Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

    Korting op 420shop
    Ik heb een kast van 100x80x190 cm, met dus een kweekopperval van 0.8 m3. Nou wordt 400 watt aanbevolen voor 0.6 m3, en 600 watt voor 1.0 m3. Ik zit er dus precies tussenin. Ik heb (toen ik de zaak bouwde, afgelopen zomer) voor 400 watt gekozen. Daarmee kan ik nu nauwelijks mijn kast op temperatuur houden, ondanks mijn warmtewisselaar.

    Het lijkt me dus logisch om over te stappen op 600 watt. Of geef ik dan echt TE veel licht op zo'n oppervlak?

    #2
    Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

    400 watt is voor 0,8m2

    Smookse

    Comment


      #3
      Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

      ik zit met soortgelijke probleen. heb kweekast van ongeveer 0,5 m2 maar met 400 kuub afzuiger zo. op minimale afzuiging draai ik 24 graden. ideaal maar kan best een 400 watt hebben me fan wat hoger zetten. Een cannabis plant kan geloof ik super veel licht aan. zolang je afzuiging het maar aankan en je rekening houdt met het feit dat een 600 watt hoger moet hangen. je heb er dus ook de hoogte voor nodig

      Comment


        #4
        Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

        Zolang je het klimaat onder controle hebt kan 600W wel denk ik... Maar er zijn hier meer ervaren mensen om je echt raad te geven... Monty, QNQ of tumble zullen je wel spoedig een antwoord geven.

        edit: en inderdaad je hebt iets meer ruimte nodig tussen je plantjes en de lamp, ikzelf houd em op 55 - 60 cm.
        Last edited by Fruitboer; 13 December 2011, 21:42. Reden: idd
        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

        Comment


          #5
          Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

          gaat helemaal goed komen,licht is gewichtgoed kijken of je bladeren nog goed verdampen.

          Comment


            #6
            Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

            Afzuiging en hoogte zijn geen probleem. Mijn afzuiging draait momenteel zo laag dat ik maar net zeker weet dat 'ie uberhaupt draait. Wat hoogte betreft: Ik heb 190 centimeter, terwijl ik een Greenhouse Thai op 85 centimeter heb kunnen houden, inclusief pot. Ik heb hoogte over, zelfs met Sativa's.

            Binnenkort maar weer eens bij de growshop langs voor een zwaardere lamp, en nog even nadenken over een VSA of EVSA.

            Comment


              #7
              Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

              gewoon magneet ballast,en dan de balast in je hok zelf hangen.of een elektronische bal balast,die zijn hier 125 pleuro incl lamp

              Comment


                #8
                Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

                Psies, een EVSA+lamp voor 125 euro, daar kan je het niet voor laten. Als ik me goed herinner zijn er nogal wat voordelen, afgezien van energiebezuiniging:
                - Geen afkoelperiode: Directe herstart
                - Geen bizarre opstartstromen
                - Meer licht uit dezelfde lamp.

                Als ik er een beetje extra geld tegenaan gooi heb ik er eentje die kan schakelen tussen 600 en 400 watt; dat scheelt een hoop geschroef als ik in de zomer terug wil naar 400 watt.

                Ha, lekker! Geld uitgeven! Een kerstcadeautje voor mezelf.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

                    is echt gelul, de 600 watter is gewoon de beste lamp voor ze geld.heb paar keer met 3 keer 4 gedraaid,en daarna met 2 keer 6.dat ging een stuk beter.de 400 wattert word nog verkocht voor gebruik in lage ruimtes.

                    Comment


                      #11
                      Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

                      Omdat dit geen vierkant hok is, doet het oppervlak niet ter zake.
                      De maximale lengte die je nodig hebt is een meter.
                      Een meter kun je niet zo effectief belichten met 400W als met een 600W.

                      Als je twijfelt lijkt me een regelbare EVSA de perfecte oplossing.
                      Kun je bijv. ook groeien onder 400W MH en tijdens de bloei vol gas HPS

                      Zou ook zeker in overweging nemen of je de temperatuur goed kunt houden met de spullen die je nu hebt, anders wordt het weer duurder.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: 0.8 m3: 400 watt of 600 watt?

                        Ik geloof Trimmert en QnQ. Ik ga voor de 600!

                        Comment

                        Bezig...
                        X