Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

    Korting op 420shop
    Goeie avond mede growers, ik ben een beginnende kweker en ben inmiddels bezig met me 3e kweek nu is mijn probleem dat de toppen telkens naar mijn mening te droog worden, echt crunchy achtig als je erin knijpt hoor je het kraken. Ik knip de planten altijd netjes hang ze vervolgens op de kop in een donkere ruimte met de luchtvochtigheid rond de 40 en dat 2 weken lang vervolgens een weekje in weckpotten dus wat gaat hier verkeerd?. In de coffeeshops zijn de topjes altijd mooi buigbaar en een beetje plakkerig dat wil ik zelf ook graag. Iemand advies? Hoop snel wat te horen grtz Jay

    #2
    Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

    hoelang laat je ze drogen en wat is de min en max temperatuur in je drooghok?

    Comment


      #3
      Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

      2 weekjes op ze kop en een weekje in weckpotten, minimale temp in t drooghok is 15 graden en max 20. Grtz Jay

      Comment


        #4
        Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

        dan zou alleen een grote fan erop gericht ze echt crunchy achtig kunnen krijgen.

        Comment


          #5
          Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

          haarlak, doen ze in de shop ook
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

            Je wiet is droog genoeg voor in de weckpot als de steeltjes van de buds net breken in plaats van buigen (als een lucifer) zelf doe ik ze er uits vroeger in, dus vlak voor het moment dat ze breken en lucht mijn curepotten dan dagelijks 2 x voor 15 minuten. Totdat de toppen droog genoeg zijn om luchtdicht te curen. (Je hoort dan geen plop meer bij het openen van de wecpot)

            Te snel en geforceerd drogen (ventilator erop is not done) geeft de nog levende plant te weinig tijd om bladgroen af te breken nitraatlevels te laten dalen, zetmeel in suikers om te zetten, het decarboniseren van de aromaten en uitwasemen van terpenen. Dus langzaam drogen. Je temperatuur is prima die LV mag in het begin best 60% zijn , hoe droger je wiet word hoe lager je met je de RLV kan gaan. De RLV zou in het ideale geval net onder de vochtigheidsgraad in de plant zelf moeten liggen dan droogt het lekker langzaam. Licht deze er te ver onder dan gaat alles te snel de plant heeft 10 x 24 uur nodig om alle bladgroen af te breken. Dit gebeurt enkel als er nog voldoende vocht in de plant aanwezig is. Is het vochtgehalte te laag dan sluit je deze bladgroenkorrels in en dat ga je dan proeven. Het geeft een mint-achtige scherpe (pepermunt)smaak die de ware smaak van je wietje zal overheersen. Is de RLV hoger dan de vochtigheid in de plant zelf dan droogt je plant helemaal niet meer en neemt zelfs weer vocht op.

            Er bestaat geen regel van pressies 14 dagen donker drogen, dat is een richtlijn. Je moet dus constant de toestand in de gaten houden en beoordelen. Het moment dat de steeltjes nog net buigen en het moment dat ze breken ligt redelijk kort bij elkaar, uurtje of 6 tot 24. Dus moment van in de curepotten stoppen is cruciaal.

            Je kan het drogen vertragen door enkel de grote fanbladen weg te knippen en de plant in zijn geheel eventueel met wortel en al op de kop aan't plafond te hangen. Bijna alle vocht wat in de plant aanwezig is zal nu via de huidmondjes moeten verdampen daar er nauwelijks open snijvlakken zijn die de verdamping enorm bevorderen. Het is wel zo dat het droog knippen van je toppen veel meer priegelwerk is dan wanneer je ze vers zou knippen
            Last edited by monty; 29 December 2011, 00:38.

            Comment


              #7
              Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

              netjes uitgelegd monty! heb ik ook weer s wat geleerd!

              Comment


                #8
                Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

                Je kan wiet ook her-bevochtingen, door het een ochtend buiten in de dauw te leggen, in een vochtige doucheruimte, of door een aardappelschil in de zak bij de wiet te stoppen. Bevochtigen schijnt wel gedaan te worden met commerciele wiet: Je kunt zomaar 10% aan gewicht winnen.

                Ikzelf heb mijn wiet graag echt droog, dan is 'ie het makkelijkst in een joint te kruimelen.

                Comment


                  #9
                  Last edited by Silas; 9 February 2012, 11:47. Reden: grof taalgebruik

                  Comment


                    #10
                    Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

                    Glas (gemalen TL buis) kwam je hier niet zo lang geleden ook nog tegen, niet alleen 'vroeger in The UK'.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Toppen worden te droog met drogen, iemand advies?

                      Dat probleem heb ik ook, voornamelijk in de winterperiode -----> droge lucht.
                      Misschien had je ook afzuiging in dat hok, en dat zou je dan niet constant aan moeten laten.

                      Comment

                      Bezig...
                      X