Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

    Korting op 420shop
    Zoals de topictitel zegt ?iemand ervaring mee ?

    #2
    Re: dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

    Bodem PH meten

    Bodem PH meten 1.jpgStap 1.
    Meng 4,0 gram van het bodemmonster met 20 ml gedestilleerd water. Een andere hoeveelheid kan ook, mits de verhouding 1:5 aangehouden wordt.

    Stap 2.
    Goed te mengen. Roer de suspensie 30 seconden en laat het geheel dan 3 minuten bezinken. Herhaal dit 5 keer.Bodem PH meten 2.jpg

    Stap 3.
    Laat de suspensie na de 5 herhalingen 5 minuten staan totdat een supernatant (heldere vloeistof boven het bezinksel) ontstaat.

    Stap 4.
    Meet de pH van het supernatant met behulp van het pH papier of de pH meter. Noteer de waarde.

    Stap 5.
    Herhaal stappen 1 tot en met 4 voor nog twee monsters uit dezelfde pot.

    Stap 6.
    Neem het gemiddelde van deze drie metingen.


    Grtz Monty
    Last edited by monty; 9 December 2011, 05:23.

    Comment


      #3
      Re: dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

      bedankt voor je reactie maar heb net water gekookt en dat in een bekertje gedaan aflaten koelen en nu is de ph van het water in het bekertje 8.3,hier kan ik gewoon mee verder gaan ?

      Comment


        #4
        Re: dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

        om je bodem PH te meten niet. Koken is niet destilleren. In ieder tankstation of supermarkt is gedestileerd water te koop. Gedestileerd water bevat geen opgeloste zouten en heeft dus een PH van 7.

        In gedestilleerd water is een deel van de watermoleculen aanwezig in de vorm van ionen. Twee H2O-moleculen zijn dan gesplitst in een positief
        H3O+-ion en een negatief OH-ion. Het oplosbaarheidsproduct van de beide ionen in water is 10−14 mol/l (), dat wil zeggen dat voor elke waterige oplossing geldt dat het product van de concentratie aan OH en de concentratie van H+ altijd gelijk is aan 10−14 mol/l. Als we dus uitgaan van zuiver gedestilleerd water, dan is zoveel water in ionen opgesplitst dat zowel de concentratie H+ als de concentratie van OH gelijk is aan 1:10 000 000 = 10−7. De pH hiervan is volgens de formule dus: − log 10 − 7 = − ( − 7)log 10 = 7.

        Comment


          #5
          Re: dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

          ok nou heb ik dit gedaan en me ph was goed,maar als ik nu de ec wil weten kan ik dat dan gewoon uithetzelfde water halen ? en hoe neem jij dat monster uit je aarde?gewoon met je hand of ik heb ook wel gehoord met een buisje?en je wil waarschijnlijk wat dieper bij je wortels dat aarde vandaan hebben zkr ?
          Last edited by showtime; 9 December 2011, 09:46.

          Comment


            #6
            Re: dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

            PCV buis in de grond steken midden van het monster nemen. Best neem je ook meerdere monsters en meet je meerdere malen. EC meten van je bodem gaat net zo als de bodem PH meten. Met GEDESTILLEERD water!

            Comment


              #7
              Re: dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

              ja toppie bedankt !! hier kan ik wat mee

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: dus ik kan gewoon gedestileerd water gerbuiken om mij medium op PH te controleren?

                  als je niks met water meegeeft, hoe wil je hem dan voeden ? lees eens een beetje rond > alles staat helemaal gratis en voor niks voor je klaar in de hydrosectie. Succes !

                  je kan niet echt een lepel in zo'n bladmondje wringen weet je (het zijn er ook veel...heel veel)
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  Bezig...
                  X