Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit? wat kan ik er aan doen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wat is dit? wat kan ik er aan doen??

Nee,

Meten is weten. Grote potten hebben een grote buffer, en nog steeds heb je een tekort........................
    Koop dus een Fertometer en hou die in het groen.
    Kost geen reet bij o.a. No Mercy Supply

p.s. Bio is traag, en nog trager bij lage temp.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

als je wiet wil growen,moet je grond van de growshop gebruiken,want cannabis is een zuurminende plant en de growshop aarde is aar op aangepast,is wel minemaal 6 pleuro voor 50 liter

Comment

@ als je wiet wil growen,moet je grond van de growshop gebruiken

Dat wil ik wel ff tegenspreken....

Comment

Een fertometer heb ik ook nog ergens liggen.
          Dat was zo'n beetje de grootste miskoop van al m'n kweekspullen.
          Ik kan er niks mee. Ledje blijft te lang groen, of wordt helemaal niet groen.
          De aanduiding van de leds is erg globaal.
          EC 0,00 - 0,85 :oranje
          EC 0,85 - 2.00 :groen
          EC 2.00 - ∞ :rood
          De vochtigheid van je medium is ook van invloed op de uitlezing.
          Als je grondje droger is, heb je boven een EC van 1 nog een oranje ledje.

Ik heb meer aan een goeie EC meter.

Maar da's persoonlijke ervaring natuurlijk.
          Het ding zal best werken bij bloemkool o.i.d
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat wil ik wel ff tegenspreken.... help hem danals ie lightmix had gekocht had ie nu geen problemen gehad.

Comment

@ tt:
              Ik denk dat o.a. HJM al enige info gegeven heeft wat daar aan te doen is.
              Kan het wel natuurlijk wel nog een keer voorkauwen, maar hapklare brokken moet je nog altijd zelf doorslikken

Comment

Wel leuk maar is ook nodige bij BIOKWEEK!?

Comment

Bio of niet, basis principes gelden ook voor een plant in een biokweek...... of zie ik dat verkeerd?

Comment

Ik heb veel gelezen dat de CannaBio lijn alles van zelf regeld omdat die organische is...?

Comment

Ja, gebruik dat zelf niet, kan daar ook geen uitsluitsel over geven....
                      Maar als er iets mis is, dan moet jij het bijregelen.

Comment

als je potten groot genoeg zijn en de voor groei periode ook niet al te gek lang,en je zet je planten nooit te nat of te droog,dan is dat zo.wel in samen werking met light of allmix,want in deze aarde zit een kalk buffer.heb ook weleens een kweek kunnen redden door een grond monster te nemen,en daarna op advies van de growshop mearl op me aarde verspreid en daarna 2 weken alleen water te geven.was 2 e kweek op dezelfde aarde en had toen een ph probleem.

Comment

PH van je voedingswater meten is toch wel belangrijk.

In mijn vorige en eerste kweek na lange tijd, dacht ik ook dat dit niet echt nodig was, toen kreeg ik dezelfde problemen als jij en kocht een ph metertje in de doe het zelf(7.5€ ofzo). Desondanks het feit dat ik ver onder de maximale waarden van voeding bleef, en het medium in eerste instantie ph6.8 was(gemeten met de goedkope meter). Liep dit in de eerste weken zodanig op, dat men rondje totaal fout gegaan is.

Waar we eerst dachten dat een bodemverbeteraar die ik toegevoegd had de oorzaak was, blijkt nu na aanschaf een deftige set ph en ec metertjes, dat het kraantjeswater hier al PH 8.15 heeft met een EC van 0.500 Ms. Na een test bleek dat het water na een nachtje uitdampen PH 8.4 heeft. Toen ik daarna op deze 5 liter water de helft van de minimum hoeveelheid rhizotonic deed (wortelstimulator), fles zegt 40ml/10l. Ik neem dus 10ml, liep de PH al op tot 9.6. De eerste weken zuurde ik ook niet af, daarna met dat bricolage metertje, dat verre van juist gaat blijkbaar. In ijkvloeistof 7.01 PH geeft deze goedkope meter 5.7PH aan.

Ik dacht ook dat dit allemaal niet zo'n dramatische waardes zouden zijn, ik nam aan dat de ph van dit water rond de 7 lag. Maar 4 - 5 waterbeurten zonder ph min toe te voegen zijn al redelijk dramatisch wanneer je in gewone potgrond zonder buffers kweekt. En dat is wat ik ook deed. Een uitgebreid verslag van de ronde vindt je in de kweekverslagen hoofdstuk van het forum.

Die vergeelde bladpunten waren de eerste symptomen bij mij, daarna werden de onderste bladeren geel, om daarna totaal te verdrogen, begon bij de grote fanleaves onderaan en baande zich een weg tot in de fanleaves van de toppen. Toen de eerste kleine topjes zelf en de kleinere blaadjes in de toppen onderaan aangetast waren heb ik ze moeten omhalen. Desondanks een lekker weedje maar fluffy toppen omdat ze normaal nog 2 tot 4 weken moesten gaan.

Ik denk dat je best een goed metertje aanschaft, en eens het een en ander nameet. Misschien is alles ok en zit het probleem ergens anders in, maar dit zou je dan toch moeten kunnen uitsluiten.
                          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het lag aan de temp, veel te laag nu na 4 dagen de kachel aan en temp van 20 tot 28 graden zijn ze hersteld, geen bruin toppen meer of droge bladeren. Als bewijs hiervoor zal ik binnenkort een foto uploaden

Comment

Hierbij zoals beloofd de foto's woensdag staan de dames 4 weken in de zichtbare bloeie, waar eerst al bruine haaren zatten zitten nu meer witte haaren zoals het hoort de 4 week.
                                Ik hoop dat ze niet te veel hinder hebben ondervonden, maar dat is afwachten.

@qnq als de bladerren zo droog zijn dat ze er anders afvallen dat kunnen toch wel weg anders komen in de tent te liggen te rotten toch of..?
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X