Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

licht uit enkele dagen voor de oogst??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    licht uit enkele dagen voor de oogst??

    Korting op 420shop
    Ik doe 3 dagen voor de oogst het licht van de serre uit, iemand heeft me verteld dat ik daardoor dikke toppen krijg. Heeft iemand hier ervaring mee, ik heb dit al enkele malen gedaan, maar de laatste keer waren er al een aantal buds aan het rotten, kan dit komen door die 3 dagen duisternis?

    #2
    Re: licht uit enkele dagen voor de oogst??

    Dikke toppen? Die had ik nog niet gehoord. Wel dat in die drie-dagen-donker de THC-productie doorgaat, een hoop zetmeel in suiker wordt omgezet en een hoop bladgroen wordt afgebroken. Da's allemaal goed. Ikzelf zet mijn planten ook 3 dagen in het donker.

    Als het in die tijd gaat rotten, dan zat de rot er waarschijnlijk al in. Ik controleer mijn planten dagelijks, zowel tijdens de bloei als in het donker, en ieder teken van rot wordt meteen weggehakt. Zou ik bij de oogst rot vermoeden, dan zou ik het snel drogen in plaats van langzaam en dus ook niet 3 dagen in het donker zetten - maar ja, hoe kan je rot "vermoeden"?

    Comment


      #3
      Re: licht uit enkele dagen voor de oogst??

      Rot komt niet door donker maar door een hoge LV. Het drie dagen donker zetten (ook wel blancheren genaamd) is idd gunstig omdat ze bladgroen afbreekt en zetmeel in suikers omzet en nitraten afbreekt. Daarnaast kan de harsproductie nog een boost krijgen. Het rotten heeft niks met het donker te maken. Koude lucht kan minder waterdamp bevatten dus dan schiet je LV omhoog. Dus tijdens het donker zetten vol afzuigen.

      Comment


        #4
        Re: licht uit enkele dagen voor de oogst??

        Thanks for comments. Zal beter opleten nu. EN IK ZAL ZEKKER MIJN PLANTEN IN HET DONKER ZETTEN. .

        Comment

        Bezig...
        X