Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aantal vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aantal vragen

Korting op 420shop
    Even een tweetal vragen.

1. Is het nodig om een zaadje eerste in een kleinere container te stoppen om hem vervolgens al
    hij groter is over te poten. Of kan je hem ook meteen in een 11 liter pot zetten?

2.Vaak kan je over een wietsoort de informatie vinden over de lengte van de bloeitijd. Echter niet van de groeitijd.
    De vraag is eigenlijk of de bloeitijd niet afhankelijk is van de groeitijd. Dus als je besluit om een plant 3 weken te laten groeien in plaats van
    2. Duurt de bloeperiode dan gewoon net zo lang, maar wordt de plant dan alleen groter? En wat is de juiste groeiperiode van een plant vanaf een boven komend plantje gezien?

Re: Aantal vragen

zaadje gelijk in de uiteindelijke pot is het beste,maar kost natuurlijk veel energie ,met een 600 watt lamp erboven.daarom hebben veel mensen een voorgroei kastje met tl,is veel goedkoper groeien.hoelang je een plant in de groei houd heeft met de soort te maken,een indica word niet zo makkelijk breed en groot,en natuurlijk hoeveel je er op een m2 zet.ik zet er zelf 5 op 2m2 dus ik moet langer voorgroeien dan iemand die er 16 op een m2 zet.uit ervaring weet ik dat bubbels en k2 langzame groeiers zijn.pp en haze gaan veel harder.groetijd heeft niks met de bloeitijd te maken,wel geef een plant na een week of 4 voorgroei al aan dat ie wil gaan bloeien,je ziet dan al voorbloei.deze volwassen planten geven de meeste,en vind zelf ook de heftigste wiet.

Comment

1) beide kan. Meesten stoppen het zaadje in een klein potje of plastic bekertje na het ontkiemen om vervolgens na 2 weken om te potten. Direct in de 11 liter zou beter zijn, dan beschadigen je wortels niet door overpotten en kan de penwortel zijn eigen weg vinden.
      2+3) Gebruik de info als richtlijn maar vaar er niet blind op. Over het algemeen duurt het veel langer, soms wel weken om een plant af te bloeien dan er op de verpakking staat. Het afbloeien is van veel zaken afhankelijk ook van de voorgroei periode. Des te langer je voorgroeit, des te langer het afbloeien duurt. Als je veel ruimte hebt kun je langer voorgroeien, je planten worden dan veel groter. Er zijn mensen die 1 kg wiet uit 5 planten halen en anderen hebben er 50 planten voor nodig, begrijp je. Ga dus uit van wat je zelf wil ene ruimte die je beschikbaar hebt.

Simpel voorbeeld:

1 week voorgroei en je bent binnen 2 maanden klaar
      4 weken voorgroei en je bent binnen 3 maanden klaar (meer opbrengst)

Vind je eigen weg hier dus in, want 5 plantjes worden gedoogd maar met 50 heb je een probleem.

Comment

uhm..het gedoogbeleid is dit jaar wat strakker aangetrokken.
        binnen kweken is wettelijk niet meer mogelijk sinds de verandering juli 2011.

Verder is alles gezegd. Een plantje kan pas gaan bloeien als ze 'volwassen' is. Meestal na de 6e node.
        Langere groei betekend grotere plant. Bloeiperiode blijft ongeveer gelijk.
        Meteen in de grote pot is het best voor de ontwikkeling van de wortels en dus de plant.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey mensen ontzettend bedankt voor jullie reacties, heeft mij zeervgoed geholpen. Mijn internet was er een tijd achterweg vandaar de late reactie.
          grt

Comment

Bezig...
          X