt genoeg plaatst

grtz
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X