Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend kweker.. Hulp AUB!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

    Hoe ga je dat oplossen dan, want ik vind veiligheid het meest belangrijke punt als je thuis kweekt. Een VSA mag je niet in je kast monteren.
    Er mag nooit gevaar kunnen ontstaan, ook niet als je bijvoorbeeld zelf even niet oplet, en er kruipt iemand je kamer in.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #77
      Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

      Nee klopt... Maar ik ga die hele kast gewoon op de zolder zetten.. Want op mijn kamer gaat het idd niet werken.. Alleen het is zo een tering troep daar dus ik moet eerst ff een grote opruiming daar gaan houden vandaag of morgen. Bestwel klote want dit was niet echt m'n planning maarja ik denk dat ik dat gewoon doe... Zat vanacht ff naar deze lamp alleeen nog te kijken.. Ga zo ff kijken wat ik met die spullen op zolder kan doen http://www.growdiscounter.nl/epages/...ug%26grow125wb

      Comment


        #78
        Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

        Ik denk dat Monty en ik dezelfde denkfout hebben gemaakt. We weten dat een HPS een VSA nodig heeft, maar niet dat zo'n ding ook een starter nodig heeft. We hebben gedacht dat ze met "interne starter" bedoelen "interne VSA", en daarmee zaten we dus fout. We zijn dan ook geen elektriciens.
        Jeps helemaal juist.

        Comment


          #79
          Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

          Beste mensen ,

          Ik heb net mijn set binnengekregen ga hem nu instaleren..!!!
          Last edited by MasterG; 8 December 2011, 14:01.

          Comment


            #80
            Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

            de gehele groei en bloei nie voeden ? ik moest wel degelijk bijgaan voeden,maar ik had in een 25 liter pot wel 2/3 all mix en 1/3 cocos misschien dat dat er wat te maken mee heeft

            Comment


              #81
              Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

              Tnxs Vale voor het terug vinden..! Beste mensen ,

              ik heb vorige week ofzo een topic geopend die ik nu niet meer terug kan vinden(inmiddels terug hier). Ook met de zoekfunctie niet.Ik heb me inmiddels ook helemaal suf gelezen op dit forum. ff een kleine update. Mijn plantje gaat heel goed de tempratuur enz is allemaal perfect! Dankzij jullie hulp en geduld.. Ik had tog nog ff een paar vragen... Mij temp in nu gemiddeld 26/28 graden. en precies net onder de lamp is het rond de 29 30 graden zo.. Dit is goed tog..? Ik ga denk ik ook nog een paar zaden erbij bestellen want nu ik het een beetje door heb allemaal wil ik wel meer planten gaan kweken.Iemand zei me op dit forum om plagron light mix te kopen en nog 1 waar ik de naam van vergeten ben. Voor dit kweekje heb ik voor de bloei canna terra flores gekocht. Maar ik wil mijn volgende potten gewoon de op manier doen hoe volgens mij tumble me uitlegde zonder voeding. Ik hoop dat jullie me ff willen zeggen of ik alles goed doe en of ik iets vergeet ofzo of niet goed doe.En alleen nog over de voeding.. Ik las iets vanaf de tweede week bloei ofzo en een week voor het einde stoppen..?? Ik kan hier niet echt info meer over vinden en op de fles zelf staat ook niks.

              Greetzz Master G

              Comment


                #82
                Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                Dag Master,

                Ga eens naar de site van Canna, daar gaat zeker en vast een schema te vinden zijn...
                Maar zoals je zegt, afhankelijk van welke aarde, geef je pas vanaf de bloei voeding en stop je een dikke week voor de oogst met voeden (ik prefereer zelfs twee weken)


                en geen info vinden... Dan zoek je niet genoeg... of niet tegoei


                greetz

                the tall one

                Comment


                  #83
                  Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                  Hey tumble trimmert
                  Ik wil nog een paar planten gaan zetten maar wil het op de manier doen hoe jij me zei.. Met die light mix en all mix. Nu zag ik dat je in een ander topic zei tegen iemand zei met lightmix en een bio lijn als voeding... Maar wat is nu beter wat ik kan doen wat jij me zei of wat je daar zei..?
                  Gr Master G

                  Comment


                    #84
                    Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                    Beste mensen ,
                    Ik heb ff een probleem.. ik ga denk ik volgende week beginnen met voeding geven(Canna terra flores) Nu is mijn probleem dat als ik op de fles zelf kijk staat er 10 ml op 50 liter.. Dan is het dus 1 ml op 1 liter.. Maar nu ben ik op de site van canna gaan kijken naar een voedings schema en staat er dat ik 6.2 ml moet gebruiken ok dat is al anders maar nu heb ik voor mijn ene plantje eigenlijk alleen maar 0.5 liter nodig (minder wel maar ff om te rekenen) Nu typ ik op die site bij die calculator 0.5 liter en geeft hij ook 6.2 ml aan hetzelfde dus als bij 1 liter maar wel afwijkend van wat er op de fles staat... Wat moet ik nu doen gewoon volgens die site 6.2ml op een halve liter? of geef ik dan te veel.. Ik hoop dat iemand mij kan zeggen wat ik moet doen. Alvast dank.

                    Greet Master G.
                    Last edited by MasterG; 21 December 2011, 01:14.

                    Comment


                      #85
                      Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                      ik ben mijn eerste kweekje met canna begonnen en was goed te doen eigenlijk, had een goeie opbrengst maar dat was met een 250 ik kan je wel een goeie tip geven: koop een ph en een ec meter maakt je leven een stuk makkelijker!
                      Last edited by angelo2011; 22 December 2011, 23:14. Reden: berichten niet goed doorgelezen

                      Comment


                        #86
                        Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                        ok ok tnxs...en nog iets over de aarde ik he een zak plagron lightmix gekocht.. nu is er ook me perlite dat is dat het toegankelijker word voor lucht.. Maar nu is mijn vraag wat is nu beter die light mixx of die met perlite? Wamt bij die beschrijvingen van light mixx staat dat het ook luchtig is...

                        Comment


                          #87
                          Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                          Beste mensen op dit forum...
                          Ik zit nu naar het voedingsschema van canna te kijken... Nu staat er dat je die canna vega moet gebruiken tot de vruchtzetting of de verschijning van de bloemen... Maar wat als ik het goed begrijp is dat dus al je ziet dat er topjes beginnen te komen of bij een mannentje bloemen..?? of begrijp ik dit nu verkeerd...
                          Vgr Master G.

                          Comment


                            #88
                            Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                            als je ziet dat er topjes beginnen te komen ,meestal na 8 a 12 dagen 12 uur

                            Comment


                              #89
                              Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                              Yo!masterG

                              Volgens mij heb je een rekenfoutje:'10 ml op 50 liter.. Dan is het dus 1 ml op 1 liter..'''''
                              het is wel 2ml op 10liter water,gebruik de voedingscalculator op http://www.canna.nl/growguide en schaf jezelf een PH-meter aan en een fles PH-

                              Comment


                                #90
                                Re: Beginnend kweker.. Hulp AUB!

                                autoflowers kun je gewoon voeden met goedkope organische voeding van aldi of lidl.
                                diegene die burft te beweren dat dat geen od slechte resultaten oplevert mag het dan ook bewijzen.
                                dan zalik daarna laten zien wat die voeding hier heeft gedaan met de autoflowers

                                daarnaast de grootste onzin dat je voor autoflowers growmix moet gebruiken......
                                je kan ze ook gewoon in goed bemeste grond zaaien of in seramis of hydrodensa laten groeien.
                                het voordeel van seramis is dat je niet met voorbemest groei medium hoeft te klooien zodat je je voeding ook langzaam kan opbouwen zover het nodig is.

                                en nu ben ik weer ff stil
                                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                                Comment

                                Bezig...
                                X