Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potgrond Bewateren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Potgrond Bewateren

Korting op 420shop
    Goedenavond medekwekers.

Morgenavond krijg ik 5 pp stekjes en heb er een 600 watt lamp boven hangen.
    Ik heb de potten alvast gevuld met Gold Label special mix light.
    Nou heb ik gehoord dat je de grond moet bewateren voordat de stekken erin komen.
    Hoeveel water moet er in en moet de ph waarde hiervan ook al op peil zijn of maakt dat niet uit??
    Ga met het standaard schema van canna aan de slag.
    Hoeveel dagen moeten de stekken in de groei en vanaf wanneer kunnen ze in de bloei????
    Zal deze week beginnen met een kweekverslag en een aantal foto's.

Alvast bedankt voor de tips.

Re: Potgrond Bewateren

Zoon 10 % van je potinhoud wateren, en ja op de juiste PH. Wanneer je ze in bloei zet is je eigen keuze. Ik zou zeker een week of twee tot drie groeien maar ik houd van grote planten.

Comment

Water geven:

Je grond kan nog 10% vocht opnemen. Dat wil zeggen: nadat het normaal vochtig is, zoals in de tuin.
      Uit de zak vandaan is het vaak te droog.
      In de praktijk gooi je er als je de stekken opzet 20% bij. Daarna onderhouds dosis van bijvoorkeur 5 %., 10%

???

Voorbeeld 10 literpot.

Stek erin, 2 liter erbij, de laatste halve liter + wortelstimulator.

Wortelen en iets droger laten trekken. Dat kan een paar dagen duren.
      Water geven met porties van 500ml zo vaak als nodig.

(Steek je vinger in de grond en leer daar van. Dat is uiteindelijk de beste methode.
      aarde moet net onder je nagelriem blijven hangen. Korreltjes, geen natte zooi.)

Ideaal is als je elke dag water geeft, 2 uur nadat het licht aan is. om de 2 dagen ook mooi. Prima.
      Geen water in het donker, en ook niet vlak voor het uitgaat.

Plant in voorbloei zetten en meer water gaan geven per portie. Opbouwen tot week 4, dan geef je een liter per keer.

Trekt het zaakje droog dan verhoog je per beurt met 250ml todat je planten nog net vochtig zijn na 24 uur.
      ( volgende keer grotere pot, je hebt vrij grote struik)

Bijsturen kan, je geeft dan eenmalig het dubbele. Bedenk wel dat de plant dat niet prettig vind.

Geef de laatste 2 weken niet teveel water. Je wortelgestel herstelt dan niet meer van water teveel. Je wortels gaan dood.
      (pas ook op met "schoonspoelen" planten aan het eind, liever niet doen)

Wortels gaan altijd dood van teveel water.
      Als het daarna wat droger wordt groeit er een vers wortelstukje aan. Pas daarna openen de mondjes weer.

Hou je grond altijd zo gemiddeld mogelijk nat, geen groot verschil tussen nat en droog. Lekker vochtig, toch luchtig.

Hoe groter de pot, hoe makkelijker de kweek.

Grt
      123harry
      Last edited by 123harry; 30 November 2011, 00:33.
      No-nonsens kweker

Comment

5 planten onder een 600 wattert dan minimaal 20 liter potten,het liefts 30 liter.

Comment

Ik begrijp er geen k.t van.
          Je plant je planten, en dan geef je ze een blub water. Wat is hier nou moeilijk aan?
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

geef ze een blub water teveel,en ze staan 2 weken stil.sorry hjm maar zijn mensen zat die niet met planten kunnen omgaan,daar is dit forum vooreerst moeten we weten,in hoeveel liter potten je ze gaat zetten,ik zeg 30 liter potten of die hele mooie uit het tuincentrum van 26
            een stekje kan nog niet drinken,hij doet alles met ze blaadjes,zet hem te droog en hij droogt uit.zet hem te nat en hij verzuipt.dus wat is je pot maat?

Comment

Ontzettend bedankt voor de reactie's mensen.

De uitleg van 123 Harrie kan ik zeker wat mee.
              De vorige keer ging eigenlijk best goed tot de laatste 2 weken, heb er met veel moeite nog iets af weten te halen maar het was niet best.
              Waarschijnlijk veel te veel water als ik de info goed lees.
              Was ook niet van plan om de laatste week te gaan spoelen maar er zijn inderdaad mensen die het wel doen.
              Zal vanaf volgende week een kweekverslag bij gaan houden en hoop dat er dan meer tips volgen.

Kweekse!

Comment

Bezig...
              X