Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit? wat kan ik er aan doen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat is dit? wat kan ik er aan doen??

Korting op 420shop
    Gaat even iets minder. Kan iemand aan de hand van de foto zien wat het probleem is?
    Dames zijn aankomende woensdag 3 weken in de zichtbare bloei.
    Toppen worden nu al bruin sommige dan en lijke een beetje vershormpen, lamp staat op +/- 60 a 70 cm.
    Ik heb ook nu al wat van deze bladeren weg gehaald is dit normaal. (zie foto's)
    Ik heb tot nu toe de helft van de aangeven waarde aan voeding geven. moet ik meer geven?
    de temp ligt tussen de 20 en 25 graden lv rond 50%.

Kan iemand helpen?
    Attached Files

Re: Wat is dit? wat kan ik er aan doen??

kan zo niet zeggen wat je blad probleem inhoud. Maar zie wel allemaal geele bladpunten en dat is meestal teken van overvoeding. dus zou zeker niet meer geven miss wel wat minder.

Comment

Lijkt op een blokkade door een te hoge bodem PH.

Comment

Bij de geschetste temperaturen (20 tot 25 graden) en de luchtvochtigheid (50) ligt de Kpa tussen de 1.17 en 1.58. Ideaal is een Kpa van 100 of iets lager. Je rv zal omhoog moeten. Als je de VPD-calculator gebruikt dan kun de de rv bepalen die bij de kasttemperatuur past. Bij een Kpa boven de 100 sluiten de bladmondjes zich: de plant kan dan geen vocht meer verdampen. Hierdoor kan de bladtemperatuur zelfs hoger worden dan de omgevingstemperatuur, waardoor de (uiteinden van de) bladeren verdorren. In het topic van Racker wordt uitgebreid ingegaan op de VPD. Bij een Kpa van boven de 100 stagneert de plantontwikkeling.
        Last edited by Xtreme; 28 December 2011, 09:57.

Comment

Dus door dat de temp laag licht kan de lv beter iest hoger houden?
          Staan beetje aan de drogen kant soms, geef ze nu elke 2 dagen 750 ml water, zal hiervan is elke dag maken...
          of klopt mijn conclusie niet?

kan je de toppen goed zien? somsige krijgen al bruine haren en zijn kleine de andere zijn dikker en nog helemaal wit wat is dat?

Comment

ff je ph en ec checken van je pot ik denk dat je dan wel wat wijzer wordt

Comment

te nat en te droog geeft allemaal ellende.staan ze toevallig in de allmix?en heb je bladvoeding gebruikt,of wat dan ook over je planten gespoten?en lv wat opkrikken is nooit slecht in deze periode van de bloei.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast2005 View Post
                Dus door dat de temp laag licht kan de lv beter iest hoger houden?
                Staan beetje aan de drogen kant soms, geef ze nu elke 2 dagen 750 ml water, zal hiervan is elke dag maken...
                of klopt mijn conclusie niet?

kan je de toppen goed zien? somsige krijgen al bruine haren en zijn kleine de andere zijn dikker en nog helemaal wit wat is dat?
                Als je de rv omhoog wil brengen kun je dat beter met natte handdoeken doen in plaats van extra water geven. Te veel water houden de wortels ook niet van. Misschien zijn die (vroege) bruine haartjes een gevolg van de stagnerende plantontwikkeling. Als een plant merkt dat hij dood aan het gaan is dan gaat die vaak versneld bloeien om voor nageslacht te zorgen. Spuit maar eens round-up op paardenbloemen: de verdorrende planten schieten gelijk in de bloei.

Comment

zo dit weer goed kunnen komen dat ze denken dat ze niet meer dood gaan?

Comment

wat voor voeding geef je,en meet je ph of ec,wat voor aarde heb je?

Comment

Voeding is canna bio complete lijn, aarde is van de tuinwinkel potgrond met beetje kalk en koemest...

Comment

Ik denk dat het de temp was, laaste tijd net te laag 16 tot 23 temp zegt de temp over een week, nu maar snel de kachel aan gezet en hopen dat ik niet te laat ben en herma's krijg.

Comment

Comment

Calcium en stikstof gebrek.
                            Waarom volg je de gebruiksaanwijzing niet en/of heb je geen Fertometer als je het zelf wil weten?
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik hoopte met biokweek daar geen behoefte aan te hebben. Mijn eerste kweek ging aardige alleen beetje toprot hier en daar door te veel water.
                              Nu heb ik grotter potten gebuikt en niets te wienige water door de vorige ervaring, samen met de kou kan dat de oorzaak zijn?

Comment

Bezig...
                              X