Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend kweker.. Hulp AUB!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

Planten groeien naar het licht toe, dus tenzij je allemaal schuine planten wil is het geen goed idee.

Onder een 70W HPS kan je inderdaad zowel groeien als bloeien.

Comment

Ok ok dank je wel voor het antwoord blani. Wat moet ik nou bij mijn plantje gaan doen.. Voeding of bactirieel zei ieamand.. Ik weet het echt niet het is voor gewone universele potgrond. Iemand een idee wat voor merk..? Of wat ik moet/kan gebruiken

Comment

Heb je dat kweekverslag gelezen waarnaar ik linkte? Dan weet je nu alles over bodemverbeteraars en voeding. Doe je dat allemaal, dan zul je misschien een paar gram meer oogsten dan wanneer je in een 10-liter pot met universele potgrond helemaal NIETS toevoegt. De keuze is aan jou.

Comment

Hmm ok een paar gram..?? wat vind jij beter dan? en wat is een paar gram... Ik kan dat stukje helemaal niet vinden over veoding

Comment

Het kostte mij minder dan een minuut om even door dat verslag te scrollen en de post over voeding te vinden. Hier is een kopie:

Zoals waarschijnlijk reeds opgemerkt maak ik bijna uitsluitend gebruik van de plagron lijn, in het bijzonder de terra lijn. Deze is bio-mineraal omdat ik op termijn ook druppelaartjes (blumat) zal toepassen en organische/bio voeding deze zal verstoppen. Hieronder geef ik kort weer wat ik toepas in de groei en wanneer.
            Volwaardige groeivoeding voor canna, wortelstimulator en enzymen (in volgorde van mate van belangrijkheid) zouden eigenlijk tot de standaarduitrusting van een grower moeten behoren.

- Enzymen: Plagron enzymen

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...5&d=1251849232

Enzymen zijn voor een degelijke oogst eigenlijk onontbeerlijk en worden het best reeds van bij de start meegegeven. In dit draadje gaan we telen op aarde en dus is een gezond bodemleven onontbeerlijk. Tijdens de eerste 4 weken na verpotting geef ik steeds enzymen mee en daarna wekelijks samen met de rhizotonic (zie later). Na overpotting voor 12/12 geef ik ze opnieuw tot 3 weken na overpotting mee.

Met behulp van Enzymes biokatalisator wordt met name cellulose en pectinegroepen van afgestorven plantedelen, zoals wortels, versneld afgebroken. Hierbij komen veel voedingsstoffen weer vrij voor het microleven en de plant.Doordat de wortels voedingsstoffen aangeleverd krijgen van het omringende microleven, geeft stimulering van het microleven in het wortelmilieu een verhoogde opnamecapaciteit van de plant. Het microleven vergroot als het ware het opname-oppervlak van de wortel.
            Ook ontstaat door de versnelde afbraak meer ruimte voor de bestaande wortels waardoor de zuurstof in de grond toeneemt. Een goed wortelstelsel heeft veel jonge groeipunten. Juist bij deze groeipunten worden tweewaardige elementen zoals calcium, magnesium en ijzer opgenomen. Tevens geeft het microleven een zekere bescherming tegen aanvallen van ziekteverwekkers door de ingesloten vitamines.
            - Gebruik: Te gebruiken in de groeifase.Enzymes oplossen in water. Hiermee de volle grond of het substraat begieten
            Volle grond: Bij de start 40 ml per 10 vierkante meter.
            Onderhoud 10 ml per 10 vierkante meter per week.
            Substraten: Bij de start 2,5 tot 4 ml per 10 vierkante meter.
            Onderhoud 1,5 ml per 10 vierkante meter per week.
            - Samenstelling: 4% cellulase enzymen

- Sannie’s bacto

Het Waarom;

Ingredienten;
            Bascillus licheniformis
            bacillus megaterium
            bacillus poymyxa
            bacillus subtilis
            bacillus thuringiensis (goed tegen bodeminsecten)
            actinomycetentreptomyces griseovirides
            Trichoderma harzianum bodemschimmel

Sannies Bacto bevat ook;
            oplosbaar humusextract waarvan 17% humuszuren
            suiker(dextrose)
            zeewier-extract(Ascophyllum nodosum)
            Maltodextrine
            gist extract
            Myconate(van klaver)

Verpakkingseenheid;
            50 gram
            100gram

b_654.jpg

Ik ben blijven zoeken en heb ze via het net besteld. Sinds de toepassing in het gietwater ging het allemaal veel beter en nu heb ik ze ook bij het overpotten in het medium gestrooid.

Bevat nitrificerende bacteriecultures

- Wortelstimulator: Canna Rhizotonic:

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...8&d=1251849252

Dit productje heeft voor mij zn werking al genoeg bewezen en ik denk dat ik er nooit meer vanaf zal stappen. Vergelende stekken en plantjes kunnen eenvoudig worden behandeld door optimaal gebruik te maken van de dubbele werking die rhizotonic ons biedt: ze kan als wortelstimulator aan het medium worden toegevoegd, maar ook worden toegedient als bladvoeding (om de dag op halve sterkte, tot max 1 week voor de bloei). Ik weet dat ik door dit te zeggen veel mensen tegen het hoofd stoot, maar reeds lange tijd heeft het mij nog nooit kunnen teleurstellen.
            De uitleg van de producent vind ik eerder misleiden maar gaf in het verslag reeds mee wanneer ik rhizo toepas. Bij kiemen die al uit de zaadhoes zijn gebruik ik rhizo als sproeivloeistof (omdat water geven meestal niet echt nodig is), bij het overpotten mag rhizotonic steeds. In de groei geef ik ook wekelijks 1 keer rhizotonic mee.

Krachtige plantaardige wortelstimulator voor reeds gewortelde planten:
            Rhizo stimuleert de wortelontwikkeling, verhoogt de weerstand tegen ziektes en bevordert de in- & uitwendige kwaliteit van het gewas.
            Rhizo is derhalve een ideaal middel voor:
            ● stekken en planten die verpot worden
            ● ongezonde, slecht ontwikkelde planten
            ● planten die een shock hebben gehad
            - gebruiksaanwijzing:
            ● goed schudden voor gebruik
            ● los 400 ml concentraat op 100 liter water (1:250)
            ● Dien deze oplossing 1-6 maal dagelijks toe aan het groeimedium en/of de bladeren tot er een krachtig wortelsysteem is ontwikkeld
            ● bij overpotten kan men het beste het groeimedium voorbehandelen met deze oplossing.
            ● Rhizo werkt optimaal bij lage ec waarden. Geef de planten desnoods de eerste dagen alleen rhizo.
            - overige aanwijzingen:
            ● overbemesten heeft een negatief effect op de natuur, de bodem en de plant.
            ● rhizo is 100% plantaardig en is geschikt voor teelten op grond, kokos en Hydro.
            ● Vorstvrij, gesloten en donker bewaren.
            ● buiten gebruik van kinderen houden.
            - waarborgen/garanties:
            De verpakking is vervaardigd van 100% polyethyleen, een makkelijk afbreekbare kunststof die tevens recycleerbaar is.
            - Samenstelling: NPK 0,6 – 0,2 – 0,6
            N stikstof totaal 0,6%
            Beschikbaar fosfaat P2O5 (fosforzuuranhydride) 0,2%
            Oplosbaar kalium K2O (kaliumoxide) 0,6%
            Onttrokken uit zeealgen

OPM: hou er rekening mee dat rhizotonic op volle sterkte de pH van 1 liter water serieus doet stijgen, tot zelf boven de 10. Toepassen zonder pH meting op aarde kan en mag omdat de buffercapaciteit het grootst is van alle mediums. Ga in dit geval echter niet overdrijven en hou je aan opgegeven richtlijnen.

- Bladvoeding: Plagron Pyth-amin

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...6&d=1251849232

Dit productje combineer ik gewoon met de rhizobesproeien die om de dag plaats vind. Op deze manier heb ik bladvoeding voor zowel groei als een groot deel van de bloei.
            Eenmaal per week vervang ik de rhizotonic door plagron pyth-amin. Dit product is geen wondermiddel maar ik denk dat ze de plantjes weldegelijk het goeie pad op helpt om snel vertakkingen aan te maken en iets meer gedrongen te blijven, zich te wapenen tegen drogere omstandigheden en mooi groen te kleuren. Dit laatste kan echter al binnen de week terug wat minderen waardoor ik vaak ga twijfelen of een besproeiing misschien meermaals per week of desnoods om de 5 dagen zou mogen toegepast worden.
            De groeiweken gebruik ik standaard slechts 3ml per liter terwijl ik vanaf omschakeling op 12/12 nog tot 3 weken wekelijks blijf doorsproeien met de maximale voorgeschreven concentratie van 5 ml per liter. In het laatste geval durf ik in de 2e week al eens om de 6 dagen sproeien en in de 3e om de 5.

Plagron Phyt-Amin bevat zowel natuurlijke hormonen voor de groei als ook de bloei, en werkt dus tijdens de gehele cyclus stimulerend.
            De werking van Phyt-Amin is zeer veelzijdig: Het verhoogt door het cytokininegehalte het chlorofielgehalte in het blad. Het gevolg hiervan is een verhoogd suikergehalte. De planten blijven ook veel langer groen, hebben extra weerstand, maken meer scheuten en knoppen en een sterkere vruchtvorming.Door het gebruik van Plagron Phyt-Amin vormt zich over het blad een film, die de plant beschermt tegen uitdroging en ziekte. Plagron Phyt-Amin: altijd goed!
            - Werkzame stoffen: aminozuren, sporenelementen, mineralen, natuurlijke groei- en bloeihormonen.
            - Gebruik binnenteelt: 5 ml verdunnen met 1 liter water.
            Bespuit met deze oplossing de bladeren van uw planten iedere week 'druipnat'

- Groeivoeding: Plagron Terra Grow

plagron_terra_grow.jpg

Reeds in het gebruik van bij het begin na aanbeveling die volgde op de vragen: gebruiksvriendelijk, prijs/kwaliteit en mogelijkheden tot groeiende ervaring. Volgens mij heb ik pas de laatste 2 rondes het maximum uit deze voedingslijn kunnen halen en heb er dus heel lang genot van gehad. Het is en blijft nog steeds een hobby…

OPM: begin pas met het rustig opbouwen van je vloeibare voedingsconcentraten in het gietwater wanneer de voeding uit de pot begint op te raken. Dit is herkenbaar door het lichter groen (in erge gevallen) trekken van de bladeren. Het moment om te starten met opbouwen is afhankelijk van het bodemmengsel waarmee je bent gestart maar gaat voor een licht of grow mix van 2 weken tot 6 weken voor rijke mengsels zoals batmix (die eigenlijk NIET dienen om in voor te groeien).

na een verandering in voedingsschema (meer of minder) is na 3 dagen de invloed in de planten duidelijk merkbaar
            - Algemeen:
            • Sterk geconcentreerde universele groeivoeding.
            • Geschikt voor alle soorten aarde en potgronden.
            • Onderdeel van Het TERRA concept.
            • Ook bij uitstek geschikt voor moederplanten.
            - Effecten:
            • Bouwt plantmassa als basis voor een goede bloem/vruchtzetting:
            • Voorkomt gebrekverschijnselen tijdens de groeifase.
            • Bevordert plantvitaliteit.
            • Voorkomt ziektes en stress.
            • Sporen elementen in chelaatvorm garanderen optimale beschikbaarheid.
            - Toepassing/dosering:
            • Te gebruiken op alle type aarde.
            • Te gebruiken met alle watergeefsystemen.

• Iedere watergeefbeurt toepassen.
            - Kenmerken:
            • N-P-K = 3-1-3
            • pH 4,5 - 6,5
            • Lost helder en reukloos op in water.
            • Verlaagt de kans op plant uitval.
            • Werkt opbrengst verhogend.
            • Laag verbruik door hoge concentratie.
            • Geen ballast stoffen, verminderd aanslag op potten/voedingsvat.
            • Op basis van “food grade” bio-mineralen.
            • Direct opneembaar.
            • Verbluffende resultaten.
            - Samenstelling:
            N stikstof totaal: 2,6 % waarvan NO3 (nitraat) 1,8% een waarvan NH4 (ammoniak) 0,75%.
            P2O5 (fosforzuuranhydride) 1,1%
            K2O (kaliumoxide) 3,3%
            Mg (magnesium) 0,56%
            Fe (ijzer) 0,19%
            Mn (mangaan) 0,0087%
            Mo (molybdeen) 0,000037%
            Zn (zink) 0,0048%
            Cu (koper) 0,0011%
            B (Boor) 0,00037%
            - Terra Grow
            De basis voor een uitmuntende bloei wordt gevormd door een
            evenwichtige groei. Een plant is enkel en alleen in staat tot het
            uiterste te gaan wanneer de basis goed gevormd is. Terra Grow
            ondersteund en bevorderd de vorming van deze solide basis
            door middel van Het TERRA concept.

Comment

good old $ir-smoke-allot, hihih,

lees je rijk,.... aan kennis ga dan kweken. andersom kan wel maarjah.

voor dat je je rijbewijs haalt doe je ook eerst theorie examen.

Comment

Kan iemand mij aub vertellen hoe ik miss mij tempratuur wat lager krijg.. Ik heb nu momenteel 1 pc fan hangen.. Moet ik er hier 1 bij hangen..?

---------- Post added at 03:18 ---------- Previous post was at 03:17 ----------

mijn tempratuur komt telkens boven de 28 graden!!!

Comment

Meer afzuigen. Lampen 's nachts aan, koele lucht uit andere ruimte of van buiten aanzuigen, actief gaan inblazen, airco.

Comment

ok ok dank u... En ik heb deze lamp op i net gevonden van 35 watt ik moet hem alleen wel uit Amerika bestellen. Omdat het zo een kleine ruimte is denk ik dat 35 watt zat is alleen mijn vraag is is deze lamp geschikt om te bloeien en misschien groeien maar dat is niet zo van belang dat heb ik al. Maar is deze lamp voor de bloei wel goed?Het is wel een HPS lamp : C35S76/M - LU35 HPS | 35 Watt
                    High Pressure Sodium|

Brand: PlusRite
                    Wattage: 35 Watt
                    Bulb Shape: ED17
                    Color Temperature: 2100 Kelvin
                    Length: 5.44" (138mm)

Diameter: 2.17" (55mm)
                    Lumens (Initial): 2,250
                    ANSI Code: S55
                    Base Type: Medium Screw (E26)
                    CRI: 21
                    Life Hours: 24,000

Common Code: C35S76/M
                    Order Code: LU35/ED17

Comment

Dit is ook een leuk lampje http://www.elektroschakelmateriaal.n...lamp-2934.html

Die lamp van jouw heeft een E26 fitting, dat gaat niet passen in een E27 fitting! Kleurtemperatuur is wel geschikt voor bloei.

Comment

Uit het eerder aangehaalde kweekverslag:

Optimale oppervlakte voor hogedruklampen:

Doe je zelf even de berekening van wat voor oppervlak je kan verlichten met 35 watt?

En ga je nou godverdegodver een keer dat kweekverslag lezen!? We willen best helpen, maar ik persoonlijk heb geen zin om je met een paplepel een kweekhandleiding naar binnen te persen. Lees kweekverslagen, google naar kweekhandleidingen, en kom dan met de vragen die overblijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                          Planten groeien naar het licht toe, dus tenzij je allemaal schuine planten wil is het geen goed idee.

Onder een 70W HPS kan je inderdaad zowel groeien als bloeien.
                          Neen; Wiet groeit niet naar het licht. Het groeit tegen de zwaartekracht in. Het richt zich op licht.

Mede daarom werken die kweekketels en andere verticale systemen slecht.
                          Last edited by 123harry; 29 November 2011, 23:36.
                          No-nonsens kweker

Comment

Ik plaatste het volgende er eens over.

Overige vragen die je nergens anders kwijt kan. Wiet zaden, stekjes, oogsten en drogen, thc etc..

Comment

Hey luister ik ben niet gek ofzo... Ik heb alles gelezen wat jullie me hebben gezet te lezen ik heb alle link rustig gelezen zelfs een paar keer... in 1 vond ik alleen over dat het in nederland moeilijk te krijgen is onder de 70 watt HPS.. Nu heb ik er tog 1 gevonden in Amerika die ik kan bestellen vandaar mijn vraag.

Comment

Let op de fitting grote Hier hanteert men E27 en E40 in amerika een E26!

Comment

Bezig...
                                X