Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijzelf van stekken voorzien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijzelf van stekken voorzien

    Korting op 420shop
    Beste mede-growers!

    Omdat het de laatste tijd lastig is om aan goeie stekjes te komen wil ik mijzelf gaan voorzien van eigen stekjes door een moederplantje te gaan houden.

    Nu weet ik alleen niet hoeveel stekjes ik van 1 plant af kan knippen en hoe vaak ik dit kan doen. Ik zet zelf steeds 15 plantjes dus om de 3 maanden heb ik er 15 nodig......
    Is dit te halen met 1 moeder of heb ik er daar 2 voor nodig? Ik heb er echt geen idee van....

    Verder de ruimte waar ik haar in wil laten groeien.....ik heb op de zolderkamer waar de tent staat een muurkast van 80*50*200, is deze ruimte groot genoeg voor als ik er 2 zou moeten zetten? Voor 1 plant lijkt het me zeker genoeg, maar ook voor 2....?

    Verder wil ik de afzuiging aansluiten op mijn tent, gewoon via een slang in een van die gaten van de tent, of moet ik een aparte afzuiging hier op maken.....

    Dan de verlichting....heb hier op het forum gelezen dat je er het beste tl-lampen boven kan hangen...klopt dit?

    Het snijden van de stekjes daar maak ik me nog niet druk om....eerst maar eens afwachten of het wel gaat, wat ik allemaal in gedachte heb....dus eerst zorgen dat ik goeie moeders krijg...dan kan Ik me verder gaan verdiepen in het snijden van stekken.....

    Hoop op nuttige tips van jullie waar ik allemaal nog aan moet denken...

    Groetjes van terrorjointje
    sigpic

    #2
    Re: mijzelf van stekken voorzien

    Zelfvoorzienend kweken mbt stekjes enzo is leuk en best simpel. Maar moeders langere tijd produktief houden is een kunst op zich. Je zou je plantjes gewoon wat langer in de groei kunnen houden, er 2 of 3 rondes stekken vanaf halen en dan in de bloei ermee. De stekjes laat je dan rustig wortelen en opkomen, om met hen de routine weer van voren af aan te doen. Pas na een aantal van zulk soort cycli zie je degeneratie van het stekmateriaal en wordt het tijd eens vanaf zaad nieuw "bloed"te starten.

    Info over stekjes maken vind je o.a. hier : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-stekken-maken
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: mijzelf van stekken voorzien

      Hij zet elke 3 maanden 15 planten, dus dat zal niet voor eigen gebruik zijn.
      Voor de verkoop zijn autoflowers nutteloos door de lage opbrengst.

      15 stekken kun je best van 1 plant halen, dus 1 moeder opkweken vanuit regulier zaad, die onder voldoende licht zetten.
      Daar haal je 2 of 3 rondjes stekken van, en daarna zet je weer wat anders.
      Beetje verandering is goed voor de prijs ook.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: mijzelf van stekken voorzien

        Da's idd wel een punt QnQ, al zitten wel wel op hellend vlak nu..

        helemaal als je je gaat afvragen of je die 15 dan uberhaupt wel in de bloei wil zetten als het toch om de poen gaat... maar goed: zoals duidelijk aangegeven is commerciele teelt hier taboe, dus laten we ons daar maar naar schikken
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: mijzelf van stekken voorzien

          als eerste wil ik even reageren op het feit dat hier getwijfeld word of dit wel voor eigen gebruik is.

          Ik snap dat er sommige mensen denken dat dit niet voor eigen gebruik is, als je bijvoorbeeld elke dag maar 1 jointje rookt, maar ik rook samen met mijn vriendin. Wij roken allebei echt veel, 10/12 joints op een dag samen is een normaal aantal. Ik haal van die 15 plantjes elke keer ongeveer 4 ons ....dan tel zelf maar uit....dat gaat makkelijk op in 3,5 maand! Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die net zoveel roken en dus weten dat 2,5 gram per persoon op een dag niets is.....vandaar dat we uiteindelijk ook zelf plantjes zijn gaan zetten omdat wiet van de taxi of shop niet meer te betalen was.

          aangezien ik dus serieus mijn eigen stekjes wil gaan maken, en het ook serieus voor eigen gebruik is, hoop ik dan toch nog wat goeie informatie te krijgen.

          groetjes van TerrorJointje
          Last edited by terrorjointje; 17 December 2011, 14:51. Reden: spellingsfoutje.....
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: mijzelf van stekken voorzien

            ...... dus de discussie over verkoop kan hierbij met rust gelaten worden.

            Comment


              #7
              Re: mijzelf van stekken voorzien

              Ik rook best redelijk door, maar 2-3 gram elke dag lijkt me erg veel.
              Anyways...verdere info heb ik al gegeven.

              400 gram van 15 planten is dan weer niet zo schokkend.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: mijzelf van stekken voorzien

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                400 gram van 15 planten is dan weer niet zo schokkend
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: mijzelf van stekken voorzien

                  cool dat je zo duidelijk uitlegt dat het allemaal voor eigen gebruik is, voor mij had "tis voor mezelluf" ook volstaan hoor Ik kom dat ook weleens tegen, reden om opbrengsten van trouwens strikte buitenteelt nauwelijks te bespreken. Maar goed > wij roken er hier met tenminste 6 man van, plus nog wat aanhangsels.

                  Je kan makkelijk 15 stuks van 1 plant halen(en veel meer), alleen het duurt even om daar te komen zoals je al aangeeft. Je gaat dan uit van een beperkt aantal moeders die je produktieplantjes moeten generen. In plaats daarvan kan je -zoals ik al eerder aangaf- je hele produktieset gebruiken als tijdelijke moeder, er in plaats van te toppen stekken vanaf halen en daarna in de bloei te zetten. 1 op 1 zeg maar, elke plant zorgt dan voor zn opvolgert. In verband met uitval van stekken zou een tweede stekenronde van die tijdelijke moeders wel aan te bevelen zijn, of bv eerst de hele set een keer toppen, dan 1x alles stekken (heb je 30 stekken) waarmee je wat buffer hebt ivm bv bewortelingsproblemen of andere uitval.

                  Een wat exotischer variant is ook leuk : stekken kweken die nog aan de moeder zitten. Duh-?- op 3 nodes (van boven geteld) haal je het paartje fanbladeren weg, en draait BOVEN dat wondje maar onder de bovenliggende node een smal verbandje om de stengel, wat je vervolgens vochtig houdt. In een dag of 10 zitten er vervolgens wortels midden in je plant! onder die wortelknoop knip of snij je vervolgens de stengel door en zo heb je een stekje gekweekt en geworteld terwijl die nog aan de moeder vast zat . Dit heeft als voordeel dat je praktisch geen uitval van stekken hebt, maar ik kan me voorstellen dat het wat te enthousiast is als stekkenbeginner. Check vooral die link die ik in mn eerste reply vermeldde.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: mijzelf van stekken voorzien

                    moreweed, echt bedankt voor de goeie informatie en de duidelijke uitleg.

                    Ik ga eens beginnen met m'n kastje in te richten als moeder hok.

                    Als verlichting ga ik er een 125W Plug and Grow Groei lamp boven hangen omdat ik deze een stuk makkelijker kan plaatsen, ipv dat ik er 4 tl-balken boven moet hangen met iederen een eigen stekker, dan lijkt mij deze oplossing een stuk veiliger, wel iets duurder maar goed.

                    En als afzuiging pak ik een badkamer ventilator, zo eentje van de bouwmarkt, dit lijkt mij voldoende aangezien er nauwelijks warmte van de lamp afkomt.

                    Zodra mijn hok er klaar voor is ga ik regulier zaad halen bij de growshop en kan ik gaan beginnen. Dan zullen er vast wel weer genoeg vragen komen.

                    groetjes Terrorjointje


                    ojaa trouwens die exotische variant laat ik voorlopig maar even voor wat het is.....hahahaha
                    sigpic

                    Comment

                    Bezig...
                    X