Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend kweker.. Hulp AUB!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

Een autoflower is niet afhankelijk van het aantal donker uren om in bloei te geraken die kan je gewoon op 18 licht / 6 donker zetten. die gaat vanzelf na een week of drie de bloei in.

Comment

ok ok ja dat had ik ook gelezen maar wat raad u mij nu aan.. omdat gewoon heel het proces de lamp op 18/6 te houden als hij in de bloei gaat tog 12/12?? Wat raad u aan of denkt u dat beter is monty?

Comment

Een autoflower houd je van zaad tot oogst gewoon op 18/6.

Comment

ok dank u...

---------- Post added 1st December 2011 at 02:12 ---------- Previous post was 30th November 2011 at 23:09 ----------

Monty.. Ik heb gedaan wat u zei voor de tempratuur een beetje te dalen.. Echter blijft mjn tempratuur ruim boven de 28 komen soms haalt hij zelfs de 30/31.. Wat kan ik hier nog meer aan doen? Ik heb nu inmiddels 2 pc fanss.. En 1 fan die naar binnen blaast.

---------- Post added at 02:23 ---------- Previous post was at 02:12 ----------

Denk je dat ik gelijk een PC Fannetje erbij moet hangen... Of zal ik eerst proberen actiever te gaan inblazen??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            Meer afzuigen. , koele lucht uit andere ruimte of van buiten aanzuigen, actief gaan inblazen, airco.
            Ik heb nu inmiddels 2 pc fanss. En 1 fan die naar binnen blaast.
            Groen onderstreepte zijn nog mogelijkheden. Het is niet zo dat ze bij 30 graden omvallen hoor. Maar het is verre van optimaal. Boven de 32 moet je echt proberen te vermijden. Verder kun je bij een redelijk hoge temperatuur de planten meer laten koelen door ze meer water aan te bieden. Verlaag echter dan ook je EC.
            Ademhaling
            Bij een hogere temperatuur gaat de plant sneller ademhalen. Zowel de groeiademhaling als de onderhoudsademhaling neemt toe. Met deze ademhaling worden suikers verbrand, die vervolgens niet meer beschikbaar zijn voor de groei van de plant. Een hogere temperatuur aanhouden dan noodzakelijk heeft dus een negatief effect op de groei. Een te lage temperatuur kan echter een negatief gevolg hebben op de fotosynthese en de ontwikkeling van de plant.
            Voorbeeld effect temperatuur op ademhaling
            Bruto fotosynthese
            Behalve de ademhaling neemt ook de fotosynthese toe bij een hogere temperatuur. De bruto fotosynthese is de hoeveelheid suikers die aangemaakt worden door het fotosynthese-apparaat van de plant. Hier is het verlies aan suikers door de ademhaling nog niet vanaf getrokken. Als er veel licht is dient een hogere temperatuur aangehouden te worden om het fotosyntheseproces snel genoeg te laten verlopen.
            Voorbeeld effect temperatuur op bruto fotosynthese
            Netto fotosynthese
            Voor de groei van de plant is alleen bepalend hoeveel suikers er netto overblijven. Dit is de resultante van de bruto fotosynthese minus de ademhaling. Wat de optimum temperatuur is voor het verkrijgen van een maximale netto fotosynthese is afhankelijk van het type gewas en de momentane instraling en CO2-concentratie. Het optimum is redelijk vlak, hetgeen betekent dat de temperatuur voor de fotosynthese niet zo nauw komt. Van groter belang is te bepalen welke temperatuur optimaal is om het gewas in balans te houden, ofwel de juiste verhouding te krijgen tussen de aanmaak van suikers (fotosynthese) en de verwerking ervan (ontwikkeling).
            Voorbeeld effect temperatuur op netto fotosynthese
            Last edited by monty; 1 December 2011, 02:43.

Comment

ok ok dank u voor desnelle reactie.. Ik snap alles wat u heeft gezegt alleen wat bedoelt u met ec??

Comment

De elektrische geleidbaarheid (EC) van de voedingsoplossing in het wortelmilieu van de plant is een maat voor de concentratie van en de hoeveelheid aan voedingszouten.

Comment

Ok dank u.. Ik begin het allemaal een beetje te leren.. Ik lees nu ook veel over micro kweken op dit forum... Nu zat ik te denken.. een 125 watt plug and play bloei lamp.. Die word ook niet zo warm tog..? En heeft u hier ervaring meer? want je hebt hier ook geen VSA voor nodig.. Of heeft u toevallig nog andere surgesties misschien van andere plug and play of in iedergeval lampen waar geen vsa voor nodig is. Buiten de TL's..

---------- Post added at 03:14 ---------- Previous post was at 03:13 ----------

Of is dat philps son lampje even warm kwa tempratuur...

---------- Post added at 03:17 ---------- Previous post was at 03:14 ----------

Of is dat Philips Lampje tog beter omdat het geen spaarlamp is?

Comment

Comment

Ok ok dank u.. Een spaarlamp geeft zoiezo veeeeel minder warmte.. Ik heb het zelf ook even na gekeken.. echter lees ik ook veel commentaar opde opbrengst van spaarlampen.. Nu wat zou u doen..?? Ik wil eigenlijk het wel proberen een spaarlamp omdat de warmte echt te veel nog word richting de 29 30 graden...Blani wat zou u doenn..?

Comment

Een spaarlamp geeft zoiezo veeeeel minder warmte.

Ik geef het op. Ik raad je aan om bij de coffeeshop wiet te gaan halen.

Comment

Blani als u hulp ooit nodig heeft met electriciteit ofzo.. !U can ask me allways ik ben namelijk electricien.

---------- Post added at 15:11 ---------- Previous post was at 15:10 ----------

Nee waarom u geeft het op ik snap het tog

---------- Post added at 15:11 ---------- Previous post was at 15:11 ----------

Ik bedoel alleen vind u een spaarlamp goed om onder te kweken omdat ik veel heb gelezen dat het minder opbrengst zou opbrengen ofzo..

---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 15:11 ----------

Een spaarlamp geeft zoiezo veeeeel minder warmte. En die is inderdaad zo daar is veel verwaring over bij mensen maar ik kan het u zo uitleggen.

---------- Post added at 15:16 ---------- Previous post was at 15:12 ----------

Van die warmte heb ik nog ff nagekeken in mijn boeken

---------- Post added at 15:21 ---------- Previous post was at 15:16 ----------

als 10% van je licht licht is en 90 % warmte dan is tog 1 lamp van 23 watt veel minder... ik heb de rest gelezen ook maar wat ik vroeg was dus juist of het in zo'n kleine ruimte met 1 spaarlamp ook zou gaan inplaats van 1 hps lamp.

---------- Post added at 15:22 ---------- Previous post was at 15:21 ----------

En op geven ga ik zoiezo niet doen want ik heb dat lampje al besteld wat u me gestuurt heeft.

---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:22 ----------

alleen wil ik alles ff goed snappen en wat informatie inwinnen over mijn volgende kweken..

Comment

@Blani als u hulp ooit nodig heeft met electriciteit ofzo.. !U can ask me allways ik ben namelijk electricien.

Ik ben geen elektricien, maar weet er kennelijk toch wel wat meer van af dan jij. Trouwens, het is geen electricien, maar elektricien.

Comment

Als je uit de aangehaalde discussie concludeert "Een spaarlamp geeft zoiezo veeeeel minder warmte." dan zijn er een paar mogelijkheden:
                              - Je weigert te lezen;
                              - Je kan niet lezen;
                              - Je beschouwd al mijn argumenten in die discussie als onzin. Da's best, maar als je mij dan om advies gaat vragen, dan zit er iets grondig mis in je hersenpan.

Ik beschouw je als hopeloos. We kunnen je nog 1000 antwoorden geven, en dan mislukt alsnog je oogst omdat we niet verteld hebben dat je water moet geven. Je weigert je eigen informatie te verzamelen; je leest de informatie niet die wij aandragen. Daarbij overtreed je de regels van fatsoen en van het forum door eindeloos dubbel te posten en eindeloos vragen te stellen die google prima voor je kan beantwoorden. Ken je "Google"? Moet je eens uitproberen: www.google.nl .

Wat betreft je aanbod om me te helpen met electra: Nee dank je. Je schept geen vertrouwen.

Comment

Hey blani... Een beetje jamer dat u er zo over denkt... ik heb alles gelezen wat u mij heeft gestuurd.. ik lees idd niet zo snel en goed maar heb wel alles gelezen en gedaan wat u mij heeft geadviseerd. Ik doe alles gewoon zoals u het mij heeft gezegt met me en zoalsik hier op dit forum heb opgezocht.. Ik was niet van plan om een andere lamp te kopen want ik heb dat ene lampje al besteld. Ik was alleen benieuwd naar andere manieren enzo.

---------- Post added at 16:07 ---------- Previous post was at 16:02 ----------

En nog even over de spaarlamp ik weet 100% zeker dat over een paar jaar ze de spaarlampen zo hebben ontwikkelt dat ze unaniem hetzelfde zijn aan een gelijkwaardige gloeilamp. Omdat ik zelf niet veel over lampen weet en zeker niet met planten groei dacht ik miss zijn die speciale spaarlampen wel zelfde ofzo ....

Comment

Bezig...
                                X