Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplantje zonder al die spullen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wietplantje zonder al die spullen

Korting op 420shop
    Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en ik heb mij aangemeld omdat ik, me meer wil verdiepen in het planten van wiet.
    Aangezien ik de ballen verstand heb van aansluiten van elektriciteit en dat soort dingen, had ik de vraag of je ook een plantje kan laten groeien met toppen eraan zonder Lampen, koelingen en dat soort.

Kan dit niet? Is er een alternatief wat ik kan gebruiken? Zijn er systemen die ik kant en klaar kan kopen?

Groetjeess

Re: Wietplantje zonder al die spullen

in je tuin en op je balkon,of in je dakgoot kan je z,omers goed kweken.andere optie is een kant en klare kweek tent of kast.een goede growshop heeft er geen moeite mee om een snoertje aan je lamp en vsa,en afzuiger te zetten.

Comment

Binnen lukt het niet zonder "al die spullen". Het alternatief is buiten kweken. Er zijn ook kant en klare systemen bij diverse growshops. Daar hangt een kostenplaatje aan: reken maar op minimaal 300 euro.(klein tentje, verlichting, afzuiging en filter) G-tools heeft heel mooie en complete systemen, maar daar kan de prijs oplopen tot 2000 euro.

Comment

Comment

Voor de buitenkweek zijn er autoflowers, die bloeien onafhankelijk van de lichtperiode: na 10 tot 12 weken heb je dan rijpe wiet. De reguliere soorten zijn pas eind september tot eind oktober of zelfs nog later buiten afgebloeid.

Comment

oude kleren kast van minimaal 50 cm diep kopen,dan plug en play hps van 150 watt,en kleine afzuiger en filter.als je kast ook nog een meter breed is kan je er 2 keer 150 watt hps in zetten.

Comment

30-80 euro is niet echt realistisch. Je moet toch zeker rekenen op zo'n 150-200+ euro. Goedkoper kan altijd, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit en kwantiteit.

Maar succes ermee (:

Comment

Dankje Xtreme, natuurlijk kom je met die autoflowers wel ook met voeding voor de plant?
                @Tumble, is het ook een optie om een aquarium/terrarium 2e hands te kopen? Dit heeft naar mijn weten wel ongeveer de zelfde kenmerken als een groeikast.

Ik denk nu bij mijzelf : Waarom heb ik nooit zo goed opgelet bij bio met planten. haha.

@Justic, ik heb het over het kastje he, niet over zaad/voeding/potten etc.Tenminste ik zie mensen hier van een computer kast een een wietkastje maken voor 30-80 eu. Thnx anyway
                Last edited by ja4p; 19 December 2011, 18:05.

Comment

Autoflowers hebben geen voeding nodig, ze zijn al klaar voordat de grond alles kwijt is (hoewel een beetje voeding geen kwaad zal doen)
                  Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dus autoflowers zijn letterlijk automatisch? je gooit ze letterlijk in een pot en groeien maar? Idemdito voor eventuele binnen kweek?

Comment

Comment

Kastje voor 50 euro? Hmm... De mijne heeft toch zeker 300 gekost. En dat is alleen de kast, niet de lamp of de ventilatie. Hout is duur, en je vergist je altijd weer in de prijs van schroeven, scharnieren, lijm en de 1000 dingen die je helemaal vergeten bent.

Met twee linkerhanden zou ik niet proberen om zelf een kast om te bouwen. Beter een tentje, of buiten kweken.

Comment

aquarium/terrarium is te laag om een deftige lamp in te hangen.hokje van gipsplaat is zo gemaakt,maar ben bang dat dit weer een spaarlamp project gaat worden.stel jezelf nu eens de vraag:hoeveel wiet wil ik er per oogst vanaf halen?en bedenk dan; licht is gewicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                            Kastje voor 50 euro? Hmm... De mijne heeft toch zeker 300 gekost. En dat is alleen de kast, niet de lamp of de ventilatie. Hout is duur, en je vergist je altijd weer in de prijs van schroeven, scharnieren, lijm en de 1000 dingen die je helemaal vergeten bent.

Met twee linkerhanden zou ik niet proberen om zelf een kast om te bouwen. Beter een tentje, of buiten kweken.
                            Het is ook wel gemakkelijk het juiste gereedschap voorhanden te hebben. En inderdaad, een tentje koop je beneden de 200 euro. Veel hout, constructieplaat e.d. koop je daar niet voor. Hoewel een degelijk houten hok met spouwisolatie mijn voorkeur geniet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poepzak200 View Post
                              Autoflowers hebben geen voeding nodig, ze zijn al klaar voordat de grond alles kwijt is (hoewel een beetje voeding geen kwaad zal doen)
                              Haha, autoflowers hebben wel degelijk voeding nodig. zit nu met een hok vol ondervoede autoflowers. maargoed das een ander probleem.

Voor het goed kweken van wiet moet je wel degelijk iets investeren in materialen, denk aan lamp +- 60 euro. afzuiging plus filter. 80 euro. potten, aarde, voeding, zaadjes, meet apparatuur, ga zo maar door. 300 om een kweekje op te starten binnen bereik je zo. Buiten heb je echter alleen de zon , aarde, voeding en wat zaadjes nodig. ben je voor 40 euro voor je kweekje al klaar.
                              Maar buiten het feit dat het ook geld kost moet je er ook energie in steken. wil je goedkoop starten, moet je even op het micro forum kijken. maar vergeet niet, de micro jongens zijn geen luie jongens, en om geld te besparen moet je je handen vuil maken en aan de knutsel gaan.

in ieder geval succes

Comment

Bezig...
                              X