Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat bladproblemen

Korting op 420shop
    Hallo ik heb 3 pp's en 3 top 44 die ik er later bij heb gezet onder een 600watt hps.
    Ze staan nu in de 4e week bloei en ik heb wat problemen geconstateerd.

IMAG0042.jpg`Hier de 3 top 44's, eentje heeft hele erge gele bladeren in de top.
    IMAG0079.jpghier top 44,s van dichtbij
    IMAG0083.jpghier powerplant nummer 1, 2 keer getopt. Gaat wel lekker alleen wat dunne bladeren die scheef naar beneden staan in top.
    IMAG0116.jpghier wat bladeren van de zijkant van pp nummer 1.
    IMAG0127.jpghier pp nummer 3, heeft ook duidelijk problemen

IMAG0092.jpghier wat bladeren van de onderkant van de pp nummer 3, denk K tekort. Groeit ook iets minder snel als 1 en 2.
    IMAG0114.jpghier de nummer 2, niet een hele duidelijke foto maar deze plant heeft geen enkel probleem.
    IMAG0073.jpgen als je dit ziet, denk je mwoah.. zo slecht gaat het nog niet
    IMAG0090.jpgDe top 44 van dichtbij die het slechts gaat.

Alvast bedankt voor commentaar!
    Attached Files
    Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....

Comment

Re: Wat bladproblemen

Ok zal ik doen, hoe kan ik dat het beste doen? Daar zijn wel van die goedkope testkits voor toch? Ik zuur mijn water wel gewoon af tussen 5,7 en 6.
      Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....

Comment

5,7 - 6 is aan de lage kant op aarde beter ga je op 6,2 - 6,5 zitten.

Je bodem PH kun je meten door bodemmonsters te nemen, liefst uit het midden van je kluit. Meng 1 deel aarde met 2 delen gedestilleerd water. Hoed schudden en 24 uur laten bezingen dan meet je met je PH meter dat water. Je kan het ook nog door een koffiefilter gieten (wel een ongebleekte) maar gewoon laten bezinken kan ook. EC bodem meting gaat net zo. Er zijn ook testkitjes voor bodem PH maar dat is vrij grof.

Comment

Ok, waar kan ik gedestilleerd water vandaan halen? Gewoon supermarkt?
          Dankje voor tip over de ph van het water.

Comment

Bouwmarkt of benzinestation heeft het wel.

Of het bij de supermarkt is weet ik niet, dat is meestal gedemineraliseerd water.

Comment

Ok zal er ff naar zoeken

Comment

Welke voeding geef je, en welke heb je gegeven tot nu toe, en hoe veel van dat alles ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zal vanavond ff kijken welk merk voeding, heb niet te gek voeding gegeven.. 2 keer per week en de dosis rustig verhoogd.. heb geen ec meter want dat ligt nog niet in t budget.. maar denk dat t niet overvoeding is.. denk dat monty gelijk heeft en de ph niet goed is..
                  Bedankt voor reacties!

Comment

Aan het compleet vergelende blad te zien had ik het idee dat je misschien ook te snel met groeivoeding gestopt was.
                    Bovenop de mogelijke pH-afwijking.
                    Door een pH onder de 6 kun je inderdaad sporen tekort (blokkade) krijgen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik gebruik maar een soort voedins g, voor groei en bloei.. had de eerste 3 weken geen voeding gegeven want bij growshop zeiden ze dat dat niet nodig was met deze grond.. heb ze ook gewoon uit zaadjes laten groeien.. nu druk aan t werk dus zal vanavond ff kijken welk merk voeding ik gebruik..

Comment

Ik gebruik als voeding terra hy-pro grow and bloom for soil, 8ml op 1liter voor grote planten en 5ml op een liter voor de top44 dat 2 keer in de week.. heb nog geen tijd gehad om gedestileerd water te halen, werken werken...

Comment

Bezig...
                        X