Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED-verlichting als voorgroei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED-verlichting als voorgroei

    Korting op 420shop
    Hallo growers!

    Ik ben onlangs begonnen met m'n eerste kweekje onder een 400W HPS, maar ik vond de overgang tussen kiemen en die HPS te bruut. Ook qua stroomverbruik heb ik er al serieus wat kWh tegenaan geknald voor plantjes die waarschijnlijk nog in 9-12cm pieterpotjes kunnen. Ik zou daarom graag een voorgroei hokje maken met LEDs of TL's. De TL's waren de oorspronkelijke keuze, maar toen viel mijn oog op het heerlijke lage verbruik van LEDS en de goede resultaten.

    Natuurlijk is dat onder echte kweeklampen. Maar lichtkleur is lichtkleur en ik vond dit: http://www.ledlampendirect.nl/led-tl-buis.html
    35 euries per lamp voor een LED-TL van 60cm (10W), verkrijgbaar in koel wit en warm wit. Als ik 2 koel witte en 1 warm witte LED-buizen pak, heb ik 30W verbruik in totaal. Kan je hier behoorlijk mee voorgroeien? Die buizen geven namelijk zo goed als geen warmte af en kunnen vlakbij de plantjes gehangen worden. De buisvorm zorgt er ook voor dat het licht mooi gespreid wordt.

    Mijn uiteindelijke vraag: kan ik op een serieuze manier voorgroeien door middel van de LEDS op die site.
    All I want is a little more than I'll ever get

    Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

    #2
    Re: LED-verlichting als voorgroei

    nee. serieus kweken raad ik je af. De planten en jijzelf varen wel bij een meer lollige aanpak. Kom op hee, vind je niet dat we de hele mikmak tegenwoordig allemaal niet al veel te serieus nemen ?

    35 euries voor een led-tl van 10w is leuk, maar 3,50 voor een gewone TL van 18w is msschien nog wel veel leuker...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: LED-verlichting als voorgroei

      Ik heb destijds een LED-15W/rood-blauw gekocht voor €20,-, ze zijn nu veel duurder, maar die werkt perfect.

      Comment


        #4
        Re: LED-verlichting als voorgroei

        ik zou dara meteen een discobol, stroboscoop en rookmachine bijhangen...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: LED-verlichting als voorgroei

          Reflectie, aanvullend licht & CO2.
          En van muziek schijnen plantjes ook beter te groeien!

          I LOVE IT

          Heerlijke mentaliteit, moreweed
          No more serious growing!
          All I want is a little more than I'll ever get

          Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

          Comment


            #6
            Re: LED-verlichting als voorgroei

            -na 48uur nonstop trashmetal kunnen we concluderen dat planten wel degelijk slechter groeien door muziek

            lol man ik heb experimenten gedaan met versnelde leerstofopname dmv gesproken info icm muziek. Bij sommige soorten muziek gaat dat als een speer, en soms... limp Bizkit werkt gewoon niet
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            Bezig...
            X