Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowering onder kamer lamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autoflowering onder kamer lamp

Korting op 420shop
    Beste Mensen,

Ik had een jaar geleden ofzo een wietzaadje laten ontkiemen onder een kamer lamp.
    Deze werd best groot onder deze lamp vond ik, ik schat hem zo'n 50 cm toen ik hem naar buiten deed.

Nu is mijn vraag, als ik een autoflowering onder die zelfde lamp zou zetten zou ik er dan ook maar iets van opbrengst af kunnen halen?
    Het leek me wel grappig voor op tafel op mijn kamer haha maar niet dat ik er echt een dikke opbrengst van wil hebben ofzo, gewoon voor de lol dus.
    Maar ik vraag me af of het met autoflowering hetzelfde werkt als een regulier zaadje.
    Behalve de uren licht die het plantje nodig heeft.

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Groetjes LazyAssGrower
    Last edited by LazyAssGrower; 6 December 2011, 14:02.

Re: Autoflowering onder kamer lamp

Nee....
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

met tl verlichting van minimaal 36 watt erboven,zal je toch wel iets te roken hebben.het zal niet veel zijn

Comment

idd, en dan lampje 18-20u per dag aan gedurende de hele cyclus
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bedankt voor de reacties!

Maar waarom groeide het regulier zaadje dan wel goed onder deze lamp?
          Ik snap het verschil niet, want het verschil is toch alleen de licht uren die voor de bloei gebruikt worden bij regulier zaad ?
          En bij autoflowering hoef je niet op de licht uren te letten om haar in de bloei te laten gaan? Maar wel genoeg licht uren om haar groot te laten worden.
          Dus als ik een autoflowering zou zetten en haar even veel licht zou geven als het regulier zaad, waarom zou de autoflowering dan 18 -20 uur per dag licht nodig hebben om de zelfde grootte / lengte te krijgen?

Dit is niet vervelend bedoelt maar ik ben gewoon nieuwsgierig en ben benieuwd of iemand mijn vragen kan beantwoorden.
          Alvast bedankt,

Groetjes LazyAssGrower
          Last edited by LazyAssGrower; 7 December 2011, 17:47.

Comment

Wat voor lamp heb je dan ?

Comment

Ik zal binnenkort even een foto maken van de lamp. Ik heb net ff snel gekeken, maar kan zo ff snel niet zien hoeveel watt de lamp is.
              Ik zal morgen even op mijn gemak kijken want ik heb zo een afspraak.

Groetjes LazyAssGrower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LazyAssGrower View Post
                Dus als ik een autoflowering zou zetten en haar even veel licht zou geven als het regulier zaad, waarom zou de autoflowering dan 18 -20 uur per dag licht nodig hebben om de zelfde grootte / lengte te krijgen?
                1- autoflowers en regulier zaad kan je niet 1 op 1 met mekaar vergelijken. Het zijn allebei natuurlijk wietplanten maar verschillende soorten met verschillende karakteristieken qua grootte, opbrengstmogelijkheden, smaak ga zo maar door.
                2- tijdens de groei is er weinig verschil tussen de autoflower en de reguliere dame. Ze willen allebei graag zoveel mogelijk licht., Maar waar de autoflower ongeacht het aantal lichturen gaat bloeien doet de reguliere dame dat niet, die blijft groeien als het aantal lichturen niet wordt terug geschroeft.

De autoflowers zijn ontstaan vanuit wiet die op hoge breedtegraden groeit, en dus een kort seizen kennen waarin ze maximaal moeten knallen om te kunnen overleven. Wat ook geldt voor dat leefgebied is als er eenmaal lange dagen zijn dat die ook echt lang zijn. Als je noordelijk genoeg gaat wordt het niet echt donker meer in het juiste seizoen. De plant heeft zich daarop aangepast, een gedeelte van de processen die normaal in het donker plaatsvinden bij reguliere dames loopt bij de autoflowers "overdag" gewoon door. Of 24u licht mogelijk is weet ik rouwens niet, ik heb er weleens wat over gelezen maar nooit zelf uitgeprobeerd. Bedenk ook dat onze autoflowertjes doorgekruiste varianten zijn, we willen hier de autoflowering-grap maar wat er precies nog meer is doorgedruppelt vanuit de genenpool van het noordelijke spul..geen idee
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Heel erg bedankt voor je reactie Moreweed, bedankt voor de uitleg !

Comment

20111208_161858.jpg20111208_161910.jpg20111208_161920.jpg20111208_161928.jpg

Dit zijn foto's van de lamp waar ik het over had. stelt helemaal niks voor maar ik vond het gewoon mooi dat ik met de eerste beste lamp die ik in huis kon vinden mijn een plant heb kunnen voor kweken van regulier zaad.

Comment

Das een hallogeenlamp, kan je niks mee aanvangen...

Comment

Inderdaad, dat gaat 'm niet worden.
                        Als je zegt daar een plant onder gehad te hebben, ben ik ook nieuwsgierig hoe die eruit zag

Comment

hahahha xD ik zal eens kijken of ik er nog foto's van heb.

Comment

DSC00143.jpg

Zo zag mijn plant er uit. ( Eerste kweek en een paar jaar terug. ) waarschijnlijk zul je zeggen wat een kut planten. maar sommige keuzes heb ik express moeten maken omdat ik nog thuis woon.

DSC00158.jpg

Iedereen alvast weer bedankt voor de reacties Fijn om van te kunnen leren!

Groetjes LazyAssGrower

Comment

Soms heb je geen keuze, no problem.
                              Maar je ziet zelf wel dat dit alleen onder het lampje nooit goed gekomen was toch ?

Je kunt wel spaarlampen of TL gebruiken, maar die moet vlak boven je plant komen dan.
                              Affijn, daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden in de micro-sectie.

Als je nog thuis woont kun je misschien ook, in overleg met je ouders, een mooi hokje bouwen.
                              Argument wat het vaak goed doet is dat je geen bespoten oostblokwiet uit de shop wil roken

Comment

Bezig...
                              X