Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

    Korting op 420shop
    Na een tegenvallende oogst van afgelopen buitenkweek door veelal mijn eigen beginnersfouten (te nat, te droog, te veel/weinig voeding.....) en door toprot ben ik nu iets heel anders van plan. Ik wil voor ik door de geringe voorraad die ik nu nog heb (nog voor zo'n 3 maanden) heen ben een lekker rokertje uit een kweektent halen.

    De beoogde kweektent zal dan een Kweektent Secret Jardin Darkroom 120-II met 600watt technisch compleet 120x120x200cm
    Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

    #2
    5x19.5)
    Meteen op 12/12 werkt ook prima. Van welke breeder komt de WW die je gaat gebruiken ?
    Batmix is goed, wel inwateren, daarna even een kuiltje maken, waar je een handje zaai/stekgrond in doet, en daar het zaadje in.
    Dat met die waterbak eronder zou ik zelf niet doen, ik denk dat het praktisch niet handig is, maar het kan allemaal wel natuurlijk.

    Ik zou geen greenpower nemen, maar een gewone HPS. De greenpowers zijn meer geschikt voor de bloei, en je wilt meteen op 12/12
    Neemt niet weg dat de zaailingen natuurlijk wel eerst een weekje of 3 gaan groeien, en met de greenpower zouden ze misschien wat klein kunnen blijven ?
    Op 6.5L potjes zou ik wel een flesje bio(want:batmix)bloeivoeding achter de hand houden.

    Mooie plannen, beetje finetunen, en van start.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

      Heej QnQ,

      Thanks voor de reactie. Ik weet dus nog niet zeker of ik met potten van 6,5 liter ga werken of met iets grotere en dan wat minder plantjes zetten. Wat Bio Bloeivoeding achter de hand houden moet nog niet zo'n probleem zijn. 1 soort voeding geven moet nog te doen zijn. Maar ik zou wel graag willen dat de planten zoveel mogelijk voeding uit het medium halen. Wellicht is een ander medium van Plagron wel beter geschikt voor mijn plannen? Maar nog belangrijker dan dat is de ruimte die de planten nodig hebben. Als ik 25 potten in de tent zet, hebben de planten dan wel voldoende ruimte? en als ik i.p.v. 25 potten maar 16 potten neer zet die wat groter zijn dan hebben de planten vast voldoende voeding voor de gehele ciclus, maar hoe groot worden ze dan ongeveer?

      Nou moet ik ook zeggen dat ik met het idee aan het spelen ben om ook 10 reguliere zaden aan te schaffen. Er zullen dan van het reguliere zaad wat mannen uit gaan vallen. (Dat is in ieder geval te hopen anders valt mijn plannetje in duigen.) Van de vrouwelijke plantjes wil ik dan stekken gaan nemen. (Ik heb namelijk gelezen dat wanneer men van gefeminiseerde zaden stekken gaat nemen er meer kans is op herma's, en dat wil ik natuurlijk voorkomen.) Deze stekken zal ik dan wat laten groeien in een kleinere tent met TL-lampen erboven. Wellicht is het een idee om de warme lucht van de grotere tent naar de kleinere te blazen zodat de temperatuur in de kleinere tent wat kan stijgen. Of zouden de TL-lampen al voor voldoende warmte voor de stekken zorgen? Wellicht ook een idee om in de kleinere tent dan mijn waterreservoir te zetten. Zodra de stekken dan in de grotere "bloeitent" staan kan de kleinere "groeitent" als drooghok fungeren. Kwestie van TL tijdelijk weg, luchtuitlaat van de bloeitent direct naar buiten i.p.v. naar de groeitent, en een droognetje ophangen. Om het water warm te houden kan er dan een verwarmingsmatje onder het reservoir. De waterbak en het gedeelte waar de planten groeien/drogen kan dan natuurlijk ook worden gescheiden door een soortgelijke constructie als in mijn eerste bericht.

      Op deze manier zou ik planten kunnen afbloeien met de bloeitent, en ondertussen zelf stekken maken uit regulier zaad zodat ik zeker weet dat ik geen ziektes van een stekkenboer in mijn tent krijg. En zodra de planten zijn uitgebloeid kunne de stekken en rijpe planten van tentje wisselen. De kortste bloeiers doen er toch zeker 8-9 weken over wat me voldoende tijd geeft om de buds van de vorige ronde te drogen en daarna nieuwe stekken groot te brengen vanuit uit zaad gekweekte planten. De voordelen hiervan zijn dat zaad ten eerste goedkoper is dan stekken. Ten tweede bespaar ik mezelf telkens 3/4 weken groeipriode en kan ik meteen door. Ten derde blijf ik op deze manier vrij van eventuele ziektekiemen van stekken van een boer.

      Pff als ik dit zo terug lees ben ik heel wat van plan en is me nog een hoop onzeker. Maar ik wil het gehele idee eerst goed uitdenken voor ik begin zodat ik niet gaandeweg het idee krijg dat ik ergens totaal niet bij stil heb gestaan of ergens niet goed over na heb gedacht. Een goede voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen. Overigens ben ik van plan om net voor de Kerstdagen te beginnen, de plotselinge toename van stroomverbruik valt met al die kerstverlichting dan toch niet op, toch?

      Dan heb ik ook nog wat vragen over schakelaars en dergelijken. Ik heb niet zoveel kaas gegeten van electra. Als ik de lampen automatisch aan en uit wil laten gaan en de ventilator en afzuiging wil koppelen aan de temperaturen, wat heb ik dan allemaal nodig? Of zitten alle benodigdheden daarvoor bij de tent inbegrepen?

      Ik weet het veel, veel vragen. Maar ik wil goed voorbereid zijn voor ik aan iets begin.

      Groeten, Dreejke
      Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

      Comment


        #4
        Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

        hoi,belangrijkste is om de gefilterde warme lucht ,met zo weinig slang met daarin zo min mogelijk bochten,naar buiten te blazen.dan wordt het in de zomer,niet zo warm in je tent,en ook niet in de kamer waar ie in staat.omdat je tent maar een paar cub inhoud heeft,heeft het weinig zin om je afzuiger te dimmen als je lamp uit is.gewoon altijd de verwarming in de kamer zelf op 18 graden houden in de winter.heb je geen verwarming in de winter dan kan je een schakelkast met kachel contac kopen,zodra je lamp uit is gaat dan een kachel aan.er passen als het goed is 25 potten van 7 liter in je tent,of 16 van 11 liter.je zou met 2 simpele armertuuren van de gamma van 2 keer 18 watt geloof ik,makkelijk 25 plastic bekertjes met daarin lightmix en je zaadjes,kunnen beschijnen.dus vanaf ontkiemen gelijk onder de tl,en dan na 14 dagen gelijk op 12 uur in de bloei zetten in je tent.batmix is goed,en plagron roalty mix is ook heel erg goed.met een 600 watt lamp heb je geen voedings vat nodig.gewoon je voeding ,als je die al wil geven,aan maken in een 10 liter emmer met lauw water 22 graden max.je haalt een plant uit de tent,gooit de emmer leeg op de bodem,en je zet snel de plant weer terug.succes ermee.

        Comment


          #5
          Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

          Bedankt voor de reactie tumble. Ik denk dan dat ik met potten van 11 liter ga werken. Na verluidt maak het niet veel uit voor je opbrengst of je met 16 of 25 planten werkt. Het gaat schijnbaar meer om het oppervlak dat door de planten word gebruikt. En als de plantjes in de, laten we zeggen, 10 weken dat ze staan de 1,44 M2 volgroeien, then what's the point of having 25? Op deze manier hebben de planten ook 1,5 keer meer voedingsbodem om de eindstreep mee te halen. En als dat voldoende is dan hoeven we helemaal niet meer bij te voeden. Resten er in deze kwestie dus nog steeds maar 2 concrete vragen; Hebben de Widows voldoende aan 11 liter Royaltymix of Batmix voor een periode van 9-10 weken totaal? Hoeveel dagen kan een zaailing uit de voetjes met de voeding uit een plastic bekertje voordat ze overgepot moet worden?

          Ik heb besloten om idd geen waterreservoir in een ruimte onder de plantjes te bewaren. Tumble's optie is net zo handig lijkt me. Als ik een emmer water een halve dag in de woonkamer zet is deze precies op temperatuur. En als ik op deze manier water geef hoef ik ook niet elke dag met een emmer water naar m'n hok te sjouwen.

          Er heeft alleen 1 bijkomend probleempje de kop opgestoken. M'n vriendin heeft de tent liever niet binnenshuis i.v.m. eventuele visite en dergelijke. Nou heb ik haar beloofd om andere mogelijkheden te bekijken. Ik heb wel een schuur achter in de tuin. Deze is gemetseld en het dak is afgedekt met dakleer. Een gat in de muur is zo geboord en een mooi afdekplaatje is er zo op geschroefd. Deze luchtuitlaat komt dan uit onder een afdak (golfplaten) dat ik er pas nog heb neer gezet. Dan kan de lucht dus eerst mengen met de koudere buitenlucht voor deze onder het afdak vandaan stroomt. Is deze lucht vanuit de lucht nog steeds goed te zien of valt dat mee? Vanaf de bovenkant van de tent naar buiten is maximaal 1,5 meter en in een rechte lijn. De temperatuur in de tent kan ik dan ’s nachts met een kacheltje/verwarmingselement op de juiste hoogte houden. Tot daar gaat het me nog wel lukken. De grote vraag is echter of de tenten werkelijk zo goed zijn dat ze de warmte binnen houden of word straks de gehele schuur midden in de winter tot een graadje of 18 verhit? Want dan ziet natuurlijk heel de buurt straks dat er bij Dreejke thuis als enige in heel de wijk geen sneeuw op de schuur ligt.

          Wat is jullie visie op bovengenoemde zaken?

          Alvast bedankt weer. Groeten, Dreejke.
          Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

              Nee, een kacheltje gaat idd niet meer passen. Maar ik zou de lucht die door m'n luchtinlaat naar binnen gaat kunnen verwarmen of een verwarmingsmat zoals de Hotbox Heatwave verwarmings mat 117 x 117 cm 205 Watt
              Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

              Comment


                #8
                Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

                Heeft een plant gedurende 10 weken voldoende aan 7 liter batmix of royaltymix om af te bloeien zonder dat er verder bijgevoed moet worden?
                Neen
                Of is het beter om 11 liter te geven?
                Ja

                Comment


                  #9
                  Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

                  Haha, thanks Monty! Kort maar krachtig. Dan ben ik daar ook weer over uit. Het gaat dus 16 x 11 worden. Nu rest me dus nog de vraag of die tenten naast lichtdicht ook redelijk warmtevasthoudend zijn. Iemand ervaring met het hebben van een kweektent in een koude, geventileerde ruimte? Houd de tent de warmte een beetje redelijk vast of geven de lampen en een eventuele verwarmingsmat niet voldoende warmte?
                  Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

                    Ik weet niet of je wel eens gekampeerd hebt, maar mijn ervaring is dat het knap koud kan zijn in een tent.
                    Ik denk niet dat je er vanuit kunt gaan dat je tentje vanzelf boven de 18 graden blijft als het in je schuur vriest.
                    Je zult sowieso 's nachts moeten draaien, om de ergste kou te tackelen. Alles moet dan zeker wel goed lichtdicht zijn natuurlijk.
                    Overdag als de lampen uit zijn, kun je je luchtinlaat verwarmen.
                    Verwarmingsmatjes, of kabels kun je ook gebruiken, om te zorgen dat ze geen koude voetjes krijgen, maar dit verwarmt de tent zelf bijna niet.

                    Let op je wattage, dat niet de stoppen eruit vliegen, als alles toevallig tegelijk draait.
                    Verwarmingsmatjes en kabels heb je in verschillende wattages, lengtes, oppervlaktes en vooral prijzen.
                    Voor dat soort spul kun je misschien beter niet naar een growshop gaan.
                    In dierenverblijven bijvoorbeeld gebruiken ze ook dat soort dingen en die winkels zijn vaak een stuk goedkoper
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

                      Heej QnQ,

                      Bedankt voor de snelle reactie weer. Het idee om 's nachts de lampen aan te hebben had ik zelf ook al in m'n kop. Dit idd vanwege het feit dat de lampen dan voor de warmte zorgen. Maar ten tweede ook vanwege het feit dat ik overdag vaak moet werken en als ik niet te gaar/stoned ben 's avonds ook nog graag ga sporten. Eventueel water geven schijnt men het beste te kunnen doen 1 of 2 uur nadat het licht is aangegaan. Vandaar dat het voor mij ideaal is om van 19:00 tot 07:00 of 20:00 tot 08:00 de lampen aan te zetten. Dan kan ik na het (eventuele) sporten nog op mijn gemak de plantjes verzorgen.

                      Hoe ik de aangezogen lucht ga verwarmen daar ben ik nog niet helemaal uit. Wellicht dat ik een fan lucht door een buis de tent laat blazen en aan die buis dan via een zijvertakking een kachel aansluit. De kachel kan dan warme lucht toevoegen vanaf dat de lampen uitgaan. Zoals op de tekening. Ik weet het, het is geen hoogstaande bouwtekening maar ik hoop dat het mijn idee duidelijk maakt.
                      tent.JPG

                      Overigens vroeg ik mezelf ook af of aangezogen/geblazen warme lucht niet te snel opstijgt en weer afgezogen word zodat de planten aan de andere kant van de tent nauwelijks baat hebben bij de verse lucht. Maar vandaag kwam ik bij toeval op het forum een superidee van medegrower THC tegen. Hij had gezorgd dat via een buizensysteem alle kanten van zijn tent van de verse lucht konden profiteren, zoals te zien op de foto bij reactie 36 van volgend topic; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...hokkie!!/page2
                      Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

                      Comment


                        #12
                        Re: Vragen over WW meteen 12/12 in SJDR 1,2x1,2 onder 600W.

                        Iemand?
                        Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

                        Comment

                        Bezig...
                        X