Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde keer goede keer? Temperatuurschakelaars?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Derde keer goede keer? Temperatuurschakelaars?

Korting op 420shop

Re: Derde keer goede keer? Temperatuurschakelaars?

grotere potten geeft grotere planten,dus 9 potten van 15 liter onder een lamp is toppieals het heel lang warm weer is hier<komt weinig vor> dan gaan de vissen dood in de sloot door zuurstof gebrek.geef dus nooit voedings water van meer dan 22 graden.mensen zonder groene vingers geven meestal te veel voeding ,en te veel water.zorg dat je potten allemaal evenveel wegen.water ze dan in en laat ze een nachtje staan.dan weer aan vullen en nog een beetje in wateren.als ze nu allemaal nog steeds even veel wegen,dan word water geven heel makkelijk,gewoon elke keer weer een voor een wegen.zo doen de grote jongens het ook ,want dan kunnen ze op vakantie,omdat ze dan een water geef schema achter kunnen laten.voeding moet je opbouwen,de water gift ook.koop gewoon een kachel met digitale termostaat,en sluit hem aan op je kachel contact of op een tijdklok

Comment

Comment

thanks moonlight dat is mooi spul

Comment

Hoi,

Bij conrad.nl even kijken bij thermostaten. Ik heb er zelf ook 1 voor m'n kachel.
          Werkt perfect.
          s'Winters voor de kachel en zomers voor de extra afzuiging.
          Super handig.
          Succes.

mzzzl,wsteb
          Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

Comment

Comment

Als je temperatuur goed is, draait je afzuiger dan wel door ?
              Die moet nml 24/7 draaien, alleen bij bereik van de ingestelde temperatuur zou-ie sneller moeten gaan draaien.

Verder idd grote potten. Er kunnen mooi 9x 25L potten onder die 600W.
              Vullen met een goeie grondmix uit de shop natuurlijk.
              Voorgroeien tot de bladeren de oppervlakte van de hele pot bedekken en dan op 12/12
              Lamp op juiste afstand houden, voedingsschemaatje maken, en dan zou er toch meer dan 300gr af moeten kunnen komen.

Ik heb trouwens ook een kacheltje zonder temperatuuraanduiding, maar da's toch niet zo'n probleem.
              Als het onder de 18 graden wordt, draai ik aan het wieltje tot ze aanslaat dan is het juiste moment toch ingesteld ?

Dat werkt ook beter dan een externe thermostaat, die er voor gaat zorgen dat de kachel steeds voluit aangaat als-ie aanslaat.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Mijn afzuiging draait inderdaad continu, en draait nu ook sneller als het te warm komt, dat heb ik inmiddels kunnen oplossen.

9x 25l potten wow, heftig. Nu gebruik ik 11liter potten, een immens verschil dus.
                en ze laten groeien tot ze over de pot komen? nu laat ik ze 3 weken groeien en komen ze heus nog niet over de pot hoor.
                ze groeien nog een eind in de eerste weken bloei zowiezo, het zien er altijd gezond grote planten uit.

het probleem met het regelen van de temperatuur zonder zo'n thermo-klok zit hem in het aanzuig van mijn verse lucht
                die komt rechtstreeks van buitenuit aangezogen dus als het buiten vriest is deze temperatuur meteen een drastisch stuk kouder dan
                als het 10 graden is bijvoorbeeld.
                ik kan natuurlijk mijn kachel tamelijk hoog zetten omdat de te warme lucht toch wordt afgezogen maar dan draait dat vuurtje continu bij warmer weer en dat kan ook de bedoeling niet zijn.

ik merk trouwens nu sinds ik verwarming heb geplaatst dat mijn plantjes veel compacter zijn dan voordien, is het nu toeval of ligt dit aan het zaad, ik weet het niet
                ik hou jullie alleszins op de hoogte over de wel of niet immense verbetering

volgende kweek wordt met grotere potten!

Comment

grotere potten en biovoeding zou pas mooi zijn

Comment

Wat bedoel je juist met biovoeding?
                    Die hypro achterwege laten en iets biologisch gebruiken?
                    Wat zou je dan aanraden? Ik gebruik dit omdat ik gehoord heb dat dit een van de beter was.
                    Aptus schijnt volledig biologisch te zijn.
                    Mijn aarde haal ik uit Alien en zou voorbemest zijn tot zo'n 3-4 weken.

Comment

Da's persoonlijke keuze. Wil je bio of niet ?
                      Hypro is ook niks mis mee, prima voeding.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

b.a.c en canna en biobizz hebben een bio voedingslijn.met deze voeding hoef je niet af te zuren.ik heb jaren met biobizz en 65 liter kuipen gekweekt,lekker makkelijk en goede oogst.een plant overvoeden kost meer grammen dan een plant ondervoeden.durf te zeggen dat al die voedingslijnen,met beetje van dit en beetje van dat,dus 5 of 6 verschillende flesjes gebruiken per oogst,voor een beginner geen enkele gram meer gaat opleveren.een goede lightmix in groote potten of kuipen ,en een goed klimaat in je tent of hok,en een magere voeding,geeft de beste resultaten.zelfs de grote jongens met veel lampen en planten stappen na verloop van tijd weer over op simpele a en b voeding en pk 13 14.is niet voor niets dat zoveel beginners op het forum het over led lampen hebben,dat noemen ze marketingde grootste en gezondste wietplanten die ik ooit gezien heb,hebben alleen pkn korrels gehad en een boel pk 13 14 de planten waren tot het eind toe donker groen.no mercy gaat ook op dit forum een test houden met voeding,ook gewoon 2 flesjes,een voor de groei en een voor de bloei,hou de test maar in de gaten,en je zal zien dat simpel kweken het beste is.

---------- Post added at 11:32 ---------- Previous post was at 11:27 ----------

maatje van me gebruikt ook hypro ,en wortelstimulator,en een bio topbooster van een euro of 80.en draait nu echt top oogsten.en kweekt op 12 liter potten met batmix.maar ik vond ze wiet vroeger lekkerder

Comment

Hey tumble ,
                          Je zei mij ook al een keer dat je voor die bio voedingslijnnen niet hoeft aftezuren... Maar is dat merk Bio nova ook een biologisch product waar ik niet mee hoef aftezuren..???

Comment

geen ervaring met bio nova,alleen met b.a.c en bio bizz

Comment

Ow ok ok... Nee ik dacht dat bio standaard miss voor dat staat ofzo net als aarde terra bijv en die dingen...

Comment

Bezig...
                              X