Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oud koolstoffilter in de vuilnisbak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oud koolstoffilter in de vuilnisbak?

Korting op 420shop
    Ik moet een oud koolstoffilter kwijt. Het is een filter van Canna, van 60 centimeter lang. Zo'n ding past dus niet in de vuilnisbak. Of lukt het om zo'n ding plat te stampen en dubbel te vouwen? Krijg je dan een enorme wolk koolstof als beloning?

Wat doen jullie met zo'n ding?

Re: Oud koolstoffilter in de vuilnisbak?

De politie bellen met de mededeling dat iemand een koolstoffilter in je voortuin heeft gedeponeerd: die halen ze gewoon opOf netjes inpakken in kerstcadeaupapier en bij een winkelcentrum achterlaten: het pakket wordt geheid meegenomen. Dat laatste heb ik gedaan met een grote doos gevuld met flessen zonder statiegeld.
    Last edited by Xtreme; 16 December 2011, 15:51.

Comment

openmaken en je koolstof uitwassen en terug gebruiken?

Comment

Hoi Blani,

Als het "goed" is, zitten er wat boutjes, schroefjes op, die kun je losmaken. Dan kun je de korrels koolstof in een vuilniszak dumpen (wolk van stof valt wel mee).
        En het metalen hulsel is dan plat te maken, die deed ik gewoon in de kliko.

Comment

@Eefin: Waarin zou je die koolstof kunnen uitwassen? Ik vind het best het proberen waard.

@Weedjewel: Bedankt. Dat gaat zeker lukken - tenzij Eefin met een schoonmaak-recept komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            De politie bellen met de mededeling dat iemand een koolstoffilter in je voortuin heeft gedeponeerd: die halen ze gewoon opOf netjes inpakken in kerstcadeaupapier en bij een winkelcentrum achterlaten: het pakket wordt geheid meegenomen. Dat laatste heb ik gedaan met een grote doos gevuld met flessen zonder statiegeld.
            die is wel goed Xtreme
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

gwn in water, zoals WjW zegt openmaken, koolstof uitkappen en in de badkuip ofzo!!! wel ff iets in de afvoer leggen dat al het stof en kleine deeltjes ni meegaat
              dan in de zon of onder de lamp laten droge
              andere optie is gewoon nieuwe koolstof te halen....

Comment

Gewoon wassen in water!? Hmm...

Het is niet makkelijk om op Google wat bruikbare informatie te vinden, maar hier is iets:

Volgens deze site heb ik 3 opties om kool te "regenereren": Stomen, gloeien of chemisch reinigen. Misschien heb je gelijk, Eefin, dat het gewoon met water kan, maar ik durf het niet te proberen. Ikzelf ben een veel te zware roker en blower om te kunnen ruiken of het filter echt weer werkt, dus voor de zekerheid ga ik in IEDER geval voor nieuwe kool, eventueel met nieuw filter.

Dat zo'n filter uit elkaar kan met schroefjes is goed nieuws. Ik herinnerde me dat het ding geklonken was (en aangezien het "nacht" is in mijn kast kan ik dat niet controleren). Ik krijg een geklonken apparaat best open, maar met grof geweld, waar ik met een koolfilter uitkom als zwarte piet. Met schroefjes kan ik veel voorzichtiger werken om het ding te ontmantelen.

Comment

ow jah stomen.. kwist dat het met water kon, maar ik ga hier opteren voor nieuwe kool als het zover is
                  en je kan gwn een nieuwe kopen en deze bijhouden als extra

Comment

actieve kool.pdf

Comment

Yep, een goedwerkend filter lijkt me essentieel als je het over veiligheid hebt.
                      Als blower merk je veel minder snel of je filter niet afdoende werkt.

Ik heb mijn can meterfilter vorig jaar uit elkaar gehaald, koolstof gedeeltelijk in een kliko, en deel door de tuin gespit.
                      Metaal plat gemaakt en eens weggebracht met een ladinkje grofvuil.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zelf koolstof reactiveren is met huis-tuin-en-keukenspullen nauwelijks te doen, en Blani's punt van zekerheid over het functioneren naderhand is het belangrijkst in ons politiestaatje. Niet proberen dus...

Die filters zijn gevuld met een soort korrels, geen stofwolken dus als je niet als een idioot gaat lopen schudden met zo'n ding. Openschroeven, koolstof in een vuilniszak gewoon mee met het huisvuil, het metaal separaat wegbrengen of laten ophalen.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Een demper van maken is ook een optie...

Comment

Goed idee, een demper! Beetje glaswol erin (of de mat die er eerst omheen zat) en klaar is kees! En dan gewoon uit je muur laten steken als uitlaat.

Hmmm... maar als je dat met een nieuw filter doet, dan kan je het filter in je kast opeens weglaten. Hmm... Waarom doet niemand dat: Het koolfilter achter de fan in plaats van ervoor?

Nee hoor, ik ga 'em slopen. Er zitten wat aardige roosters in waar ik vast wel weer wat anders van kan knutselen. Materiaal is nooit weg.

Comment

ja hoor, weleens gedaan Blani > lucht uit een hok afzuigen en door een filter wegblazen wat in een andere ruimte stond (ivm plaatsgebrek). Heb ook weleens gespeeld met een uiterst creatief idee wat ging over lucht "wassen", dus door een oplossing laten borrelen. Dat is er om voor de hand liggende reden niet van gekomen (capaciteit is een issue dan).

de koolstof zou je evt ook nog even kunnen opbakken in een normale maar max verhitte oven, en dan luchtdicht verpakken en gebruiken wanneer nodig als norit
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                              X