Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HPS doet raar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HPS doet raar

Korting op 420shop
    Ik kom vandaag in mijn ruimte, lampje zou aan moeten zijn, maar geen licht te bespeuren. Ik zoek een noodoplossing, kom terug in de ruimte en het licht brandt. Ben ik nu gek aan het worden of is dat een signaal voor iets? Lamp sprong een kwartiertje later aan (ik heb wel op de reset button geduwd van mijn vsa, maar zonder succes) Of toch?
    Is het gevaarlijk?

Dat ze moeten opladen is mij opgevallen, maar van niets naar licht heb ik nog nooit gezien.

Re: HPS doet raar

Het moet liggen aan iets dat je deed toen je de ruimte inging. Het zou de reset kunnen zijn, maar ook een half losse kabel die je even hebt laten bewegen, of de schakelklok die een tik kreeg en toch maar aansprong.

Hoe lang had de lamp al aan moeten zijn? Als dat meer dan een kwartiertje was, en er was nog steeds niets aan het smeulen, vonken of branden, dan is het blijkbaar niet gevaarlijk.
    (Serieus: Als een apparaat niet warm wordt, dan kan het er blijkbaar tegen.)

Comment

Misschien spoken?
      of natuurlijk kabouters!
      Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Comment

Kabouterprobleem? http://www.svliber.nl/flash/kabouterval-2.swf

Comment

Laat flip het maar niet zien..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

---------- Post added at 10:52 ---------- Previous post was at 10:51 ----------

En lol neen, de kabouterkes waren het niet :p Ze moeten met hun poten van mijn dames afblijven

Comment

Ik heb een nieuwe peer en het probleem is non existent.

Comment

Mooi! Ik slaak een zucht van plaatsvervangende opluchting.

Het zou toch verdomd jammer zijn als je je kweek moest afbreken omdat je een HPS-lamp niet werkt bij jou. Dat we problemen hebben met kabouters, politie en spint, daar moeten we mee leven, maar als ook nog de fysica tegen ons gaat werken...

Comment

Ik heb ze even aan en uit gedaan. Als ze warm is geeft ze wel meteen licht. Maar toen ze lang uit was en weer aan moest, zaten ze donker. Het is raar dat deze een kwartier later wel aan het branden gaat, niet waar?
                  Je bulp moet ja altijd eerst laten afkoelen (15 minuten) voordat je deze herstart een warme herstart gaat wel maar kost je enorm veel levensduur van je lamp. Ook een lamp uitschakelen voordat deze op haat uiteindelijke bedrijfstemperatuur brand is nogal schadelijk voor je bulp!

Comment

toch vind ik blani's oplossing genius

Comment

Ik wil niet onbeleefd overkomen, want ik vind blani myself a heck of a guy op het eerste zicht af.
                      Maar welk idee is net zo genuis? Het lag gewoon aan de peer, de peer is opgebruikt. Niet meer niet minder.
                      Dus, wat hebben we geleerd vandaag? Als de peer volledig opgebruikt is (gebruikte ze voor groei), dan heeft ze meer tijd nodig om licht te geven.
                      Anders zie je ze steeds feller worden, maar naar het einde toe zijn ze dus nog enige tijd donker.
                      Is de eerste keer dat er een peer bij mij vervalt Ben nog maar een micronaut he :p

Comment

Ik denk dat Mr Nice de kabouterval bedoelde. Maar die is niet van mij: Ik heb gewoon gegoogled op "kabouterval".

Comment

Ik zou de oogst delen met de kabouterkes als ze maar zorgen dat alles goed draait lol
                          Anders zouk mij ook zo'n val zetten

Comment

Bezig...
                          X