Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend kweker.. Hulp AUB!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnend kweker.. Hulp AUB!

Korting op 420shop
    Hey beste mensen ,
    sinds kort heb ik 1 plantje , het is een automaticflower ofzo. Ik heb al een beetje op i-net gezocht naar wat info. Mijn zaadje is nu tussen wat watten in een bakje aan het ontkiemen. Ik heb een kleine ruimte waar ik overal reflecteren foli heb gehanden. en een lamp van 70 watt voor de groei. Ik ben al even naar een growshop hier in de buurt geweest en hij heeft me gezecht dat dit goed is. Ik zit nu heel veel te kijken naar lampen voor de bloei en de voeding. Voor de lamp heb ik een 70 watt bloeilamp gevonden ook , ik denk dat dit ruim genoeg is voor mijn ene plantje aangezien de ruimte ook. Alleen voor de voeding zit ik nog heel erg te twijfelen , ik heb een product gezien op een growshop site met de naam:Hy-pro Hy-dro a+b 1ltr. Mijn vraag is of ik dit goed kan gebruiken en of dit alles is wat ik nodig heb nog ? Ik ben van plan om deze lamp te bestellen voor de bloei :GIB FS-HPS licht 70 Watt. Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen en misschien kunnen vertellen of ik iets fout doe of dat ik beter andere prodcuten zoals voeding of andere lichten of dat ik er misschien een fan moet bij hangen. Ik hoor het HEEEL graag van u. Alvast dank!

Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

koop een zak light mix en een zak allmix,zijn zakken van 50 liter,dus wel een beetje veel.zet je plantje in zo,n groot mogelijke kuip of bak,wel eerst gaten boren in de onderkant,zodat het te veel aan water eruit kan lopen.de kuip of bak hoeft maar 20 cm hoog te zijn,vul de bak met allmix,en in het midden graaf je een gat,en daar doe je de lightmix in.een lter of 2 is zat.en daar moet je zaadje in zetten,zo heb je geen voeding nodig,de geheele groei en bloei niet.

Comment

Honderd liter potgrond kopen voor 1 plantje? Dat lijkt me overdreven. Hoe beter je grond en voeding, hoe groter je opbrengst, dat wel... maar ik heb mijn vorige ronde heel behoorlijke resultaten behaalt in 10 liter bloempotten met universele potgrond van het tuincentrum. De laatste weken heb ik wat Canna-NPK toegevoegd en vervolgens tussen 40 en 70 gram per plant geoogst.

Autoflowers worden niet zo groot, dus waarschijnlijk is 10 liter grond per plant echt wel genoeg.

Een plant heeft ventilatie nodig, om CO2 aan te voeren, en warmte en waterdamp af te voeren. Voor een 70W HPS zou een PC-fannetje genoeg moeten zijn. Of je een koolstoffilter nodig hebt hangt van jezelf af: Een wietplant kan een behoorlijke stank veroorzaken in je huis.

Je hebt dan een onbekend zaadje, maar wil je daarin 3 maanden investeren? Ik zou even rondsurfen op wietzaadjes.nl en een zaadje uitkiezen dat je echt graag wilt kweken.

Comment

Ja nee het komt van die site wietzaadjes.nlmaar een vriend heeft het gekocht 5 zaadjes maar hij het er 1 over en die heb ik van hem genomen. Het is een angelmatic auto van merk ministry. Mijn potgrond heb ik een tijdje geleden al gehaalt en is gewone univerzele potgrond want ik had gehoort dat dat het beste was in een growshop bij mij in de buurt, ik heb nu 1 10 liter pot waar ik hem in wil kweken. Hebben jullie toevallig ervaring met die zaadje of kennen jullie haar? Ik wouw al een tijdje een plantje gaan kweken maar heb er nooit echt tijd ingestoken om het te doen. Iemand wel een idee wat voor voeding ik het beste kan gebruiken,,? en vanaf waneer..?

Comment

Ik heb het zaadje even opgezocht:

Angelmatic van Ministry is een autoflowering soort. Ze blijft over het algemeen beneden de 50 cm en kan buiten wat hoger worden. Het eindresultaat heeft een sterke aardachtige smaak, en een high die niets heeft te benijden aan dat van een grotere soort. In Angelmatic is het sativa component overwegend.

Soort: 40% sativa - 30% ruderalis - 30% indica

Bloeitijd: 9 - 10 weken (van zaadje tot oogst)

Opbrengst binnen: tot 40 gram per plant

Opbrengst buiten: tot 100 gram

THC: 14% - 16%

Eigenschappen: Little angel is perfect voor guerilla growing en voor alle gevallen wanneer het niet mogelijk is om een traditionele soort te kweken.

Lijkt me niks mis mee.

Ik zou denken dat je met 10 liter fatsoenlijke potgrond helemaal niet hoeft bij te voeren. Die potgrond heeft vaak "tot 6 maanden mest". Voor een plant die maar 10 weken staat moet dat toch genoeg zijn? Wordt ze binnen die tijd bruin of geel, dan kan je altijd nog gaan bijmesten.

Vergeet niet dat wiet een onkruid is dat eigenlijk overal kan groeien.

Comment

je hoeft de light en de allmix niet in een ronde op te maken,je kan wat over is ook bewaren voor de volgende ronde een bakje van 40 cm bij 40 cm,bij 20 cm is ruim voldoende voor een auto flower.

Comment

Ok ok heel erg bedankt mensen... En nog over die potgrond alleen er staat op de zak 4 tot 6 of 6 tot 8 weken voeding dat weetik niet precies meer..

---------- Post added at 15:34 ---------- Previous post was at 15:16 ----------

Owja en iik he nog 1 vraag.. Die pc fan... Waar met ik hem hangen ..?aan de zei kant of in het midden? moet ik hem naar binnen laten blazen of juist omgedraaid?

---------- Post added at 15:53 ---------- Previous post was at 15:34 ----------

En zou dit zaadje ook in een 5 liter pot kunnen of zal dat niet lukken..?? Ik heb nu 10 liter potten maar ik zag op die site van wietzaadjes dat sommige planten heel klein blijven.

Comment

vooral geen grond voor wiet planten kopen

Comment

Wat bedoel je..?

Comment

Er is hier een kweker die in 1-liter potten kweekt. Dat kan, maar dan moet je wel heel precies zijn met voeden en water geven. Hoe groter de pot, hoe meer fouten je je kan veroorloven.

Ventilatie: Hoog in de kast, niet blazen maar zuigen. Zet een extra (tafel)ventilatortje neer om een beetje wind binnen de kast te creeeren.

@Tumble: Ik geloof onmiddelijk dat speciale wiet-grond beter werkt. Ik gebruik zelf aarde/lava van B.A.C.: Lekker licht spul met een enorme wateropname. Maar als iemand nou al grond heeft, maar 1 plantje wil kweken en misschien niet naar de growshop wil, dan zou ik zeggen: Gebruik wat je hebt.

Comment

oke gebruik wat je heb,misschien heeft ie ook nog wat pokon staan.

Comment

Als je op grond wil kweken neem dan geen hydro voeding zoals die hy-pro hydra maar neem dan "terra" (aarde) voeding.
                        gewone potgrond of met coco's erin gemixt vanuit eender welk tuincentrum voldoet ook.
                        voor autoflowers die klein blijven heb je al genoeg met een pot waar 5/6 liter aarde in kan.
                        wil je dan echt goed doen voeg je wat bacterieel leven toe aan je pot en verder af en toe wat water.
                        succes

Comment

ok ok bedankt.. En de wat is de uiterste tempratuur voor een canabis plant?

---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 16:47 ----------

en dat terra is dat het merk?

Comment

Uiterste temperatuur: 30 graden (ofzo).

"Canna" is het merk, "Terra" het type.

Beide vragen had je met enig zoekwerk zelf kunnen beantwoorden.
                            Lees dit "kweekverslag" eens door:

Dan blijven er weinig vragen over, denk ik.

Comment

ow.. ja in iedergeval bedankt.. Ik probeer ook al een beetje te zoeken op dit forum maar ik begrijp nog niet zo goed waar ik voor wat moet kijken enz..

---------- Post added at 18:28 ---------- Previous post was at 18:26 ----------

Weet iemand of het kan om een lamp ook aan de zij kant te hangen of dat dit geen suc 6 is?

---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 18:28 ----------

Beste mensen ik heb nog 1 dringende vraag.. Ik was in een growshop hier en die man zei me dat ik gewoon een 70watt lampje kan gebruiken voor de groei... Ik ben dus van plan een bloei lamp te kopen alleen.. Maar als ik een gewone 70 watt lamp heb kan ik dan niet netzo goed die bloei lamp ook gewoon gebruiken voor de groei..? Of zie ik dit fout..?

Comment

Bezig...
                              X