Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Help bladprobleem?
Collapse
X
-
Re: Help bladprobleem?
Het gaat vrij rap, er gaan een boel bladeren dood. Het is apart want het zijn alleen de bladeren die vol in het licht staan.
Eerst komen de zwarte puntjes in het midden van het blad en dat breid zich uit over het gehele blad.
De bloeivoeding die ze op dit moment krijgen is biobloom van biobizz.Last edited by JubiZ; 2 December 2011, 13:29.
Comment
-
Gemiddeld rond de 27 graden zegt mijn thermometer, word nooit warmer dan 29 graden. Nachttemperatuur ligt rond de 20/21 graden.
Dit is mijn eerste kweek en vraag me af welke voeding ik moet gaan gebruiken zodat de plantjes geen gebreken meer vertonen?
De aarde is trouwens light mix, de volgende keer zal ik gaan op vol bemeste aarde.
Comment
-
Als je een compleet voedingsschema volgt gaat het meestal wel goed, zeker als je een verslag kunt bijhouden hoor je snel genoeg als het niet goed gaat
Van welk merk moet je even uitzoeken. Sommigen gebruiken drie flessen in een schema, en andere merken gebruiken er zes, zeven of nog meer.
De kosten per merk verschillen dus nogal.
Maar ik ben wel benieuwd wat nou dat bladprobleem is, ik ben het wel eens vaker tegengekomen, maar kan het niet meer vinden.
Op de foto's is al redelijk duidelijk wat het probleem is en als de 1e en 3e foto nou ook zonder HPS waren was het nog beter te zien.
Comment
-
Ik gebruik zelf momenteel Biobizz, ben er goed tevreden over. Linkje naar m'n verslag staat onderin dit bericht.
Deze voeding maakt je wiet wel ietsje zoeter. Zoals elke voeding van invloed is op de smaak van de wiet.
BAC schijnt ook erg goed te zijn. Hoeveel verschillende flesjes je daarvan nodig hebt voor een complete kweek weet ik niet.
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Comment
-
Plaats nu eens een duidelijke foto gemaakt met gewoon licht zodat we de ware kleuren van het blad kunnen zien en je kunnen helpen met de diagnoze. Op die totaal gele hps licht foto's kan ik niks zien, dus ook niet helpen. het kan vanalles zijn maar zonder duidelijk beeld blijft het koffiedik kijken. Gebrek aan calcium, cobalt, koper, ij*zer, mangaan / gebrek of overmaat aan zink / overmaat kalium of magnesium.
Overmaat aan kalium veroorzaakt een gebrek aan de sporen ele*menten door opname vermindering door de plant. Symptomen van Mangaange*brek worden er ook door veroorzaakt.
Hoge en lage pH veroorzaakt eveneens Mangaan gebrek.
Magnaan overmaat geeft gebrek aan calcium. Zink problemen treden zelden op, tenzij men regenwater uit een zinken dakgoot gebruikt.
Zink overmaat veroorzaakt ijzer en magnesi*um tekort in de plant.
Comment
Comment